TeleAtlas - nichts zu holen in den USA? - 500 Beiträge pro Seite



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Bei TeleAtlas waren die Zahlen heute morgen mE recht schwach. Sehr schlecht finde ich die Aussage zum USA-Geschäft, daß sich erst 2004 *richtig* (*lol*) auswirken soll. Heute morgen verabschieden sich einige, Umsatz in XE/FFM schon 275t Stücke.

Greetinxx Heinerle2
sehr schlechte Zahlen ??? Warum sind die so gestiegen ???
:confused: :confused:
DA WIRD KRÄFTIG EINGESACKT!

PVI ist beträchtlich im PLUS...

DA WIRD NICHT RAUS...SONDERN REINGEGANGEN...

DAS MINUS IST REICHLICH ÜBERTRIEBEN...

;)
@#3: Ja, das hast Du wohl recht. Was steckt dahinter .... bei den schlechten Q-Zahlen? :confused:

Ich denke da kommt noch was hinterher....

WAHNSINNS VOLUMINA WIRD DA AUS DEM ASK GESAUGT....

Gibt auch keinen RICHTIGEN GRUND für diesen MASSIVEN ABsturz ...

TIPPE SL FISHING...HEUT MORGEN...die erholt sich heut noch MIN. auf 1,90...

ASK SIZE...sinkt dramatisch...

Da schnuppern einige was...

;)
"recht schwach" ? eher normal. TA bekommt in den U.S. kein Bein auf den Boden. Fast keinen Umsätze mehr. :p

Jetzt wollen wir doch erstmal abwarten wie dieses Zahlendesaster von den U.S. Boys augenommen wird :D Bei denen dauert´s immer etwas länger.
:D
Tele Atlas will anscheinend die Kapitalmärkte für dumm verkaufen. NavTech packt 88 % Umsatzwachstum im 1 Quartal in den U.S.A. und Tele Atlas behauptet der "Markt" sei schwierig. Es ist wahrscheinlich nur eine Frage der Zeit wann der Wert final zuasmmenbricht .

Results of Operations
Comparison of first quarter of 2002 to first quarter of 3
Revenues. Our total revenues increased 68.8 from $30.8 million during the first quarter of 2002 to $52.0 million during the first quarter of 2003. The increase in total revenues was due to a significant increase in revenues from database licensing, which resulted primarily from increased sales to existing customers. Growth occurred in all geographic regions in 2003, as North American revenues increased 88.6% from $8.8 million during the first quarter of 2002 to $16.6 million during the first quarter of 2003, and European revenues increased 60.9% from $22.0 million during the first quarter of 2002 to $35.4 million during the first quarter of 2003. North American and European revenue were positively affected by an increase in vehicle navigation unit sales during the first quarter of 2003 as compared to the first quarter of 2002. Foreign currency translation increased revenues within the European operations by $4.9 million during the first quarter of 2003 as compared to the first quarter of 2002 due to the strengthening of the euro. Approximately 20% of our revenues during the first quarter of 2002 came from one customer, while approximately 31% of our revenues during the first quarter of 2003 came from two customers (accounting for 19% and 12% of total revenues, respectively).


http://hoovers.10kwizard.com/fil_list.asp?10kurl=1&cik=83420…
Ach, ich vergaß, Du traust Dich ja nicht, Dich voll registrieren zu lassen! Stehst Du etwa nicht zu Deinen Aussagen? ;)

Tja, mein Lieber, in meinem Thread muß man schon zu dem stehen, was man so von sich gibt. ;) :D

Lass Dich voll registrieren und dann wird das schon spannender für Dich. Langeweile passé sozusagen. :D
@Lassie

In deinen Bilderbuch Threads voll "Lobpreisungen" verewige ich mich bestimmt nicht. :D
++ Weltweite Geodaten von PTV für SAP ++
Ab sofort können SAP-Anwender über eine neue Standardschnittstelle GIS-Services wie Routing und Geocodierung von PTV beziehen. Auf diese Weise können sie über ein einfaches Plug&Play geografische Daten in die mySAP SCM-Lösung integrieren und zugleich den Programmieraufwand für die Integration senken. Die Einbindung der verschiedenen GIS-Services sowie beliebiger Länderkarten ist auf Anfrage auch in weitere SAP-Anwendungen wie SAP R/3 möglich.

PTV heißt NavTech !
:eek:
Hallo Cure, alter Mitstreiter ;) !

Das U.S. Geschäft ist ja wirklich lächerlich :cry: :laugh: Ich würde mir auch meine Gedanken machen wenn ich überhaupt gekauft hätte. Die Kohle verdienen GDT und NT. TA6 bekommt weiterhin die Krümel unterm Tisch. Es ist alles gesagt worden. :kiss:
Review of US TomTom product with TA data
http://www.directionsmag.com/features.php?feature_id=99

Introduction
The TomTom Navigator is a personal navigation system that runs on a PocketPC-based personal digital assistant (PDA). For this product review, a Dell Axim X5 with a 400 Mhz X-Scale microprocessor was used. The TomTom Navigator is primarily used as an in-vehicle device for location assistance and route planning.

Getting Started
The TomTom user interface is loaded onto the PDA through ActiveSync, the bridge between a desktop computer and the handheld device for PocketPC units. Then, individual state maps can be loaded depending on the areas in which the user will be located. In addition, regional maps of multiple states can be loaded at one time. Once the maps are loaded, the user can proceed to choosing which map and navigation preferences, such as which Points of Interest (POI), color styles, or class of roads to view. The user can even select which type of voice style (male, female) will be used to issue audible turning directions.

The TomTom GPS unit is connected to the PDA through a serial cable. The cable has a “Y” connector that splits to connect with the PDA and to the power source. This connection process is straightforward and once the unit is powered up, it takes 2-5 minutes for the GPS unit to acquire the locations of the GPS satellite constellation nearest to your location, although the documentation warns that it could take much longer initially to acquire a signal. The GPS interface shows the relative position of the constellation it has found and the signal strength.

Features
Some of the features that the TomTom Navigator includes are:

*Ability to select a name for from Pocket Outlook and “navigate” to the address stored with the contact listing.
*Navigate to a list of Favorite Destinations that can be stored. This list can be input manually or selected interactively from the map.
*Interactively point to a feature, address, or POI on the map and store it as a favorite or immediately navigate to that point.
*Once the origin and destination are selected for route planning and the GPS engaged, the location of your vehicle is positioning in either a 3D perspective (see Figure 1) or map view (see Figure 2) of the route. Either map view will pan as your position changes.
*Voice commands are used to support the route navigation.
*If the driver takes a route not suggested by the TomTom navigator, the software will automatically recalculate alternate routes to the destination.
*The user can navigate to a “most recent list” of addresses (not necessarily added to the list of Favorites).
*Simply by pointing to a location on the map, the user can ask to find surrounding points of interest.

