Commerce One und SAP ! - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 19.05.00 11:06:05 von
neuester Beitrag 24.05.00 23:54:23 von
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SAP close to inking deal with Commerce One - WSJ
NEW YORK, May 19 (Reuters) - SAP AG (NYSE:SAP - news) is close to signing a deal to resell e-commerce software from Commerce One Inc. (NasdaqNM:CMRC - news), people inside the two companies said, according to the Wall Street Journal on Friday.
The move could help SAP grab a larger share of the expanding business in building online marketplaces, the Journal said.
The agreement would allow SAP to resell Commerce One software that designs online sourcing marketplaces for large companies, the Wall Street Journal said, citing people familiar with the talks. The companies hope to announce a deal next week at SAP`s Sapphire customer conference in Berlin, said the paper.
SAP spokesman Herbert Heitmann declined to comment, according to the article. ``This is a rumour,`` he told the Wall Street Journal. Commerce One spokesman Kit Robinson also declined to comment, beyond saying the company both cooperates and competes with SAP, according to the paper.
The two companies would also work to leverage SAP`s so-called supply chain products that help companies manage the flow of parts and materials from their suppliers, people familiar with the talks said, according to the article.
mein Eindruck: SAP glaubt an die ausweitung des globaltradingweb von cmrc im gegensatz zum eigenen mysap-projekt. die e-commerce-software von cmrc für lieferanten muß dafür starke verbreitung finden, vertriebstarke it-häuser sind hier gefragt. sap kann sich damit einen kleinen kuchen von dem weltweit vielversprechendsten b2b-modell abschneiden und wird mysap nicht mehr vorantreiben.
NEW YORK, May 19 (Reuters) - SAP AG (NYSE:SAP - news) is close to signing a deal to resell e-commerce software from Commerce One Inc. (NasdaqNM:CMRC - news), people inside the two companies said, according to the Wall Street Journal on Friday.
The move could help SAP grab a larger share of the expanding business in building online marketplaces, the Journal said.
The agreement would allow SAP to resell Commerce One software that designs online sourcing marketplaces for large companies, the Wall Street Journal said, citing people familiar with the talks. The companies hope to announce a deal next week at SAP`s Sapphire customer conference in Berlin, said the paper.
SAP spokesman Herbert Heitmann declined to comment, according to the article. ``This is a rumour,`` he told the Wall Street Journal. Commerce One spokesman Kit Robinson also declined to comment, beyond saying the company both cooperates and competes with SAP, according to the paper.
The two companies would also work to leverage SAP`s so-called supply chain products that help companies manage the flow of parts and materials from their suppliers, people familiar with the talks said, according to the article.
mein Eindruck: SAP glaubt an die ausweitung des globaltradingweb von cmrc im gegensatz zum eigenen mysap-projekt. die e-commerce-software von cmrc für lieferanten muß dafür starke verbreitung finden, vertriebstarke it-häuser sind hier gefragt. sap kann sich damit einen kleinen kuchen von dem weltweit vielversprechendsten b2b-modell abschneiden und wird mysap nicht mehr vorantreiben.
Hallo DimStar
Warum versuchen immer mehr Unternehmen ihre Lösungen an die C1-Marktplätze anzubinden ?
Der Grund kann nur sein, dass C1 als das dominierende Unternehmen im B2B-Bereich angesehen wird.
Die Zusammenarbeit mit SAP ist ein weiterer Beweis.
Ich bin schon auf die Details gespannt.
Ist das wirklich das Aus für mySAP.com ?
Spielt SAP mit dem Gedanken einer Übernahme ?
Aufgrund der starken Marktstellung im B2B-Bereich, den C1 einnimmt, lassen sich e-business-Lösungen anderer Unternehmen erst in rentablen Stückzahlen an den Mann (die Firma) bringen.
Das ist m.E. ein Effekt wie bei den MSFT-Betriebssystemen.
Das zeigt mir, dass die Strategie von C1, nämlich erstmal vorzupreschen (landrush) und die wichtigsten Marktplätze zu erobern, richtig war.
