ROUNDUP/'WSJ': FBI ermittelt wegen Falschangaben zu Model 3 gegen Tesla (Seite 56) | Diskussion im Forum
eröffnet am 28.10.18 21:38:04 von
neuester Beitrag 22.04.24 10:30:17 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 73.723.244 von faultcode am 24.04.23 17:06:31Das wird die Aktionäre freuen: Tesla will schon dieses Jahr mehr Geld als zuletzt erwartet in die Hand nehmen:
10-Q, 21.4.2023:
Owing and subject to the foregoing as well as the pipeline of announced projects under development, all other continuing infrastructure growth and varying levels of inflation, we currently expect our capital expenditures to be between $7.00 to $9.00 billion in 2023 and in each of the following two fiscal years.
Zum Geschäftsbericht 2022, Ende Januar, klang das noch so:
Owing and subject to the foregoing as well as the pipeline of announced projects under development, all other continuing infrastructure growth and varying levels of inflation, we currently expect our capital expenditures to be between $6.00 to $8.00 billion in 2023 and between $7.00 to $9.00 billion in each of the following two fiscal years.
=> das sieht für mich, nach weniger als 3 Monaten, eher nach präventivem Bilanz-Turnen aus:
siehe:
10-Q, 21.4.2023:
Owing and subject to the foregoing as well as the pipeline of announced projects under development, all other continuing infrastructure growth and varying levels of inflation, we currently expect our capital expenditures to be between $7.00 to $9.00 billion in 2023 and in each of the following two fiscal years.
Zum Geschäftsbericht 2022, Ende Januar, klang das noch so:
Owing and subject to the foregoing as well as the pipeline of announced projects under development, all other continuing infrastructure growth and varying levels of inflation, we currently expect our capital expenditures to be between $6.00 to $8.00 billion in 2023 and between $7.00 to $9.00 billion in each of the following two fiscal years.
=> das sieht für mich, nach weniger als 3 Monaten, eher nach präventivem Bilanz-Turnen aus:
siehe:
Zitat von faultcode: Aktivierung von Aufwendungen / Kosten:
...
Simple Accounting Crime, "capitalization of expenses." Age old tried and true method of financial crime. Shift expenses to assets like Inventory, PPE, and Prepaid Expenses. Tesla assets are overstated by at least $5 Billion.
https://twitter.com/WestCoastHusker/status/12837637076386242…
...
Hier sind zwei andere "Tricks", die so manches in der TSLA-Bilanz erklären können:
Keeping construction in progress on the books after completion of construction to avoid taking depreciation
Failure to split out China accounts may be concealing more fraud, very difficult to check.
https://twitter.com/jaberwock2/status/1281956083414765568
Antwort auf Beitrag Nr.: 73.723.025 von faultcode am 24.04.23 16:43:01ich bin alt genug mich daran zu erinnern, daß das 10-Q vor einem Jahr umfangreicher war. Nun wird bei den Risk Factors z.B. einfach auf den Geschäftsbericht 2022 verwiesen, während damals die Ausführungen wie üblich mehrere Seiten in Anspruch nahmen:
=> in Summe sind es nun 37 Seiten statt damals 56 Seiten
Das ist eine neue Masche. Im 10-Q zum 2022Q3 waren die Risk Factors noch ausgeführt. Dieser Report hatte noch 60 Seiten.
=> in Summe sind es nun 37 Seiten statt damals 56 Seiten
Das ist eine neue Masche. Im 10-Q zum 2022Q3 waren die Risk Factors noch ausgeführt. Dieser Report hatte noch 60 Seiten.
10-Q ist da: https://ir.tesla.com/sec-filings
=> ab jetzt dürfen die Insider wieder verkaufen
Der Inhalt dieses Quartalsberichtes scheint nicht gut anzukommen:
=> ab jetzt dürfen die Insider wieder verkaufen
Der Inhalt dieses Quartalsberichtes scheint nicht gut anzukommen:
Antwort auf Beitrag Nr.: 73.014.071 von faultcode am 03.01.23 15:02:353.1.2023
es geht los! 📢📢
USA noch nicht, aber Kanada:
April 24, 2023, at 12:53 a.m.
Exclusive - Tesla Readies Export of Model Y to Canada From China – Source, Memo
https://www.usnews.com/news/top-news/articles/2023-04-24/exc…
...
Tesla has begun producing in Shanghai a version of the Model Y to be sold in Canada this year, the first time it will ship cars to North America from China, according to a person with direct knowledge of the plan and a production memo seen by Reuters.
The move would connect Tesla's biggest and most cost-efficient factory in the world to North America, its largest market. The Model Y is the electric vehicle (EV) maker's best-selling model globally.