Pros
The TomTom Navigator does a good job of acquiring the GPS signal quickly. The presentation of the maps in 3D view is excellent and the voice commands are clear, although the Dell Axim speaker has only acceptable volume and clarity. The ability to quickly route to a contact in Pocket Outlook is a great feature for the mobile professional and the list of POIs is quite good. The menu items are clear and understandable and navigation through the menu is easy. The ability to switch from daytime to nighttime colors is a plus. Navigation along major highways was good and the position of the GPS cursor on the map to denote the vehicle`s current location was also clearly displayed. Panning of the map with the movement of the vehicle was good and the software`s ability to quickly recalculate a route, when necessary, displayed the results in a timely manner. The calculation of routes is quick and the route summary is a helpful feature (see Figure 3).

Cons
The integration of the maps with the GPS location was poor on some roads that should have been correctly positioned. On trials using this writer`s home location to various destinations, the product showed the navigation along streets to be inaccurate and in some cases the GPS location was well off the highway. Consequently, the voice commands were incorrect and suggestions to alter the route were confusing. The roads along which the trials were conducted were approximately 13 years old and should have been correctly positioned. Older streets and major highways were correctly integrated. In areas where this writer relied on local knowledge to navigate streets, the TomTom Navigator showed incorrect names for streets and road positions.

There are many wires to connect the unit to the dash-mounted cradle for the PDA (see Figure 4). They interfere with access to radio or other dashboard instrumentation. TomTom understands this and offers a compact car kit that has a cradle/power unit that slides into a cigarette or other power outlet.

Conclusion
Much depends on the map data and accurate POI database. The software and navigation equipment performed as it should, but where roads were erroneously placed and street names were incorrect, the product delivered inaccurate navigation information. This was not a problem where major roads were concerned and the function of the GPS unit was excellent. TomTom has indicated that they are working with their map data providers to provide more improved information.

Also TomTom has announced a Bluetooth wireless GPS receiver product that will cut the cords away. This will be available in retail outlets.
JakeRich
USA
62 Posts
Posted - 07/30/2003 : 00:07:26
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Yes, I`ve read that article about the source of map data. As a professional navigator for twenty years, I know that maps are never perfect, whether digital or paper. The problem for TomTom is that TeleAtlas has really poor map data, even in the metropolitan Washington, DC area, and from other reports, in other urban areas in the US. I could understand questionable map quality if it were in the most rural parts of Appalachia, or in the middle of the Southwest desert where not many people live and surveys are only done infrequently, but it`s the metro area within 25 miles of the center of the Nation`s Capital, for goodness sake! The paper map publishers manage to update the printed maps every year with new highways and roads, why can`t TeleAtlas update their data?And when mapping errors get so bad that your suggested route avoids an interstate and includes 25+ lights on a city street, or an illegal U turn across a major divided highway, I think that`s not acceptable performance for a routing product. TomTom USA is a brilliant piece of software that is suffering under the burden of really poor data. I would dearly love to see TomTom get a better database or TeleAtlas get their ducks in a row on this. Right now TeleAtlas is not helping TomTom succeed.

http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=2527&w…

Warum ist in den USA für TA nichts zu holen ? Wegen des Marktes wie immer behauptet wird oder weil andere einfach besser sind ? Das ist nur ein Beispiel. Der Trend der mangelhaften Datenqualität geht duch fast alle Foren, egal ob Europa oder USA Aufwachen !
:p
@HNH

Die NavTech-Daten sind nicht das Gelbe vom Ei, hier mal ein Bsp. (von vielen, die in den USA) waren.
Warten wir mal ab, wie es nächstes Jahr ausschaut. Immerhin hat sich ATX, der größte unabhängige Telematik-Anbieter schon für TA-Daten entschieden, sicherlich nur weil sie TA gut leiden können :)!

Europa läuft und wird immer mehr, da man mit Becker ab August alle 3 großen Anbieter abdeckt!

APL

Hallo,
ich habe sehr schlechte Erfahrungen in Kalifornien mit einem Comand Navi machen müssen. Laut TomB ist Navtech für die Daten dort verantwortlich. Unter anderem sollte ich auf einer Brücke in ein Geländer abbiegen ? Oder in L.A in eine Einbahnstrasse abbiegen. Ferner wurde ich im Großraum L.A. mehrmals über große Umwege zu meinem Ziel geführt ...
Meine Frage: Wann kann man damit rechnen, dass in den USA eine vergleichbare Navigation wie in Europa möglich sein wird ?

MfG
....
@Apache

Diesen ganzen Telematik-Dienstleistungen sind Firlefanz.
Würdest Du dafür Geld ausgeben ?

Das einzige was aus meiner Sicht in den USA Hoffnung auf einen großen Kuchen für TA, NT und GDT verspricht sind kartenbasierte Mauterhebungen per Zwang. In Oregon läuft gerade ein Projekt an.
Hiermit wird dem User HNH bestätigt, dass sich seine letzten Ausführungen mit meiner Meinung identifizieren!!!!
Nach dem Sommerloch zuckt der Kurs heute!
Geht`s jetzt wieder nach oben ??

:)

Gruss
room4u
Firlefanz?? Warum wird dann in Europa Geld damit verdient??

Aber HNH hat irgendwie eine TA-Phobie....
Evtl. NT-Angestellter....
Die sollen ja öfter gefrustet sein....
@SchmittsNeger

Wirf einen Blick in die Geschäftszahlen und dann wirst Du sehen mit was TA6 und NT Geld verdient, Umsatzanteil der silbernen Scheibchen am Gesamzumsatz wird bei beiden größer und größer während die geilen LBS absaufen :eek: Stell Dir einfach die Frage wer aus deinem Bekanntenkreis ( vielliecht hast Du sogar Freunde :confused: )im Urlaub Geld dafür ausgeben würde, um zu erfahren wo das nächste Restaurant am Urlaubsort ist. Da frag ich doch lieber einen eingeborenen (Schmittsneger), der mir auch noch sagt wie das Bier dort schmeckt :D und das für umme :D
Schritt für Schritt ...