Andere Unternehmen, die mit C1 technologisch zusammenarbeiten bzw. im C1-Umfeld Dienstleistungen zur Verfügung stellen, sind z.B. PricewaterhouseCoopers, Poet Software, Essential Markets.com Inc, XMLSolutions, Intershop,PeopleSoft, Schlumberger.
Vielleicht war der Kurs im Frühjahr den fundamentels etwas vorausgelaufen. Aber ich denke, dass sich die weitere Kursentwicklung in den nächsten Monaten und Jahren mit den phantastischen Zukunftsperspektiven auf-synchronisieren wird.
Grüße
Andy
p.s. hoffentlich macht uns Greenspan keinen Strich durch die Rechnung. Wenn er noch mal die Zins-Pump-gun herausholt und auf den Aktienmarkt böllert, brauchen wir uns - befürchte ich - eine Zeitlang nicht mehr über Aktien zu unterhalten.
p.p.s. die Amis scheinen es auf jeden Fall positiv zu sehen. C1 heute im Plus trotz des schlechten NAZ-Umfelds. Das läßt hoffen.
Warum versuchen immer mehr Unternehmen ihre Lösungen an die C1-Marktplätze anzubinden ?
Der Grund kann nur sein, dass C1 als das dominierende Unternehmen im B2B-Bereich angesehen wird.
Die Zusammenarbeit mit SAP ist ein weiterer Beweis.
Ich bin schon auf die Details gespannt.
Ist das wirklich das Aus für mySAP.com ?
Spielt SAP mit dem Gedanken einer Übernahme ?
Aufgrund der starken Marktstellung im B2B-Bereich, den C1 einnimmt, lassen sich e-business-Lösungen anderer Unternehmen erst in rentablen Stückzahlen an den Mann (die Firma) bringen.
Das ist m.E. ein Effekt wie bei den MSFT-Betriebssystemen.
Das zeigt mir, dass die Strategie von C1, nämlich erstmal vorzupreschen (landrush) und die wichtigsten Marktplätze zu erobern, richtig war.
Andere Unternehmen, die mit C1 technologisch zusammenarbeiten bzw. im C1-Umfeld Dienstleistungen zur Verfügung stellen, sind z.B. PricewaterhouseCoopers, Poet Software, Essential Markets.com Inc, XMLSolutions, Intershop,PeopleSoft, Schlumberger.
Vielleicht war der Kurs im Frühjahr den fundamentels etwas vorausgelaufen. Aber ich denke, dass sich die weitere Kursentwicklung in den nächsten Monaten und Jahren mit den phantastischen Zukunftsperspektiven auf-synchronisieren wird.
Grüße
Andy
p.s. hoffentlich macht uns Greenspan keinen Strich durch die Rechnung. Wenn er noch mal die Zins-Pump-gun herausholt und auf den Aktienmarkt böllert, brauchen wir uns - befürchte ich - eine Zeitlang nicht mehr über Aktien zu unterhalten.
p.p.s. die Amis scheinen es auf jeden Fall positiv zu sehen. C1 heute im Plus trotz des schlechten NAZ-Umfelds. Das läßt hoffen.
Hi Andy und Dimstar,
Commerce One kaufen, was das Zeug hält:
hier nochmal auf deutsch:
SAP – Aufholjagd mit Commerce One
Die SAP AG [ Kurs / Chart ] wird in der kommenden Woche bei der Präsentation Sapphire 2000 eine Vereinbarung mit Commerce One [ Kurs / Chart ] bekannt machen, schreibt das “Wall Street Journal“ am Freitag. Die Vereinbarung sehe vor, dass die Walldorfer ihren Kunden in Zukunft eCommerce-Produkte von Commerce One anbieten.
Damit wolle das Softwarehaus Lücken im eigenen Programm schließen und bei den Verkaufszahlen zulegen. Denn SAP hinke mit seinem selbst entwickelten Produkt, mySAP.com, hinter der Software von Commerce One oder auch Ariba [ Kurs / Chart ] hinterher.
