Drone Delivery Canada erfolgversprechende Zukunftstechnologie (Seite 1074)
eröffnet am 14.03.17 17:56:11 von
neuester Beitrag 03.05.24 11:49:47 von
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Und Die Pollinger Bullvestor Pusher schiessen aus Allen Rohren, Umsätze gibt es wie immer noch keine , man steht aber in den Startlöchern von was gaaaanz Großem, was einen ganzen Sektor disruptiv verändern kann...
immer die gleiche Platte. Wer konsequent eine "bigger fool Anlagestrategie" verfolgt mag hier bisher Glück gehabt haben, was durchaus noch etwas anhalten kann. Mit investieren in ein funktionierendes Geschäftsmodell, hat das nichts zu tun.
Wer sich hier engagiert, vertraut entweder darauf, dass das bezahlte Pusher Netzwerk immer mehr Menschen in diesen Titel lockt und die Kurse steigen, oder er glaubt an die Story. Dann wird es m.E ein böses Erwachen geben.
13.03.2018 Kurs: 1,08 Euro
immer die gleiche Platte. Wer konsequent eine "bigger fool Anlagestrategie" verfolgt mag hier bisher Glück gehabt haben, was durchaus noch etwas anhalten kann. Mit investieren in ein funktionierendes Geschäftsmodell, hat das nichts zu tun.
Wer sich hier engagiert, vertraut entweder darauf, dass das bezahlte Pusher Netzwerk immer mehr Menschen in diesen Titel lockt und die Kurse steigen, oder er glaubt an die Story. Dann wird es m.E ein böses Erwachen geben.
13.03.2018 Kurs: 1,08 Euro
Des weiteren gibt es in Ruanda zipline da funktioniert es auch
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.259.918 von MicaGe am 13.03.18 09:58:21
In China fliegen Dronen mit 1 - 2 Menschen oder ca 250 Kg
bis zu 120 Kilometer weit mit bis zu 130kmh. Nur die Flugaufsicht
spielt dort aus den bekannten gründen nicht mit.
zwei Dinge sind unendlich,das Universum und die
menschliche Dummheit,aber bei dem Universum bin
ich mir noch nicht ganz sicher ( Albert Einstein )
toamal
einfach nur fassungslos
über soviel Unwissenheit oder bewusste Provokation ??In China fliegen Dronen mit 1 - 2 Menschen oder ca 250 Kg
bis zu 120 Kilometer weit mit bis zu 130kmh. Nur die Flugaufsicht
spielt dort aus den bekannten gründen nicht mit.
zwei Dinge sind unendlich,das Universum und die
menschliche Dummheit,aber bei dem Universum bin
ich mir noch nicht ganz sicher ( Albert Einstein )
toamal
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.259.990 von Lumpy24 am 13.03.18 10:03:47das sollte sich mal jeder durchlesen von der GMP
sehr sachlich argumentiert
What’s ahead
For the year ahead, we are focused on the following key milestones for DDC and the industry:
Commercial pilot: On February 5, 2018 Transport Canada issued an invitation for Concepts of
Operation (ConOps) from industry participants to qualify for one of four BVLOS proof-of-concept
trials in 2018. In April/May 2018 successful applicants will be granted approval to begin BVLOS
trials in a real-world commercial setting, and be required to report results and share data with
the industry in Fall 2018. The purpose is for TC to gain operating experience and data, validate
technologies that enable routine BVLOS operations, and inform the development of BVLOS
regulations in Canada. We believe DDC is well positioned to win approval in the process to trial
drone delivery with its commercial and First Nations partners. In particular, TC has suggested
delivery to northern/remote communities as an example, and puts high importance on applicants
with a historical track record, strong systems and protocols, a model that benefits Canada and
the public interest, and one that involves a diverse group of stakeholders including academia.
That said, we caution investors that government selection processes can be unpredictable in
timing and outcome, and in some cases do not always result in the most logical outcome.
U.S. market expansion: On January 15, 2018 DDC announced that it is expanding testing into the
U.S. market, at the New York Griffiss International Airport UAS Test Site in Rome, New York. This
is one of six approved U.S. test sites approved by the FAA and is expected to enable BVLOS
testing. Management said that it expects to conduct BVLOS tests in the U.S. throughout the year,
and that it would seek U.S. partners to participate. Based on our discussions with industry
contacts, our sense is that regulatory efforts in the U.S. are better funded, but offset by more
complexity given differing local, state and federal legislative jurisdictions, and the sheer number
and diversity of operators in that market. We also expect that DDC may seek to license its
technology to U.S. partners given the preference for domestic aviation licences, despite cross
border regulatory discussions and common interest under ICAO.
Exploring new operating partnerships: As DDC progresses towards a commercial pilot and
building a commercial operating network in northern Canada, management faces an important
decision between building and operating the infrastructure with its community partners, or
finding an operating partner such as a cargo or courier company with existing logistics
infrastructure, upon which to build the network. Partnering would speed the build-out of DDC’s
drone delivery network by leveraging the existing partner infrastructure, it would reduce
operating risks given operating a logistics network would be the partner’s core competency, and
it would also free DDC to focus on further technology, regulatory and customer development.