COLEMAN RELIES ON DIGITAL MAP DATA FROM TELE ATLAS
Coleman Outernet Integrates Tele Atlas Data to Route
Outdoor Enthusiasts to Parks, Campsites and Forests
MENLO PARK, Calif.-August 13, 2003—Tele Atlas, a worldwide leading provider of digital map databases and real-time traffic information in the United States announced today that Coleman, the leading manufacturer of outdoor recreation products, has selected Tele Atlas as its map data provider for Coleman`s Outernet. Leveraging Tele Atlas` turn-by-turn map data, Coleman`s Outernet offers an online mapping tool for outdoor travel and activity planning, making it easier for outdoor enthusiasts to explore trails and plan day hikes before leaving home.
TomTom USA

While the new TomTom USA product has received good reviews, the map data provided with the application has been spoken very bad about.

http://www.directionsmag.com/features.php?feature_id=99
"Cons
The integration of the maps with the GPS location was poor on some roads that should have been correctly positioned. On trials using this writer`s home location to various destinations, the product showed the navigation along streets to be inaccurate and in some cases the GPS location was well off the highway. Consequently, the voice commands were incorrect and suggestions to alter the route were confusing. The roads along which the trials were conducted were approximately 13 years old and should have been correctly positioned. Older streets and major highways were correctly integrated. In areas where this writer relied on local knowledge to navigate streets, the TomTom Navigator showed incorrect names for streets and road positions. "

With the strong entrance of GDT into the US market and the strong position of Navtech in the US, I think TA`s gamble in the US is coming to an end. As an investor, I hope TA decideds to exit the US and focus on Europe and on world markets that Navtech hasn`t entered yet. In Europe, TA is strong and can combat Navtech, but I`m not willing to see them continue to bleed money in the US. While Bosch and IAM are loaning the money for this expansion, it will have to be paid back, and I`m not sure the revenue for TA will ever be there if they are the third player in the market.
An der US Expansion haben sich schon ganz andere verhoben. Viel Spaß mit Eurem 1000 % er :laugh:
Warum TA in der Autoindustrie 2. Wahl ist :

Chicago, IL - November 17th, 2003 -Navigation Technologies, a leading provider of digital maps for vehicle navigation, Internet/wireless applications and business solutions, today announced that it is the only global digital mapping company to achieve ISO 9001: 2000 certification of all main operating locations. This distinction resulted from the company’s recent recommendation for ISO 9001: 2000 certification of its corporate headquarters in Chicago, Ill. This certification completes the company’s effort to certify all of its main operating locations; Navigation Technologies”Fargo, N.D. production facility and its European headquarters in Best, The Netherlands have also received ISO 9001: 2000.
ISO 9001 sagt nix über die Qualität der Produkte aus. Es sagt nur, dass auch Mist systematisch produziert wird und nicht etwa zufällig zustande kommt. Auch in der Automobilindustrie ist die ISO 9001 Euphorie inzwischen verflogen.
Ich weiß aus eigener Erfahrung, wieviel Zeit und Geld es kostet, die formalen Anforderungen der Zertifizierung zu erfüllen, ohne dass es auch nur im mindesten der Produktqualität zugute kommt. Ich glaube kaum, dass zum Beispiel Daimler-Chrysler jetzt plötzlich zu NavTech schwenkt, weil die die Urkunde an der Wand hängen haben. Die großen Autofirmen haben nach wie vor ihre eigenen Qualitätsmanagementsysteme und ISO 9001 ist da nur eine Ergänzung.
Die Nachricht sagt nur, dass NavTech einem Zertifizierer viel Geld gezahlt. Und die Zertifizierer wollen immer im Geschäft bleiben. Deshalb gilt hier auch der alte Spruch: "Ich hatte ein Gut-achten bestellt, kein Schlecht-achten.
#29

Check die gängigen Navi-Foren. Sieh es selbst und weine ! Die Datenqualität scheint es nicht zu bringen. Ebensowenig die Prozesse der der Fehlerbeseitigung. Bei Tele Atlas gibt es für alles eine Erklärung und Ausrede ;)
Da hat HNH Recht! Die TA-Datenqualität hat sich offenbar zumindest in Deutschland extrem verschlechtert (oder die von NT verbessert??) so dass es immer mehr unzufriedene Kunden gibt. Leider scheint das im Haus TA niemand wahrzunehmen. Was hilft dagegen? Die Verantwortlichen feuern, und die Daten auf Vordermann bringen, dann klappts auch mit der Qualität! Mit Sicherheit hilft keine Zertifizierung die nur dazu da ist mit einer Urkunde zu wedeln und sich auf die Schulter zu klopfen.
Desweiteren erwarte ich dass beim Thema Cashburn USA endlich was unternommen wird. Die Oberpfeifen hätte ich schon lange zum Sandschaufeln in den IRAK geschickt!!!

Nichtdestotrotz hat TA ein Zukunftsfähiges Produkt. Es liegt an TA was draus zu machen....
(Die Ernte sehe ich persöhnlich nicht vor 2006)
Ich bin schon lange der Meinung, dass TA in der Gefahr ist, sich kaputtzusparen. Das scheint nach der Kommunikation jetzt auch den Bereich Datenpflege erwischt zu haben. Mein Beitrag bezog sich auch nicht auf die Qualität der Daten, die ich aktuell nicht beurteilen kann, sondern auf den Stellenwert der ISO-Zertifizierung.
Die Verantwortlichen feuern, und die Daten auf Vordermann bringen, dann klappts auch mit der Qualität

So einfach ist das also. Bloß braucht´s dazu eine gescheite Technologie um die Daten auf Vordermann zu bringen. Wer sagt Euch TA Gläubigen denn, dass deren Mapping Technologie so toll ist ? Weil es im Börsenprospekt steht ? :laugh:
Freiwillig passiert das bestimmt nicht.... das Loch im Boden des Fasses U.S. wird wohl immer größer ... jetzt verbraten Sie schon den Umsatz von einem Datenrelease im PDA Segment gratis. Ist Tele Atlas jetzt die Heilsarmee oder waren die vorherigen Datenreleases so schlecht, dass TomTom den Druck erhöht ? Die IR redet wie immer alles schön. :cry: Kann das jemand beurteilen ?

Concord, Mass. and Menlo Park, CA - December 15, 2003—TomTom®, a leading provider of personal navigation systems, today announced brand new, enhanced maps with expanded turn-by-turn coverage from strategic map data provider Tele Atlas. The maps will be provided free-of-charge to all existing TomTom Navigator USA customers.

Man bewerte die US Datenbank zum Börsengang schön hoch damit das IPO auch viele Cash bringt und schreibe danach kräftig ab. :p
Der neue CFO ist fein raus weil er schon 2 Vorgänger hatte und von nichts weiß :p

Das ist klassische "Neue Markt Abzocke" :laugh:

Wo ist sind denn die Kursziel 100 Pusher, die Tele Atlas im TecDax oder sonstigen Indizes sehen ?

Wieviele Leichen liegen noch im Keller ? Die Fluktuation iim Management läßt nichts gutes erwarten !

@HNH: "Man bewerte die US Datenbank zum Börsengang schön hoch damit das IPO auch viele Cash bringt und schreibe danach kräftig ab."

Schon wieder so ein Satz von Dir, der nichts mit der Wahrheit zu tun hat. Spinnst Du eigentlich total?
@gocko

Wenn eine IR behauptet : Die Mercedes-Blaupunkt Niederlage hatte angeblich keine Auswirkungen auf die Umsätze, durch "effiziente Datenerhebung" ca. 60 Mio. bei U.S. Investitionen zu sparen und dennoch eine Überbrückungsfinanzierung benötigt ;) Dann sollte man jede Ausssage in Frage stellen.
@HNH:
Du lügst schon wieder!