Ein Sprecher von SAP wollte sich zu dem Bericht der amerikanischen Zeitung nicht äußern, sagte aber, sein Unternehmen werde in der nächsten Woche mehrere Mitteilungen veröffentlichen.
...es ist zwar noch nicht offiziell, aber das spricht doch schon für die Klasse von CMRC, wären dann mit einem Schritt überall in Europa präsent
Kriegt Ihr das richtig auf die Reihe?
SAP + Intershop + Commerce One (+ Deutsche Telekom + poet + (compaq+...))
...wer wird was genau machen?
SAN FRANCISCO, May 15, 2000 /PRNewswire via COMTEX/ -- Intershop
Communications, Inc., the world`s leading provider of sell-side electronic
commerce software, today announced the availability of the Intershop Marketplace
Toolkit, a best-in- class set of products and technologies for building, selling
onto and enabling electronic marketplaces on the Internet.
The Intershop Marketplace Toolkit, which supports Intershop`s Sell Anywhere
strategy, enables a variety of marketplace-oriented business models and targets:
-- Sellers, wishing to sell their products and services into marketplaces;
-- Marketplace Organizers who enable marketplaces by aggregating sellers
and linking them to buyers; and
-- Marketplace ASPs who provide technology platforms to marketplace
organizers.
"Intershop has been supplying solutions for businesses who develop, deploy and
connect to a multitude of electronic marketplaces, and the Intershop marketplace
Toolkit formalizes this offering," said Keith Costello, President, Intershop
Communications. "The Intershop Marketplace Toolkit is comprised of Internet
standard marketplace technologies and products that are relevant to Sellers,
Marketplace Organizers and Marketplace ASPs. Partners such as AppNet, Commerce
One and Compaq use the Intershop Marketplace Toolkit to delivers scalable and
flexible solutions that allow marketplace customers to Sell Anywhere."
AppNet, a premier provider of end-to-end e-business solutions is the architect
for eMarketplaces, providing integration services to corporate buyers and
sellers. AppNet plans to utilize Intershop Marketplace Toolkit application to
offer customers comprehensive sell-side business solutions.
Intershop customers wishing to sell on marketplaces can connect to Commerce One
MarketSite Global Trading Portal, as well as other portals on the Commerce One
Global Trading Web, through Intershop`s support of Commerce One`s xCBL 2.0 and
the Intershop Marketplace Connector. Marketplace organizers who build and deploy
marketplaces with the Intershop Marketplace Toolkit can aggregate sellers and
present them on the Commerce One MarketSite.
Compaq, one of Intershop`s global strategic partners, uses Intershop technology
to build comprehensive solutions that meet the requirements of next-generation
marketplaces. Solutions include Compaq hardware, the Intershop Marketplace
Toolkit and complementary technologies from vendors such as Commerce One as well
as planning and implementation services.
"The Intershop Marketplace Toolkit which enables businesses of all sizes around
the world to connect their sell-side solutions to the Global Trading Web, which
can provide economies of scale for buyers," said Chuck Donchess, Executive Vice
President, Chief Strategy Officer, Commerce One. "Intershop`s Sell Anywhere
strategy, Commerce One`s marketplace solutions and the performance of the Compaq
server platform are a winning combination for buyers and suppliers worldwide."
"With Intershop`s Marketplace Toolkit we can help our customers reduce
development costs as well as deployment time of any electronic marketplace
without compromising its features," said Ray Villareal, Vice President and
General Manager, Solutions Division, Compaq Computer Corporation. "The addition
of Intershop marketplace technology helps extend Compaq`s industry leadership in
Internet access, infrastructure, services and solutions by enabling businesses
to sell anywhere on the Internet or to build their own marketplaces solutions
more cost-efficiently."
The Intershop Marketplace Toolkit includes
-- Intershop enfinity, the world`s first sell-side e-commerce software
developed on Java and XML that enables enterprises to Sell Anywhere on
the Internet.