Over the weekend, Tesla posted on its website that it would offer a new, cheaper version of its Model Y in Canada, a rear-wheel drive variant of the SUV-styled crossover priced C$10,000 ($7,377.90) lower than the long-range version of the vehicle available in that market.
Tesla's website showed that customers in Canada could take delivery of the new version of the Model Y between May and July.
The Canadian government's website was updated on Friday to show that the new version of the Model Y and the more expensive long-range variant both qualify for incentives of C$5,000 on purchase or a four-year lease.
Tesla Shanghai began production of the Canada-bound version of Model Y earlier this month, the person with knowledge of the development said. The production memo reviewed by Reuters showed that vehicles had been designed and tested for export to North America, with a target of producing nearly 9,000 this quarter.
Tesla did not immediately respond to a request for comment.
Reuters reported in November that Tesla had considered plans for exporting made-in-China vehicles to North America. After the Reuters report was published, Tesla CEO Elon Musk, in a Twitter post, had said "False," without elaborating.
Musk told analysts last week that Tesla's Shanghai plant had the "lowest cost structure" of any of its factories.
...
und der Tesla-Teilzeit-CEO hat mal wieder gelogen mit: "After the Reuters report was published, Tesla CEO Elon Musk, in a Twitter post, had said "False," without elaborating."
Zitat von faultcode:
meine Tesla-Prognosen 2023:
...
5a/ die ersten offiziellen Export-Fahrzeuge aus der Giga Shanghai tauchen auf dem US-Markt auf: Model 3 + Model Y
...
es geht los! 📢📢
USA noch nicht, aber Kanada:
April 24, 2023, at 12:53 a.m.
Exclusive - Tesla Readies Export of Model Y to Canada From China – Source, Memo
https://www.usnews.com/news/top-news/articles/2023-04-24/exc…
...
Tesla has begun producing in Shanghai a version of the Model Y to be sold in Canada this year, the first time it will ship cars to North America from China, according to a person with direct knowledge of the plan and a production memo seen by Reuters.
The move would connect Tesla's biggest and most cost-efficient factory in the world to North America, its largest market. The Model Y is the electric vehicle (EV) maker's best-selling model globally.
Over the weekend, Tesla posted on its website that it would offer a new, cheaper version of its Model Y in Canada, a rear-wheel drive variant of the SUV-styled crossover priced C$10,000 ($7,377.90) lower than the long-range version of the vehicle available in that market.
Tesla's website showed that customers in Canada could take delivery of the new version of the Model Y between May and July.
The Canadian government's website was updated on Friday to show that the new version of the Model Y and the more expensive long-range variant both qualify for incentives of C$5,000 on purchase or a four-year lease.
Tesla Shanghai began production of the Canada-bound version of Model Y earlier this month, the person with knowledge of the development said. The production memo reviewed by Reuters showed that vehicles had been designed and tested for export to North America, with a target of producing nearly 9,000 this quarter.
Tesla did not immediately respond to a request for comment.
Reuters reported in November that Tesla had considered plans for exporting made-in-China vehicles to North America. After the Reuters report was published, Tesla CEO Elon Musk, in a Twitter post, had said "False," without elaborating.
Musk told analysts last week that Tesla's Shanghai plant had the "lowest cost structure" of any of its factories.
...
und der Tesla-Teilzeit-CEO hat mal wieder gelogen mit: "After the Reuters report was published, Tesla CEO Elon Musk, in a Twitter post, had said "False," without elaborating."
Antwort auf Beitrag Nr.: 73.714.139 von faultcode am 22.04.23 01:19:55
solch ketzerischen Aussagen zum ehemals reichsten Mann der Welt, seiner Auto- und Raketen-Firma und seinem Zwitscherdienst können natürlich nicht ohne Folgen bleiben:
https://twitter.com/RiskReversal
Zitat von faultcode: ... 21.4.
Why one investor says Elon Musk's reign as CEO of Tesla, Twitter, and SpaceX may be 'entering the end game'
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/elon-musk-te…
• Elon Musk's days as CEO of three high-profile companies might soon be over, investor Dan Nathan said.
• Nathan pointed to Musk's mountain of debt from his Twitter takeover, as well as pressures facing Tesla.
• "He might be entering the end game here a little bit for being the CEO for all these companies," Nathan said.
...
solch ketzerischen Aussagen zum ehemals reichsten Mann der Welt, seiner Auto- und Raketen-Firma und seinem Zwitscherdienst können natürlich nicht ohne Folgen bleiben:
https://twitter.com/RiskReversal
Antwort auf Beitrag Nr.: 73.715.948 von xwin am 22.04.23 18:35:42
Also für den operativen Cashflow kann ich das nachvollziehen (dazu passend: Einnahmen / Ausgaben), aber für die Gewinne? Wie funktioniert das denn?