Die IR hat nie behauptet, "die Mercedes-Blaupunkt Niederlage hatte keine Auswirkungen auf die Umsätze". Gesagt es wurde, man werde die Umsatzverluste durch andere Geschäfte kompensieren.

Außerdem war schon im Emissionsprospekt davon die Rede, dass alleine das Geld aus dem Börsengang möglicherweise nicht ausreichen wird um die US-Investitionen zu finanzieren.

HNH, Du bist und bleibst ein Anfänger. In jeder Hinsicht.
Hinweis an alle:
HNH hat seine TA-Aktien bei 90 Cent verkauft, das sagt alles. :laugh:
@HNH:
noch was:

Von welcher "Überbrückungsfinanzierung" sprichst du denn?
Meinst Du die uralte Adhoc, dass Bosch Tele Atlas Kredite geben würde, falls das Geld tatsächlich nicht reichen sollte, was mehr als Vertrauensbeweis gedacht war (nur von dir natürlich nicht kapiert wurde)?
Nanu, alle geschockt von gestern?
Oder wie erklärt sich die Ruhe hier im Board?

Stay long long long!
room4u

:lick: :lick: :lick:
Das erklärt sich damit, dass die Marktschreier nur bei schönem Wetter am Markt agieren :D

MIch würde jetzt wirklich die Meinung eines strategischen Großaktionärs interessieren. ;)
What do you think is the possibility that TA will merge with GDT in North America? I was talking to a friend that works for ESRI a few days ago and he mentioned that the rumor there is that TA and GDT would merge shortly but he did not have any details beyond that the company had been put on notice.

For those not familiar with GDT (geographic data technologies; http://www.geographic.com), it is the second largest mapping company in North America. They have primarily been in the GIS and consumer industries for the past 20 years but are seen this year as the exclusive map supplier on several models of Lexus and Toyota autos.

This could be part of the “reviewing the appraisal of our North American database”.
Tele Atlas N.V., one of the worldwide leading companies engaged in the production and development of advanced geographic databases decided today to postpone the announcement of their figures for the year ended December 31, 2003. "We are currently reviewing the appraisal of our North American database. This takes longer than envisaged, so we choose to postpone the publication of the Annual Report 2003, at the latest until end of April".


Wird das Loch im Boden des Faßes U.S. wohl zu größ ? Ich tippe auf Abschreibung durch die enttäuschende Entwickelungen in die USA, die schon viel Geld gekostet haben und auch die nächste Jahren noch immer viel (> € 100 mio?) kosten werden. Lösungen:
1) Abschreiben und USA schließen! --> Bilanzverlust, und das Potential von die USA ist weg.
2) Unternehmensszusammenschluß mit GDT. --> Auch Bilanzverlust und abschreibung. Wahrscheinlich auch eine größe Verdünnung (dilution) von Aktien. (Verdopplung??)
3) USA (mit Verlust) verkaufen ( an GDT?)? Halte ich nicht sehr wahrscheinlich weil kein Kaufer nur interessiert ist in nur die USA-database (größe Verluste, keine wichtige OEM-kunden)


In jeden Fall nicht nur Bilanzverlust: auch die Zukunft wird anders aussehen ohne das Potential von die USA. Strategische Position geschwächt, aber die Kasse wird gespart und oder die Gesellschafter “bluten”. Kurzfristig vielleicht okay, langfristig wird das ein Problem, denke ich. Navtech operiert weltweit: “Worldwide uniformity. Whether in North America, Europe or World Markets, you can expect the same database specification, technology, quality and support from Navigation Technologies.” Automobielhersteller bedienen auch die ganze Welt!! Ich bin pessimistisch was daraus kommt ende April. Hat Ihr irgenwo etwas positiv gesehen von eine Verzörgerung der Veröffentlichung.??
@fundemantal

Also das mit dem Ausstieg ist doch großer Quatsch. Warum sollte man jetzt aussteigen, schau dir doch mal die Meldungen der letzten Monate an, was man da an Partnern an Land geholt hat, die Creme de la creme der LBS/GIS:
Microsoft,Pioneer,Autodesk,MapQuest,TomTom,Navman,Telcontar,und und und.
Schau dir doch mal die Partner-Logos auf der Nordamerika-Seite an, bring aber ein bisschen Zeit mit.

Auch die Fusion mit GDT macht IMO null Sinn, jetzt, wo man die eigene Datenbank soweit hat.

Ich glaube eher, dass man erhöhte Abschreibungen auf die DB vornehmen wird, damit diese in Zukunft nicht die Bilanz belasten (Vorbild: Telekom).

Lassen wir uns überraschen

APL
Let me say that I completely support TA in Europe, but I no longer believe their lies about USA.

@APL:

Why does the union with GDT make no sense? Here is the way I see it. TA has lied to us and said that the USA market is slow to develop. However, from the release of NAVTECH earnings we see that this is not true.

TA has told us since the beginning that GDT is of no real concern and is not a major player in the market. Now, we come to find out that not only does GDT have the lion’s share of the majority of the GIS industry, even over NAVTECH, but that GDT has been chosen over TA to replace NAVTECH on several major car models at Lexus and Toyota. This must mean that GDT has a better map than TA or wouldn’t TA have been chosen. Perhaps TA was right that auto companies want a second supplier, but perhaps it is GDT in the USA and not TA.

I did not say that people should sell TA stock. I was asking what others think of this idea as it could be a good or bad idea. Could it mean dilution of shares? Yes. Is that bad? depends on value of company.

Also, TA announcements are worth nothing. They do not tell the whole story. Here is truth:
Microsoft: only uses TA traffic data, uses NAVTECH for all maps
Pioneer: aftermarket only, low volume
Autodesk: primarily sells GDT but also sells NAVTECH, so now all three are options
MapQuest: TA data only used on one low volume B2B customer
TomTom: USA application got great reviews, but maps got horrible reviews; TA had to pay for printing of updates and give away free customers
Telcontar: no volume at all in USA only name
and…and…and…
@czbradley

I like the way how you evaluate the naviagtion landscape. Do you know a stockboard in the US where a discussion about TA6 takes place ?
tele atlas + gdt ? das wäre IMO das aus für die weitere expansion in asien und die offenabrung, dass man nicht wettbewerbsfähige datenbanken erstellen kann. für mich ein grund zu verkaufen. weiß jemand etwas zum IPO von navtech ?
In Europa hat es funktioniert. Daher Korrektur zu #48

Nicht wettbewerbsfähige Datenbanken ohne Fördergelder der EU im Niedriglohnlohnland Indien.

Ich hoffe das ich nicht Recht behalte :(
@HNH

TA6 is not traded in the US and there are no ADRs for the stock traded there either, so there are no stockboards in the US.