-- Intershop ePages, a scalable and rapidly deployable solution that
enables sellers with self- e-commerce on sellside marketplaces;
-- The Intershop Marketplace Connector, a development tool for selling on
remote business-to-business Web sites by exchanging catalog and
transaction data with marketplaces in real time;
-- the eSyndication cartridge for ArcadiaOne that uses the Internet
Content Exchange (ICE) protocol to enable market makers to aggregate
and centralize multiple product catalogs from multiple suppliers.
"We recognize the Intershop Marketplace Toolkit as one of the most complete and
flexible solutions to develop, deploy and enable multiple marketplace business
models," said Scott Fisher, Senior VP at AppNet. "This partnership offers our
customers the benefits of Intershop`s best-in-class technology and AppNet`s
industry consulting expertise."
About Intershop Communications, Inc.
Intershop Communications is the world`s fastest growing provider of e-commerce
software and solutions for the enterprise. Intershop software offers the
quickest time-to-market today with the greatest flexibility for tomorrow.
Intershop e-commerce solutions enable customers to "Sell Anywhere" by supporting
the widest range of current and rapidly emerging e-commerce business models.
With more than 100,000 licenses sold worldwide, Intershop customers include some
of the world`s largest commerce service providers and enterprises such as
AltaVista, Concentric, Deutsche Telekom, Go2Net, Mindspring, Nortel, PSINet, U S
West Dex, Bosch, Canon USA, Columbia-Tri Star, Compaq, Electronic Arts,
Hewlett-Packard, Kraft, Lufthansa, Mercedes Benz U.S. International, Motorola,
Sony and Waterstone`s. Founded in 1992, Intershop is headquartered in San
Francisco with offices in the U.S., Germany, France, Australia, Canada, Brazil,
Sweden, Finland, Hong Kong, Singapore and the United Kingdom.
SOURCE Intershop Communications, Inc.
Grüsse,
buckweiser
Commerce One kaufen, was das Zeug hält:
hier nochmal auf deutsch:
SAP – Aufholjagd mit Commerce One
Die SAP AG [ Kurs / Chart ] wird in der kommenden Woche bei der Präsentation Sapphire 2000 eine Vereinbarung mit Commerce One [ Kurs / Chart ] bekannt machen, schreibt das “Wall Street Journal“ am Freitag. Die Vereinbarung sehe vor, dass die Walldorfer ihren Kunden in Zukunft eCommerce-Produkte von Commerce One anbieten.
Damit wolle das Softwarehaus Lücken im eigenen Programm schließen und bei den Verkaufszahlen zulegen. Denn SAP hinke mit seinem selbst entwickelten Produkt, mySAP.com, hinter der Software von Commerce One oder auch Ariba [ Kurs / Chart ] hinterher.
Ein Sprecher von SAP wollte sich zu dem Bericht der amerikanischen Zeitung nicht äußern, sagte aber, sein Unternehmen werde in der nächsten Woche mehrere Mitteilungen veröffentlichen.
...es ist zwar noch nicht offiziell, aber das spricht doch schon für die Klasse von CMRC, wären dann mit einem Schritt überall in Europa präsent
Kriegt Ihr das richtig auf die Reihe?
SAP + Intershop + Commerce One (+ Deutsche Telekom + poet + (compaq+...))
...wer wird was genau machen?
SAN FRANCISCO, May 15, 2000 /PRNewswire via COMTEX/ -- Intershop
Communications, Inc., the world`s leading provider of sell-side electronic
commerce software, today announced the availability of the Intershop Marketplace
Toolkit, a best-in- class set of products and technologies for building, selling
onto and enabling electronic marketplaces on the Internet.
The Intershop Marketplace Toolkit, which supports Intershop`s Sell Anywhere
strategy, enables a variety of marketplace-oriented business models and targets:
-- Sellers, wishing to sell their products and services into marketplaces;
-- Marketplace Organizers who enable marketplaces by aggregating sellers
and linking them to buyers; and
-- Marketplace ASPs who provide technology platforms to marketplace
organizers.