9
Equity Research
From an economic perspective, this could take the form of a licensing fee or revenue share, and
shared capex investment, and still remain a high margin recurring revenue business for DDC.
Conceptually, this would be analogous to DDC defining and controlling the “railways in the sky”,
with the operating partner managing and operating the railway stations and trains using DDC
technology, and together provide a network for a broader range of third party customers to put
their containers of goods onto the trains. This model makes excellent sense in our view and with
the right partner, could potential accelerate regulatory approvals and growth rates, while
reducing risks. We also believe that this model would enable a broader ecosystem to benefit
from DDC’s network, including existing third party delivery companies.
Financials and forecasts
DDC is a startup developing a new technology, in an industry where regulations are nascent but
critical to success, and business models are uncertain and evolving. This contributes to higher
than usual uncertainty in our forecasts for revenue, growth, margins and capex requirements. As
such, we present only annual forecasts, and are less concerned with near-term results or changes
in business model versus key progress towards strategic objectives. Furthermore, we take a
conservative approach to forecasting revenue and growth, particularly given this will depend on
timing and nature of government approvals
sehr sachlich argumentiert
What’s ahead
For the year ahead, we are focused on the following key milestones for DDC and the industry:
Commercial pilot: On February 5, 2018 Transport Canada issued an invitation for Concepts of
Operation (ConOps) from industry participants to qualify for one of four BVLOS proof-of-concept
trials in 2018. In April/May 2018 successful applicants will be granted approval to begin BVLOS
trials in a real-world commercial setting, and be required to report results and share data with
the industry in Fall 2018. The purpose is for TC to gain operating experience and data, validate
technologies that enable routine BVLOS operations, and inform the development of BVLOS
regulations in Canada. We believe DDC is well positioned to win approval in the process to trial
drone delivery with its commercial and First Nations partners. In particular, TC has suggested
delivery to northern/remote communities as an example, and puts high importance on applicants
with a historical track record, strong systems and protocols, a model that benefits Canada and
the public interest, and one that involves a diverse group of stakeholders including academia.
That said, we caution investors that government selection processes can be unpredictable in
timing and outcome, and in some cases do not always result in the most logical outcome.
U.S. market expansion: On January 15, 2018 DDC announced that it is expanding testing into the
U.S. market, at the New York Griffiss International Airport UAS Test Site in Rome, New York. This
is one of six approved U.S. test sites approved by the FAA and is expected to enable BVLOS
testing. Management said that it expects to conduct BVLOS tests in the U.S. throughout the year,
and that it would seek U.S. partners to participate. Based on our discussions with industry
contacts, our sense is that regulatory efforts in the U.S. are better funded, but offset by more
complexity given differing local, state and federal legislative jurisdictions, and the sheer number
and diversity of operators in that market. We also expect that DDC may seek to license its
technology to U.S. partners given the preference for domestic aviation licences, despite cross
border regulatory discussions and common interest under ICAO.
Exploring new operating partnerships: As DDC progresses towards a commercial pilot and
building a commercial operating network in northern Canada, management faces an important
decision between building and operating the infrastructure with its community partners, or
finding an operating partner such as a cargo or courier company with existing logistics
infrastructure, upon which to build the network. Partnering would speed the build-out of DDC’s
drone delivery network by leveraging the existing partner infrastructure, it would reduce
operating risks given operating a logistics network would be the partner’s core competency, and
it would also free DDC to focus on further technology, regulatory and customer development.
9
Equity Research
From an economic perspective, this could take the form of a licensing fee or revenue share, and
shared capex investment, and still remain a high margin recurring revenue business for DDC.
Conceptually, this would be analogous to DDC defining and controlling the “railways in the sky”,
with the operating partner managing and operating the railway stations and trains using DDC
technology, and together provide a network for a broader range of third party customers to put
their containers of goods onto the trains. This model makes excellent sense in our view and with
the right partner, could potential accelerate regulatory approvals and growth rates, while
reducing risks. We also believe that this model would enable a broader ecosystem to benefit
from DDC’s network, including existing third party delivery companies.
Financials and forecasts
DDC is a startup developing a new technology, in an industry where regulations are nascent but
critical to success, and business models are uncertain and evolving. This contributes to higher
than usual uncertainty in our forecasts for revenue, growth, margins and capex requirements. As
such, we present only annual forecasts, and are less concerned with near-term results or changes
in business model versus key progress towards strategic objectives. Furthermore, we take a
conservative approach to forecasting revenue and growth, particularly given this will depend on
timing and nature of government approvals
Richtig, es gibt Fortschritte bei der Batterietechnologie. Aber Stand heutiger Technik ist es absolut abwegig mit Quadcoptern in entlegene Gebiete Canadas zu liefern. Wenn Sie auf Hochspannungsleitungen induktiv laden könnten wären Strecken mit mehrmaligem aufladen eventuel zu bewältigen.