Have you seen any English-based boards? I have looked but have not found any.

Thanks for the comment on my post.
@czbradley

Don`t feel appreciated by the comment of HNH. He`s in favor of everybody who claims TA is worth nothing compared to NT.

IT`s amazing how people react on rumors that are spread in this board. You came up with it and now we discuss it as serious. I`ll not going to take part in taking rumors for serious that are spread by one single person. Don`t take it personally!

Commenting your other remarks:

The way you comment the facts is a bit unfair in my eyes. What did you expect to happen? TA goes to US and at the moment, they finished their database for turn-by-turn navigation everybody cancels their contracts with GDT and NT? That`s not the way it works!
Surely the Pioneer agreement is an aftermarket one for a single system, but it`s a beginning, and as you know, getting started is often the most difficult thing. You think Pioneer has no interest in working closer together with TA if this project works out fine? Even with Microsoft, the take the MAP DATA for their smart watches. Maybe even not a great deal - though you never know - but a start. And so on, and so on ...

There is a global interest in the market that there is more than one major data supplier, since nobody wants to depend on just one source. And TA will get its share. It might not be the largest in the US by now, but it will be continously growing, that`s IMO for sure.

Best regards

APL
Etwas zum IPO von Navtech ? Ich denke so bald wie die IPO-Markt (Nasdaq) aufgebessert ist, können wir eine IPO von Navtech erwarten. Wird Navtech noch etwas mehr Geld aufbringen für weitere entwickelung, die Tele Atlas weiter züruck stellt.
Eine Fusion TA-GDT macht noch immer Sinn. GDT hat die Database + Kunden für USA. Tele Atlas hat zwei, drei wichtige Kunden (Bosch, TomTom) für Europa. GDT hat (bessere) Technologie die TA nützen soll um schnell die Daten auf andere systemen (Becker, SVDO) laufend zu machen. Datenqualität und Prozesse an die Seite von Tele Atlas sind schlecht und von weitere Einsparung werden die nicht strukturell verbessert. (Die Becker-Plattform scheint auch noch immer nicht 100% zufrieden zu sein und das hat vielleicht Auswirkungen auf die Erstausrüstung für Mercedes . Weiß jemand ob die verschoben ist? )
Also zusammen haben Sie eine Chanche gegenüber Navtech; keiner von Beiden wird allein fort bestehen können. “Pauschalangebot, alles zusammen “ 50/50 deal und viel beten dazu. Ob Sie uns Gesellschafter noch ein Vermögen machen?? Navtech ist Tele Atlas/GDT Jahren voraus. Ich bin schon lange der Meinung, daß Tele Atlas in Gefahr ist weil die USA nichts bringt und in Europa 100% abhängig ist von Bosch/Blaupunkt.
Noch nie gab es eine Meldung von eine wichtige Spieler in Navigation für USA. Das dauert viel zu lange, und glaubt Ihr das Gesellschafter Bosch-Janivo immer weiter finanzieren? Ich denke das Bosch dieser Sache ein Ende macht. Also Abschied nehmen in USA oder Fusion aber nicht weiter viel Geld verbrennen in USA .
Cbradley posting 13.03.04 ist völlig richtig. Tele Atlas hat nur Meldungen mit Vertragspartner die jetzt oder die nächsten (2-3) Jahren kein größe Umsatz bringen. Die gehören Navtech und GDT und werden in navigation (Navtech) oder GIS (GDT) realiert. Tele Atlas ist nicht dabei und auch nicht platziert schnell dabei zukommen. Umstellen kostet viel Geld und warum sollen die Kunden von Navtech oder GDT das tun? Die bessere Datenqualität scheint Tele Atlas nicht zu bringen. Im Gegenteil! Ebensowenig sind die Prozesse der Fehlerbeseitigung.
Herr.Nils_Holgerson hat recht:
1. IPO - Cash ist verbrannt mit die Kauf von Etak und die ranzige aufpolierung dieser datenbank! Oder laßt die Technologie Tele Atlas im Stich?
2. Kapitalerhöhung für GDT um an deren DB und Key-Accounts (Denso!, Toyota, Honda, Esri) zu kommen.
3. Kauf von Etak und Integration von Canada waren für die Katz.

Kann sein das alles nur Gerüchte sind, aber wenn es nicht weit von der Wahrheit abweicht, soll auch die Kündigung vom CEO de Taeye dabei sein. Seine Zeit ist abgelaufen! Jedenfalls für die Gesellschafter. Vertrauen gibts nicht mehr, also er soll aus dem Dienst entlassen worden.
@fundamental

1.

"...GDT hat (bessere) Technologie die TA nützen soll "

Woher willst Du das wissen ? :confused:



2. NT bilanziert anders als TA. Deren GuV ist blutrot weil keine Aktivierung der Datenbank erfolgt.
Herr_Nills_Holgersson hat mal auch die Zahlen von NT analysiert:

http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/834208/00011046590302… Q3 2003 report.

Comparison of the Nine Months Ended September 29, 2002 and September 28, 2003
Revenues. Our total revenues increased 67.2% from $114.2 million during the nine months ended September 29, 2002 to $190.9 million during the nine months ended September 28, 2003. The increase in total revenues was due to a significant increase in revenues from database licensing, which resulted primarily from increased sales to existing customers. Growth occurred in all geographic regions in 2003, as North American revenues increased 77.0% from $35.2 million during the nine months ended September 29, 2002 to $62.3 million during the nine months ended September 28, 2003, and European revenues increased 62.8% from $79.0 million during the nine months ended September 29, 2002 to $128.6 million during the nine months ended September 28, 2003. North American and European revenue were positively affected by an increase in unit sales to vehicle navigation system vendors and OEMs during the nine months ended September 28, 2003 as compared to the nine months ended September 29, 2002

Operating Income, Net Income (Loss) and Net Earnings (Loss) Per Share of Common Stock. Our operating income improved from $6.3 million during the nine months ended September 29, 2002 to $51.8 million during the nine months ended September 28, 2003, due primarily to the operating leverage generated by our revenue growth and continued cost control efforts in 2003. Our net income of $4.8 million during the nine months ended September 29, 2002 improved to net income of $56.9 million during the nine months ended September 28, 2003, as a result of the improved operating results and the foreign currency transaction gain in the period.

Blutrot? Tief Schwarz meinen Sie, und ohne Bilanzierung von eigen Leistung, wie TA!!
@fundamental

Aus der Navtech Bilanz:

Accumulated deficit 31.12.02 757,595
Accumulated deficit 28.09.03 700,652

allerdings auch:

Net cash provided by operating activities 31.12.02 13,409
Net cash provided by operating activities 28.09.03 43,866



http://www.hoovers.com/free/co/secdoc.xhtml?ipage=2415428&do…
Diesen “ accumulated deficit”, das hat nichts zu sagen, ist doch ganz historisch. Es geht um die Zukunft und die sieht ja toll aus für Navteq. “ Accumulated losses” sagen nur etwas zur potential von Verlustvortrag von Einkommensteuer und Gewerbesteuer. Und, das sieht ja in die Zukunft auch gut aus für Navteq weil Sie die auf diesen Grund noch lange nicht zahlen werden.