"Intershop has been supplying solutions for businesses who develop, deploy and
connect to a multitude of electronic marketplaces, and the Intershop marketplace
Toolkit formalizes this offering," said Keith Costello, President, Intershop
Communications. "The Intershop Marketplace Toolkit is comprised of Internet
standard marketplace technologies and products that are relevant to Sellers,
Marketplace Organizers and Marketplace ASPs. Partners such as AppNet, Commerce
One and Compaq use the Intershop Marketplace Toolkit to delivers scalable and
flexible solutions that allow marketplace customers to Sell Anywhere."
AppNet, a premier provider of end-to-end e-business solutions is the architect
for eMarketplaces, providing integration services to corporate buyers and
sellers. AppNet plans to utilize Intershop Marketplace Toolkit application to
offer customers comprehensive sell-side business solutions.
Intershop customers wishing to sell on marketplaces can connect to Commerce One
MarketSite Global Trading Portal, as well as other portals on the Commerce One
Global Trading Web, through Intershop`s support of Commerce One`s xCBL 2.0 and
the Intershop Marketplace Connector. Marketplace organizers who build and deploy
marketplaces with the Intershop Marketplace Toolkit can aggregate sellers and
present them on the Commerce One MarketSite.
Compaq, one of Intershop`s global strategic partners, uses Intershop technology
to build comprehensive solutions that meet the requirements of next-generation
marketplaces. Solutions include Compaq hardware, the Intershop Marketplace
Toolkit and complementary technologies from vendors such as Commerce One as well
as planning and implementation services.
"The Intershop Marketplace Toolkit which enables businesses of all sizes around
the world to connect their sell-side solutions to the Global Trading Web, which
can provide economies of scale for buyers," said Chuck Donchess, Executive Vice
President, Chief Strategy Officer, Commerce One. "Intershop`s Sell Anywhere
strategy, Commerce One`s marketplace solutions and the performance of the Compaq
server platform are a winning combination for buyers and suppliers worldwide."
"With Intershop`s Marketplace Toolkit we can help our customers reduce
development costs as well as deployment time of any electronic marketplace
without compromising its features," said Ray Villareal, Vice President and
General Manager, Solutions Division, Compaq Computer Corporation. "The addition
of Intershop marketplace technology helps extend Compaq`s industry leadership in
Internet access, infrastructure, services and solutions by enabling businesses
to sell anywhere on the Internet or to build their own marketplaces solutions
more cost-efficiently."
The Intershop Marketplace Toolkit includes
-- Intershop enfinity, the world`s first sell-side e-commerce software
developed on Java and XML that enables enterprises to Sell Anywhere on
the Internet.
-- Intershop ePages, a scalable and rapidly deployable solution that
enables sellers with self- e-commerce on sellside marketplaces;
-- The Intershop Marketplace Connector, a development tool for selling on
remote business-to-business Web sites by exchanging catalog and
transaction data with marketplaces in real time;
-- the eSyndication cartridge for ArcadiaOne that uses the Internet
Content Exchange (ICE) protocol to enable market makers to aggregate
and centralize multiple product catalogs from multiple suppliers.
"We recognize the Intershop Marketplace Toolkit as one of the most complete and
flexible solutions to develop, deploy and enable multiple marketplace business
models," said Scott Fisher, Senior VP at AppNet. "This partnership offers our
customers the benefits of Intershop`s best-in-class technology and AppNet`s
industry consulting expertise."
About Intershop Communications, Inc.
Intershop Communications is the world`s fastest growing provider of e-commerce
software and solutions for the enterprise. Intershop software offers the
quickest time-to-market today with the greatest flexibility for tomorrow.
Intershop e-commerce solutions enable customers to "Sell Anywhere" by supporting
the widest range of current and rapidly emerging e-commerce business models.
With more than 100,000 licenses sold worldwide, Intershop customers include some
of the world`s largest commerce service providers and enterprises such as
AltaVista, Concentric, Deutsche Telekom, Go2Net, Mindspring, Nortel, PSINet, U S
West Dex, Bosch, Canon USA, Columbia-Tri Star, Compaq, Electronic Arts,
Hewlett-Packard, Kraft, Lufthansa, Mercedes Benz U.S. International, Motorola,
Sony and Waterstone`s. Founded in 1992, Intershop is headquartered in San
Francisco with offices in the U.S., Germany, France, Australia, Canada, Brazil,
Sweden, Finland, Hong Kong, Singapore and the United Kingdom.