Zitat von xwin: Tesla und die Preissenkungen ...
Wir hatten hier ja mal die Theorie vorgestellt, dass Tesla selbstverständlich Wachstum über Profit stellt und auch zukünftig stellen wird. Verdachtsbasierend auf dem ewigen EoQ Rush immer kurz vor den Quartalszahlen besagt die Theorie, dass Tesla Einnahmen zum Stichtag Ende des Quartals bucht und korrespondierende Ausgaben nach diesem Stichtag zu Beginn des nächsten Quartals und damit feine (bemerkenswerte) Gewinne ausweist. Das funktioniert gut, solange Tesla beim Umsatz wächst.
Also für den operativen Cashflow kann ich das nachvollziehen (dazu passend: Einnahmen / Ausgaben), aber für die Gewinne? Wie funktioniert das denn?
22.4.
Tesla's California market share tumbles despite aggressive price cuts
https://www.msn.com/en-ca/money/topstories/tesla-s-californi…
...
Tesla's market share in its key California market tumbled in the first quarter of the year despite aggressive price cuts as rivals stepped up, data showed on Friday.
Tesla Inc controlled 59.6% of the battery electric market in California from January to March, down from 72.7% for all of 2022 and the lowest since 2017, according to Reuters calculations based on data from the California Energy Commission.
Rivals such as Volkswagen AG, General Motors Co's Chevrolet and Kia Corp increased their market shares in California during the period, although they remain in the single digits each.
Tesla's sales in California accounted for 16% of the automaker's global deliveries last year, according to Reuters calculation. California is the biggest U.S. state for zero emission vehicles.
...
Tesla's California market share tumbles despite aggressive price cuts
https://www.msn.com/en-ca/money/topstories/tesla-s-californi…
...
Tesla's market share in its key California market tumbled in the first quarter of the year despite aggressive price cuts as rivals stepped up, data showed on Friday.
Tesla Inc controlled 59.6% of the battery electric market in California from January to March, down from 72.7% for all of 2022 and the lowest since 2017, according to Reuters calculations based on data from the California Energy Commission.
Rivals such as Volkswagen AG, General Motors Co's Chevrolet and Kia Corp increased their market shares in California during the period, although they remain in the single digits each.
Tesla's sales in California accounted for 16% of the automaker's global deliveries last year, according to Reuters calculation. California is the biggest U.S. state for zero emission vehicles.
...
Antwort auf Beitrag Nr.: 73.715.948 von xwin am 22.04.23 18:35:42sorry ... falscher Thread.
Tesla und die Preissenkungen ...
Wir hatten hier ja mal die Theorie vorgestellt, dass Tesla selbstverständlich Wachstum über Profit stellt und auch zukünftig stellen wird. Verdachtsbasierend auf dem ewigen EoQ Rush immer kurz vor den Quartalszahlen besagt die Theorie, dass Tesla Einnahmen zum Stichtag Ende des Quartals bucht und korrespondierende Ausgaben nach diesem Stichtag zu Beginn des nächsten Quartals und damit feine (bemerkenswerte) Gewinne ausweist. Das funktioniert gut, solange Tesla beim Umsatz wächst.
Mal angenommen wir hatten damit Recht (und für mich deutet einiges darauf hin), dann wird Tesla an Preissenkungen festhalten und notfalls mit Verlust Fahrzeuge verkaufen nur um Wachstum zu haben.
In diesem Licht muss man meines Erachtens die Preissenkungen sehen. Tesla ist zum Wachstum verdammt. Sonst fliegt Tesla die Bilanz um die Ohren.
Wir hatten hier ja mal die Theorie vorgestellt, dass Tesla selbstverständlich Wachstum über Profit stellt und auch zukünftig stellen wird. Verdachtsbasierend auf dem ewigen EoQ Rush immer kurz vor den Quartalszahlen besagt die Theorie, dass Tesla Einnahmen zum Stichtag Ende des Quartals bucht und korrespondierende Ausgaben nach diesem Stichtag zu Beginn des nächsten Quartals und damit feine (bemerkenswerte) Gewinne ausweist. Das funktioniert gut, solange Tesla beim Umsatz wächst.
Mal angenommen wir hatten damit Recht (und für mich deutet einiges darauf hin), dann wird Tesla an Preissenkungen festhalten und notfalls mit Verlust Fahrzeuge verkaufen nur um Wachstum zu haben.
In diesem Licht muss man meines Erachtens die Preissenkungen sehen. Tesla ist zum Wachstum verdammt. Sonst fliegt Tesla die Bilanz um die Ohren.
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