Navigation Technologies wird Navteq. Warum? Ich tippe auf eine Vorbereitung IPO.
Es gibt schon eine börse notierte Firma NavTech Inc aus Ontario, Canada(OTC: NAVH), also diesen Name ist schon vergeben.

Die Zahlen von Navteq 2003 sehen toll aus.Umsatz in 2003 $ 272, 6 million (+ 64,4%) (drei mal Tele atlas) und Netto Gewinn vor Steuer (Schwarz) plus $ 70 million!! Tele Atlas minus 50 – 60 oder noch mehr. Also tiefrot. Navteq 2004 + nur (!) 30% Umsatz wird $ 350, Netto Gewinn $ 100 oder mehr million??? Und was macht TA in 2004: Umsatz + 15% wird 100 million Umsatz, mit Verlust von 40 million?
Die entscheidende Frage ist doch im Moment wie hoch die Wertberichtigung der U.S. Datenbank sein wird. Ich kann mir nicht vorstellen, dass sich der Wertansatz der Digitalisierung an den kurzfristigen Wachstumsaussichten des "emerging navigation market" orientiert. Eine Wertberichtigung der "Herstellkosten" seit dem IPO ausschl. für die U.S ? Das müsste dann für Europa ebenfalls vorgenommen werden. IMO ist es doch am wahrscheinlichsten, dass TA denn Bilanzposten "Goodwill" hinsichtlich der erfolgten Etak-Übernahme komplett abschreibt, ca. 20 Mio. Euros.

Meinungen ? :confused:
@galahad

Hin wie her, so ein schlechter Ablauf der
Öffentlichkeitsarbeit macht schon nachdenklich.

Raus?
Nachkaufen?
Gar nichts machen?

:confused: :confused: :confused:

Gruss
room4u
Die brauchen aber lange um festzustellen, daß die Ami-Datenbank murks ist :laugh:
Wenn TA sagt, es wird spätestens April, dann ist Anfang Mai schon toll :D. Vielleicht verkündet man es ja auch gleich mit den Quartalstzahlen fürs 1.Q.

TA- we`ll find a way :)
Tele Atlas N.V. to acquire GDT inc.
http://www.teleatlas.com/template_newsdetail.jsp?ctype=press…

@APL: Perhaps my comments were not quite so unfair... :)

@All:

As a part of this acquisition, TA received $210 million in financing from Oak-NEA in the form a preferred stock offering. $100 will be used for the GDT purchase and $30 million for existing shareholder loans. This leaves TA with $80 million to continuing funding operations.

Is this good for TA? Yes.
Is it good for us common shareholders? No!!!

With GDT’s $45 million per year revenue, this may be enough cash to fund operations until the company can stand on its own, but our ownership is now almost zero. The Oak-NEA preferred stock is convertible to 35 million shares ($210 million = Euro 175 million / Euro 5 per share). Oak-NEA were also given warrants for another 7.1 million shares.

So at conversion, Oak-NEA will get another 42 million shares which is more than the total amount issued now. For any of your long term projections, they now need to be divided by half.

Good new and good funding for TA, but this is horrible for the small investor.
Bosch verabschiedet sich damit und zieht die Reißleine.

:laugh: Wer übernimmt hier wen ? :laugh:
Ja, demnächst gibt es rd. 80 Mio Aktien, d.h. rd. 400 Mio E Unternehmensbewertung. Das ist aber immer noch "nur" etwa ein Drittel dessen, was die Unternehmensbewertung von NT auf Basis des IPO Kurses sein wird. Wenn TA in den USA nach der Akquisition ein erfolgreicher Wettbewerber im Vergleich zu dem allein verbleibenden Konkurrenten NT wird, ist das nicht schlecht. Außerdem sind die hier immer wieder beklagten Finanzprobleme ("Geht pleite") weg.Das Kursrisiko ist jetzt sehr begrenzt und der IPO von NT bringt jede Menge Phantasie. Dafür werden die Ananlysten von ML und CSFB schon sorgen. Die Branche ist ja auch zweifellos spannend. Die Frage ist doch nur, wie lange man die schöne Expansion und die attraktiven Preise extrapolieren kann. Es ist keinesfalls übertrieben zu erwarten , daß TA in 2 bis 3 Jahren in Europa ein EBIT von 50 Mio erzielt und in Amerika ( nach der die Marktstellung deutlich verbessernden Übernahme) break even. In 3 bis 5 Jahren können es insgesamt gut und gerne 100 Mio sein.Dann ist auch eine Bewertung von mehr als 800 Mio gerechtfertigt.Abdiskontiert mit einem geringeren Risikofaktor als bisher ergibt dies auch bei 80 Mio Aktien ein schönes Kurspotential!
Diese News sind kein Grund zur Freude. Die letzten 3 Jahre waren also doch katastrophales Management:

1. Hätte man sich viel intensiver und schneller von Blaupunkt/Bosch unabhängiger machen müssen. Managementfehler !

2. GDT gab es damals schon ! Wozu die ETAK Übernahme vor dem Börsengang ? Managementfehler !

3. Was und mit welcher Qualität hat man 3 Jahre lang in Indien geleistet wenn man jetzt GDT kaufen muß ? Managementfehler !

4. Verwässerung für die Altaktionäre = Wertverlust! Managementfehler !

5. 3 Jahre "wasted time" = 3 Jahre Vorsprung für Navteq. Managementfehler !

:mad: Der CEO de Taeye gehört auf der HV im Mai abgesetzt! :mad: Ich hoffe das sieht man bei Bosch und den neuen Großaktionären ähnlich.
I would not be surprised we see a number of lawsuits filed against TeleAtlas for making false claims during their IPO and later filings.

TA has stood by the statement that the only competition in either market was NAVTEQ. Now, we find out that GDT had revenues 5 times what TA had (45 vs. 8) and that GDT has consistently had larger revenues.

As a result of this HUGE oversight, TA earned very little money in North America and has now had to go outside for funding to purchase GDT. This action has caused all of the free-float investors to lose ownership.

Personally, I purchased TA only a year or so ago, but if I was an original investor, I would claim FOUL.
It is not logical to argue with 2003 sales numbers as proof that the IPO prospect of 1999 was wrong! Arguments should be of better quality.
The substantial cash infusion is eleminating the financial risk and improving the strategic position of TA considerably. The issue price of 5 E p. sh. is much better than any alternative capital increase from shareholders and we can still participate in the existing upside. This transaction is a very smart move!
:laugh: :laugh: :laugh:
lustig hier bei euch. Ne show im Kabarett ist Dreck dagegen...:laugh: :laugh: :laugh:
gruß wattnu:cool:
:laugh: :laugh: :laugh:
@Mistelzweig

Why is it not logical to look at 2003 sales numbers as a basis for the false claims by TA during the IPO? TA admitted during the conference call (replay) yesterday that GDT has consistently had revenue above $20M for the past 4 or 5 years.