SOURCE Intershop Communications, Inc.
Grüsse,
buckweiser
Hallo buckweiser
Der gesamte WSJ Artikel (Teil 1 + 2) ist nachzulesen in einem Yahoo-board-Beitrag:
http://messages.yahoo.com/bbs?.mm=FN&action=m&board=21750636…
http://messages.yahoo.com/bbs?.mm=FN&action=m&board=21750636…
Zu deiner Frage welche Rolle Intershop spielt, muss ich passen.
Ich glaube aus den beiden WSJ-Artikeln (siehe link oben) folgendes herausgelesen zu haben:
SAP kann im Internet-Geschäft mit seinem Produkt mySAP.com nicht richtig Fuß fassen. Treue Kunden wie BMW oder VW haben sich für die ARBA-Plattform entschieden und SAP blieb außen vor.
Selbst BASF und Bayer, die zuerst mySAP favourisierten, haben sich mittlerweile von mySAP mehr oder weniger verabschiedet.
In der Not hat man die Partnerschaft mit CMRC wiederbelebt. Was mir neu war:
SAP verkaufte bereits 1998/99 CMRC-SW, bevor man daran ging seine eigenen Marktplatz-Produkte zu entwickeln. 1997 investierte SAP in CMRC. Der Anteil beträgt jetzt allerdings aktuell nur mehr unter 2 %.
Die Kombination SAP (betriebswirtschaftliche SW um die internen Prozesse in Unternehmen abzuwickeln) mit CMRC (Marktplätze, exchanges ... also zwischen Unternehmen) führt im Ergebnis in meinen Augen zu einer win-win-Situation.
CMRC kommt dabei auch insbesondere die Vertriebsstärke von SAP zugute.
Das Gespann SAP/CMRC ist in meinen Augen schichtweg ein Dream Team.
Interessant auch ein anderes Posting von tower_investment aus dem Yahoo-board, dass SAP damals die Chance hatte sich CMRC einzuverleiben.
http://messages.yahoo.com/bbs?.mm=FN&action=m&board=21750636….
Eine Mischung aus Überheblichkeit, Arroganz und mangelnder Vision hat dies wohl verhindert.
Grüße
Andy
Der gesamte WSJ Artikel (Teil 1 + 2) ist nachzulesen in einem Yahoo-board-Beitrag:
http://messages.yahoo.com/bbs?.mm=FN&action=m&board=21750636…
http://messages.yahoo.com/bbs?.mm=FN&action=m&board=21750636…
Zu deiner Frage welche Rolle Intershop spielt, muss ich passen.
Ich glaube aus den beiden WSJ-Artikeln (siehe link oben) folgendes herausgelesen zu haben:
SAP kann im Internet-Geschäft mit seinem Produkt mySAP.com nicht richtig Fuß fassen. Treue Kunden wie BMW oder VW haben sich für die ARBA-Plattform entschieden und SAP blieb außen vor.
Selbst BASF und Bayer, die zuerst mySAP favourisierten, haben sich mittlerweile von mySAP mehr oder weniger verabschiedet.
In der Not hat man die Partnerschaft mit CMRC wiederbelebt. Was mir neu war:
SAP verkaufte bereits 1998/99 CMRC-SW, bevor man daran ging seine eigenen Marktplatz-Produkte zu entwickeln. 1997 investierte SAP in CMRC. Der Anteil beträgt jetzt allerdings aktuell nur mehr unter 2 %.
Die Kombination SAP (betriebswirtschaftliche SW um die internen Prozesse in Unternehmen abzuwickeln) mit CMRC (Marktplätze, exchanges ... also zwischen Unternehmen) führt im Ergebnis in meinen Augen zu einer win-win-Situation.
CMRC kommt dabei auch insbesondere die Vertriebsstärke von SAP zugute.