Ich habe mich vor ein paar Jahren intensiv mit dem Thema UAVs auseinander gesetzt, eine Firma gegründet und Vertriebspartnerschaften sowohl mit zivilen als auch militärischen Drohnenanbietern geschlossen. Weiss also von was ich rede.
Ein Blick in die Technology Sektion der Website ist absolut ernüchternd. Hier werden m.E gutgläubige Anleger geködert.
Lasst mich raten, Umsätze gibt es noch keine, es gibt nur viele Pilot Kunden und Projektpartnerschaften, wie sieht es denn mit Venture Capital Beteiligungen aus?
Oder sind es mal wieder deutsche Kleinanleger die an den Schlachttisch geführt werden sollen
Ich habe mich vor ein paar Jahren intensiv mit dem Thema UAVs auseinander gesetzt, eine Firma gegründet und Vertriebspartnerschaften sowohl mit zivilen als auch militärischen Drohnenanbietern geschlossen. Weiss also von was ich rede.
Ein Blick in die Technology Sektion der Website ist absolut ernüchternd. Hier werden m.E gutgläubige Anleger geködert.
Lasst mich raten, Umsätze gibt es noch keine, es gibt nur viele Pilot Kunden und Projektpartnerschaften, wie sieht es denn mit Venture Capital Beteiligungen aus?
Oder sind es mal wieder deutsche Kleinanleger die an den Schlachttisch geführt werden sollen
Feuer frei zum bashen der nächsten Aktie.
Tipp:
Einfach ausblenden.
Tipp:
Einfach ausblenden.
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.259.918 von MicaGe am 13.03.18 09:58:21@MicaGe, selten so etwas substanzloses gelesen!
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.259.918 von MicaGe am 13.03.18 09:58:21das erste elektroauto führ auch nur 20km... und heute? selbst opel schafft autos mit 500km reichweite zu bauen. das mit reichweite und last wird bald kein thema mehr bei drohnen sein. siehe ehang, die können menschen bis 250kg transportieren.
die batterietechnologie wächst rasant...
die batterietechnologie wächst rasant...
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.259.498 von Schlaubi089 am 13.03.18 09:21:12ich schätze deine kommentare Schlaubi, daher kann es gut sein das ich den kontex vorher etwas überschlagen habe.
denke wir langzeitinvestierten sind uns schon einig über den weg von DDC und wie ich schon vor ein paar tagen mal angemerkt hatte, verträge brauchen zeit. arbeite selber mit verträgen und sitze in vielen verhandlungen, kann das also sehr gut nachvollziehen. selbst wenn verträge schon vor der lizenz verhandelt wurden, was mich wundert, weil es zu diesem stadium meistens zu einer absichtserklärung kommt, gibt es noch die behördlichen herausforderungen bzgl. flugruten.
nicht zu vergessen braucht es sinnvolle standorte für einen lager-lager transport, da muss auch eine gewisse infrakstruktur schon vorhanden sein. das braucht aussentermine, absprachen mit grundeigentümern usw.
das kann sehr gut sein, das es hier bis zu den sommerferien überhaupt keine news gibt. diejenigen die sich jeden tag hoffnung machen, sollten sich sehr in geduld üben. das wird schon...
tony und co machen das richtig, warum alle paar tage die aktionäre mit nicht spruchreifen news beruhigen und zeit damit zu verplämpern als diese sinnvoll zu nutzen und mit dem kerngeschäft zu arbeiten.
denke wir langzeitinvestierten sind uns schon einig über den weg von DDC und wie ich schon vor ein paar tagen mal angemerkt hatte, verträge brauchen zeit. arbeite selber mit verträgen und sitze in vielen verhandlungen, kann das also sehr gut nachvollziehen. selbst wenn verträge schon vor der lizenz verhandelt wurden, was mich wundert, weil es zu diesem stadium meistens zu einer absichtserklärung kommt, gibt es noch die behördlichen herausforderungen bzgl. flugruten.
nicht zu vergessen braucht es sinnvolle standorte für einen lager-lager transport, da muss auch eine gewisse infrakstruktur schon vorhanden sein. das braucht aussentermine, absprachen mit grundeigentümern usw.
das kann sehr gut sein, das es hier bis zu den sommerferien überhaupt keine news gibt. diejenigen die sich jeden tag hoffnung machen, sollten sich sehr in geduld üben. das wird schon...
tony und co machen das richtig, warum alle paar tage die aktionäre mit nicht spruchreifen news beruhigen und zeit damit zu verplämpern als diese sinnvoll zu nutzen und mit dem kerngeschäft zu arbeiten.
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Dieser Beitrag wurde von CommunityAssistance moderiert. Grund: themenfremder Inhalt13.11.23 · IRW Press · Drone Delivery Canada |
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