As to quality, do you not think that they (and NAVTEQ) won the contrats for these sales because of coverage and quality? What else would they have won on?

@All

The GIS community has been a buzz about this announcment and has raised some very interesting points. The one that I found most interesting was that while most think that the TA/GDT deal will pass anti trust MOST question what the U.S. Governement will do. The U.S. Government (and military) has consistently been GDT`s largest customer and supplier of data, but will likely have problems of giving information and revenue to a non-U.S. company.

I`m not sure about what will happen, but I am really suprised that TA did not identify this as a risk, as it has a potentially large impact on the current sale to GDT going forward.
@czbradley

With the new major stockholders TA is more or less a US company ;)
Fortis empfiehlt TA in einer 12 seitigen Studie mit Kursziel 7 Euro
TA to lay off roughly 200 Tele Atlas North America employees (and a few European personnel)...to keep most of the GDT employees. This does not speak well for the work that TA has done over the past two years.


http://www.vnews.com/04292004/1728564.htm
--------------
Dutch Co. to Buy GDT for $100 Million
Tele Atlas Will Make Lebanon Hub Of U.S. Operations, Hire 20 to 45
By Alex Hanson
Valley News Staff Writer

Lebanon -- Geographic Data Technology Inc., has entered into an agreement under which it would be sold to the North American subsidiary of a Dutch competitor for $100 million.

Tele Atlas North America announced the cash transaction yesterday, but the proposed acquisition will require the approval of the Federal Trade Commission. The deal could create a dominant American digital mapping company.

If the FTC approves, the merged company would consolidate its operations in Lebanon, said Michael J. Gerling, president and chief executive of GDT. That could mean an addition of 20 to 45 new jobs to GDT`s current work force of around 430 people, said Gerling, who added that he would remain as chief executive of the North American operation.

“The game plan is that it`s all kind of moving here,” Gerling said. “There will be job creation here and there will be job loss elsewhere in the country,” primarily in Menlo Park, Calif., where Tele Atlas N.A. is headquartered.

However, bringing some of the Tele Atlas workers to New Hampshire might mean that some employees in Lebanon will be displaced, Gerling said. “That`s going to be pretty minimal,” he said.

Both GDT and Tele Atlas compile and maintain digital map databases that they then sell to companies ranging from Microsoft and America Online to UPS and OnStar, a subsidiary of General Motors. The maps are used for everything from creating directions for travelers, to helping businesses determine where to locate a new branch.

While Tele Atlas has a substantial operation in Europe, GDT is far larger in North America and has no European presence at all, Gerling said. In May 2000, Tele Atlas bought Etak, a Menlo Park-based competitor of GDT`s, to establish a bigger presence on this continent. Tele Atlas then invested $200 million in gathering data for digital maps of North America, said George Fink, global chief operating officer for Tele Atlas.

Likewise, GDT has invested heavily since 1999 to produce a more richly detailed database, Gerling said.

The greater detail was needed to break into the growing market for car navigation systems, which require much more specific information -- the direction of one-way streets, for example -- than the maps the company had crafted before.

In the last fiscal year, which ended March 31, GDT turned a profit for the first time since 1999, Gerling said.

Tele Atlas had sales of $108 million in 2003, more than twice the $43.5 million in revenues that GDT brought in for the fiscal year that just ended.

Robert Bosch GmbH, a German automotive components company, owns one-third of Tele Atlas, while a private company I.A.M. BV owns another third.

The rest is publicly held, with shares traded on the Frankfurt stock exchange.

Although GDT brought in less revenue than Tele Atlas, the company showed strong sales growth last year, expanding its revenue by 13 percent from the previous year.

In a telephone interview yesterday, Fink called the acquisition of GDT “a significant event in the digital mapping industry.”

“It`s extremely positive for the industry,” he said. Merging the databases amassed by the two companies will provide attractive products for Tele Atlas to sell.

“The only unfortunate part of it is that there will be jobs that will be lost in Menlo Park,” he said. Tele Atlas will lay off roughly 200 people when it moves to Lebanon, he said. The company has 350 employees in North America, some of whom work on the road, verifying data at ground level. Tele Atlas has 1,850 employees world-wide.

The merger also consolidates two of the three largest companies in the digital mapping business. NAVTEQ, the other major competitor, now faces a greater challenge.

“A combined Tele Atlas/GDT company now has significant reach in the U.S., Europe and Brazil and makes it an even greater threat to impinge on NAVTEQ`s dominant position in the in-vehicle navigation market,” Joe Francica, editor of Directions Magazine, a trade publication that tracks developments in the digital mapping industry, wrote in an Web posting yesterday. What the combined company hopes to take advantage of is the growing use of navigation systems in cars. In Japan, over 50 percent of new cars have navigation systems, while only around 4 percent do in the United States, Fink said.

The investors who provided financing for the GDT purchase believe the navigation use is “at a point where the market is finally arriving,” he added, noting that until last year, companies selling navigation data had been losing money.

Although GDT was founded in Lyme in 1980 by Don Cooke, who still works at the company, it has been owned since 1994 by R.L. Polk & Co., a privately held automotive services company based in Detroit. Polk decided to sell GDT, Gerling said, because the price was right.
@Galahad:
Just because the company is 52% owned by US investors does not make it a US company. TA is a Dutch company. This is what MAY make the US government nervous about continuing to supply data to and buy data from.

This is simply what the GIS sector is talking about, not that I 100% agree with it, but I do understand the notion.

@Mistelzweig:
The Fortis bank analyst also only shows a 50% dilution of ownership for the Free Float. However, there are more shares created from this new financing (including the warrants) than the previous 38M outstanding. That means that each previous share is now worth less than 50%, not much but some.

Even at the 50% level, for the analyst to predict 7 Euro per share means that each of the previous shares would have been worth 14 Euro per share if the ownershp had not changed. Given the market`s previous forecasts, do you think this new funding really increases the share price by 3 times the previous forecast?
Da für die neuen 38 M Aktien 5 Euro gezahlt werden ( die man derzeit für 4,20 kaufen kann) wird nur das Gearing vermindert. Sonst nichts! Das ist nicht gut für unsere Zocker- Freunde , aber gut für die meisten Investoren!
zu Posting 71:
" the merged company would consolidate its operations in Lebanon, said Michael J. Gerling, president and chief executive of GDT. That could mean an addition of 20 to 45 new jobs to GDT`s current work force of around 430 people, said Gerling, who added that he would remain as chief executive of the North American operation." :eek:

Fazit: Die US Expansion - finanziert mit dem Börsengang vor 3 Jahren - war ein Rohrkrepierer. GDT hätte man auch vor 3 Jahren kaufen können. Soviel Branchenkenntnis sollte man als "reference in digital mapping" vor dem Börsengang schon gehabt haben. Ich hoffe Bosch nutzt die Gelegenheit der HV und trennt sich von de Taeye.
To: CZBRADLEY

Do you trust the Fortis annalist note with the recommendation of 7 as Fortis is also the investment banker that advised Tele atlas in the GDT acquisition and issued a ‘ fairness opinion’ of 5 and on top of that Fortis is also the only bank offering a creditline to Tele Atlas.

