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    Wann platzt die TESLA-Blase (Seite 17568)

    eröffnet am 09.08.13 22:52:15 von
    neuester Beitrag 23.05.24 11:24:09 von
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      Avatar
      schrieb am 20.11.17 21:45:38
      Beitrag Nr. 32.405 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.230.082 von codiman am 20.11.17 21:05:28die eine MRD wird kommen die frage ist wer bezahlt das
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 21:17:06
      Beitrag Nr. 32.404 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.230.082 von codiman am 20.11.17 21:05:28Vielleicht funktionieren Shorts ja in 2018. Ich bin vorsichtig optimistisch.
      2 Antworten?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 21:05:28
      Beitrag Nr. 32.403 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.229.500 von xwin am 20.11.17 20:02:56
      Na 1 Milliarde Verlust pro Quartal, das wäre doch mal ne Nummer ...
      Zitat von xwin: Tesla könnte wieder Rekorde der Unternehmensgeschichte aufstellen:

      Could Tesla Lose $1 Billion In Q4?
      https://seekingalpha.com/article/4126473-tesla-lose-1-billio…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">
      https://seekingalpha.com/article/4126473-tesla-lose-1-billio…

      "... Before I tell you how this all plays out, let's just recap where we stand with income statement items under this current projection:

      Total revenues of $3 billion, up slightly from Q3.
      Automotive gross margins of 14.01%; non-automotive of 1.99% compared to non-automotive of 2.75% in Q3.
      Operating expenses of $1 billion, up from $985 million in Q3.
      Other items of negative $175 million, up from negative $135 million in Q3 which included a negative tax rate.


      Throwing this all together, I get a net loss for Tesla of $837 million, before subtracting out losses from non-controlling interests. When I subtract out those of about $50 million like we saw in Q3, plus take out $0.75 in EPS for stock-based compensation, Tesla loses $3.91 per share non-GAAP. You might think that's crazy, but that wouldn't even be the worst estimate on the street right now. ... "


      Würde bedeuten, dass man am Tag der Verkündung wohl nur noch wenige Wochen hätte ... ;)
      Aber natürlich denkbar.
      Ein schönes Szenario für "meine Kurzen".
      4 Antworten?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 20:41:03
      !
      Dieser Beitrag wurde von MadMod moderiert. Grund: Provokation
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 20:22:19
      Beitrag Nr. 32.401 ()
      Die paar Tage, an denen Pleitesolar-Tesla noch über seinen schon bald als historisch zu wertenden Fantasiekursen über 300US$ steht, dürften nun endgültig angezählt sein! :kiss:

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      schrieb am 20.11.17 20:02:56
      Beitrag Nr. 32.400 ()
      Tesla könnte wieder Rekorde der Unternehmensgeschichte aufstellen:

      Could Tesla Lose $1 Billion In Q4?
      https://seekingalpha.com/article/4126473-tesla-lose-1-billio…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">
      https://seekingalpha.com/article/4126473-tesla-lose-1-billio…

      "... Before I tell you how this all plays out, let's just recap where we stand with income statement items under this current projection:

      Total revenues of $3 billion, up slightly from Q3.

      Automotive gross margins of 14.01%; non-automotive of 1.99% compared to non-automotive of 2.75% in Q3.

      Operating expenses of $1 billion, up from $985 million in Q3.

      Other items of negative $175 million, up from negative $135 million in Q3 which included a negative tax rate.


      Throwing this all together, I get a net loss for Tesla of $837 million, before subtracting out losses from non-controlling interests. When I subtract out those of about $50 million like we saw in Q3, plus take out $0.75 in EPS for stock-based compensation, Tesla loses $3.91 per share non-GAAP. You might think that's crazy, but that wouldn't even be the worst estimate on the street right now. ... "
      5 Antworten?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 20:00:47
      Beitrag Nr. 32.399 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.228.951 von tradit am 20.11.17 19:17:39der Hype wird schon bald vorbei sein aber es wird neue Akkus geben zwar erst in 4-5 Jahren aber die sollten wenigstens schnell laden und nicht so anfällig sein
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 19:40:53
      Beitrag Nr. 32.398 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.229.110 von tradit am 20.11.17 19:32:35
      Zitat von tradit: Eigentlich nichts, es ging um Gut/Schlechtmenschen...

      Naja, wenn sich manche dauernd von Gutmenschen so vehement distanzieren wollen und sich als Gegenpol, also als Schlechtmensch, verstanden wissen wollen ... nur zu! ;)
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 19:32:35
      Beitrag Nr. 32.397 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.228.996 von McCheck am 20.11.17 19:21:42Eigentlich nichts, es ging um Gut/Schlechtmenschen...

      GutmenschNeuwagenMcCheck::laugh:
      2 Antworten?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 20.11.17 19:32:08
      Beitrag Nr. 32.396 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.228.822 von faultcode am 20.11.17 19:06:17
      Zitat von faultcode: aus: https://www.marketwatch.com/story/teslas-biggest-news-last-w…

      =>
      ...but Michael Kramer, a fund manager with Mott Capital Management, thinks there’s even bigger news.

      Most significantly, Tesla mentioned “hypercharging,” which would recharge a Tesla Semi in half an hour in locations yet to be disclosed.

      “I’d have to imagine that Tesla has figured out how to put this technology on all of their cars, which means every car could get a full charge in under 30 minutes,” Kramer wrote in a blog post.

      Additionally, it is “genius” that Tesla could use solar energy to power future “hyper” charging stations, he said.

      Tesla has several locations offering “supercharging,” or fast-charging devices clustered in stations usually located on main highways in the U.S. and abroad. The stations are geared to Tesla’s passenger cars.

      Kramer also pointed out that the new version of the Roadster is equipped with a larger battery, enabling the sports car to go 620 miles between charges, compared with just 351 miles for certain Model S configurations.

      Once the Model S “is equipped with the 200 kWh battery pack in the new Roadster, which I can’t imagine is too far down the road, the range issue for the Tesla is officially dead,” he said. “The Model S would likely be able to drive further on one charge than a car on a full tank of gasoline.”
      ...


      Bullshitting at its best!
      Bekommt man für solche Behauptungen Geld von Tesla? Fraglich.
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