In the previous report the annalist recommended TA with a DCF value of 10 at that time still based on 38 million ( DCF value TA 380) shares. Now with more than doubled the outstanding shares, and with NO improvement of the projected merged cashflows he or she calculates 7 ( DCF value 625 million) which implies that the GDT deal and the finance deal would add 245 million value, where TA acquires GDT for 80!. Isn’t this weird?
How ‘ independent’ and neutral is Fortis??


And what about the statement of TA on the costsynergy of the GDT merger of 20 million. This isn’t in line with laying of 200 people in TA-America and hiring another 30-40 people at GDT. With laying of only 160 people you can not achieve 20 million costsaving or they pay a fortune to those people of avg 125.000/man. ??
But moreover TA would employ even after the layoff (1850+430(gdt) minus 200 = 2080 people and Navteq only 1400. Navteq realizes with 680 people less, 3 times the revenues of TA+GDT!! What is the reason for this huge gap???? Technology, skills???? What does this learn us on how competitive the merged combination would be?

:confused: :confused:
@fundemental

I am not glad at all about how TA lives in its little own world believing in market leadership etc. Bute regarding to headcount:

How many freelancers are working fot NT and how many for TA ?

Where are the production sites of NT located ?
@Galahad

I believe their production facilities are in the US but am not positive. It is probably mentioned in their filings:
http://www.sec.gov/edgar/searchedgar/companysearch.html

I do wonder where this TA world is located. It will be interesting to see how the mix of GDT and TA cultures takes place. As TA will be letting go most of the US TA employees according to the article posted here, it may actually help the US some. How do you think the remaining TA employees in the US and EU will feel?

@fundemental

The Fortis analyst has had some of the more indepth analysis of TA, and I would hope that their is plenty of independence there. If you listen to the replays of the calls, he asks the most questions.

Are the Fortis projections to be believed? Not in the world that I see, but perhaps in the world that TA paints. As you point out, this is a very big jump from the past estimate.
28.07.2004:

The Industry Standard

"One company [Tele Atlas] is miles ahead in the traffic-reporting business."

:eek:
@Linstinct

Solche Dienstleistungen bringen leider kaum Umsatz. Besser wäre es wenn TA endlich Terrain von der Konkurrenz im Navimarkt erkämpfen könnte. Dann wäre der Kurs endlich > 10 :D
Grüße Dich Nils,

Deiner Äußerung nach zu urteilen, hast Du leider nicht den heutigen Artikel gelesen! Schade.

Tele Atlas entwickelt sich viel besser als Du es zu glauben vermagst!

Ließ den Artikel!
:eek:
Schönen Abend,

Gruß

LINSTINCT
Nils,

hier nochmal die Meldung, welche auch heute in Amerika kam auf niederländisch:

Tele Atlas vergroot marktaandeel in Amerika

Uitgegeven: 07-08-2004 08:09:31


Tele Atlas uit `s-Hertogenbosch is hard op weg de wereldmarktleider voor navigatiesystemen te worden. Die positie wordt nu nog ingenomen door het Amerikaanse Navteq, een dochter van Philips. Met de op handen zijnde overname van het Amerikaanse Geographic Data Technology (GDT) krijgt Tele Atlas een belangrijke concurrent van Navteq in handen. Met deze overname verwerft het Bossche bedrijf aandelen in belangrijke markten in Amerika, Europa en Azie en komt de jaaromzet op 140 miljoen dollar. In Europa is Tele Atlas al de marktleider met 300 miljoen huisadressen in het bestand. Tele Atlas realiseert nu nog 90% van zijn omzet uit Europa. Opvallend is dat het bedrijf sinds zijn oprichting in 1984 nog nooit winst heeft gemaakt. Wel werd in 2003 in enkele kwartalen voor de eerste keer met winst gedraaid. De jaaromzet van Navteq bedraagt 273 miljoen dollar. Philips heeft een belang van 83% in Navteq, dat bij het concern voor 217 miljoen dollar in de boeken staat. De verwachte beurswaardering bedraagt 800 miljoen dollar. Navigatiesystemen ontwikkelen zich de laatste tijd steeds meer als multimediasystemen en worden ook in pda`s toegepast.

Bron: Fem Business


(c) Novumnieuws


http://nu.nl/novum/article.phtml?url=ict/mdict.07-08-2004.00…

OK???

Noch Fragen?

Gruß

LINSTINCT
Das Tele Atlas die Veröffentlichung der kommenden Quartalsergebnisse aufgrund der Feriensaison in den USA um einen Tag vorverlegt zeigt nun wirklich auf welche potentiellen Investoren seit neuestem Wert gelegt wird.
Ist das so etwas wie "Aldi" / "Medion" in den U.S. ? :confused:


Detroit, CONVERGENCE 2004-October 18, 2004— Tele Atlas, a worldwide leading provider of digital map databases and location content for the U.S., and Dual Electronics, manufacturer of high-quality electronics at affordable prices, announced today the availability of the XNAV9525, a vehicle navigation system that can be used as a dedicated, in-dash system or as a stand alone system.

"GPS navigation is one of the most exciting product concepts to hit the mobile electronics business," said Robb Groner, Senior Product Manager, Namsung America, Inc., parent company of Dual Electronics. "Our new XNAV9525 is designed to provide a straightforward, easy-to-operate mapping system for all consumers."

Leveraging Tele Atlas` navigation map data, the system offers turn-by-turn routing instructions with voice guidance. Users may search for routes by address/intersection, points of interest, address book or previous destinations.

"Tele Atlas is pleased to team with Dual Electronics to bring this unique navigation solution to the marketplace," said Jonathon Husby, director of Automotive for Tele Atlas North America. "This innovative system brings the power of Tele Atlas` turn-by-turn maps to consumers looking for a reliable and affordable in-vehicle navigation solution."

The Dual XNAV9525 Vehicle Navigation System is unique in its ability to operate as a dedicated in-dash controlled system or as a stand-alone navigation system. Navigation data is stored on the XNAV9525`s 20 gigabyte hard drive and includes pre-loaded U.S. and Canada maps. Complete system specifications are available at www.dualav.com.


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