Das Gespann SAP/CMRC ist in meinen Augen schichtweg ein Dream Team.
Interessant auch ein anderes Posting von tower_investment aus dem Yahoo-board, dass SAP damals die Chance hatte sich CMRC einzuverleiben.
http://messages.yahoo.com/bbs?.mm=FN&action=m&board=21750636….
Eine Mischung aus Überheblichkeit, Arroganz und mangelnder Vision hat dies wohl verhindert.
Grüße
Andy
hallo
die Telekom wird mehrheitseigner und betreiber des von cmrc immer weiter zu entwickelnden marktplatzes sein. U.a. Compaq wird die teilnehmer e-business-fähig machen und u.a. die e-procurement-software von cmrc vertreiben. intershop-kunden können das durch die intershop-software aufbereitete angebot auch auf marktplätzen zugänglich zu machen. im high-end haben sie aber kaum kunden. was für die cmrc-marktplätze wichtig ist, ist das große industrielle volumen und dazu werden die zigtausend dotcoms wie timesquare2000, die intershop enabled, nichts beitragen. doch mit jedem noch so kleinen teilnehmer wird das cmrc-globaltradingweb für weitere teilnehmer interessanter. Poet wird m.E. an die wirklich wichtigen Lieferanten ihre Katalogsoftware verkaufen. cmrc wird auf sie allerdings einen nicht zu unterschätzenden preisdruck ausüben, es gibt eine fülle anderer anbieter und sollte damit wirklich viel zu verdienen sein, was ich nicht glaube, kann cmrc sie auch vielleicht selbst programmieren (xml ist nicht schwieriger als html). SAP kann sich weiter auf R/3 ausruhen und das ist sicherlich für einige leute dort auch das gewünschte. nachdem sie 3 jahre lang an einer eigenen crm-software gebastelt haben, lizensiert SAP nun das clarify-programm. mysap gibt es nun schon ein jahr und es sieht nicht danach aus, als ob man mysap an die spitze führen wollte. denn dazu würde es nicht passen, daß man die konkurrenzprodukte ausbreitet. mal abwarten, welche produkte genau für das reselling vorgesehen sind.
die Telekom wird mehrheitseigner und betreiber des von cmrc immer weiter zu entwickelnden marktplatzes sein. U.a. Compaq wird die teilnehmer e-business-fähig machen und u.a. die e-procurement-software von cmrc vertreiben. intershop-kunden können das durch die intershop-software aufbereitete angebot auch auf marktplätzen zugänglich zu machen. im high-end haben sie aber kaum kunden. was für die cmrc-marktplätze wichtig ist, ist das große industrielle volumen und dazu werden die zigtausend dotcoms wie timesquare2000, die intershop enabled, nichts beitragen. doch mit jedem noch so kleinen teilnehmer wird das cmrc-globaltradingweb für weitere teilnehmer interessanter. Poet wird m.E. an die wirklich wichtigen Lieferanten ihre Katalogsoftware verkaufen. cmrc wird auf sie allerdings einen nicht zu unterschätzenden preisdruck ausüben, es gibt eine fülle anderer anbieter und sollte damit wirklich viel zu verdienen sein, was ich nicht glaube, kann cmrc sie auch vielleicht selbst programmieren (xml ist nicht schwieriger als html). SAP kann sich weiter auf R/3 ausruhen und das ist sicherlich für einige leute dort auch das gewünschte. nachdem sie 3 jahre lang an einer eigenen crm-software gebastelt haben, lizensiert SAP nun das clarify-programm. mysap gibt es nun schon ein jahr und es sieht nicht danach aus, als ob man mysap an die spitze führen wollte. denn dazu würde es nicht passen, daß man die konkurrenzprodukte ausbreitet. mal abwarten, welche produkte genau für das reselling vorgesehen sind.
...
The two companies would also work to leverage SAP`s so-called supply chain products that help companies manage the flow of parts and materials from their suppliers, people familiar with the talks said. One of Commerce One`s main rivals, Ariba Inc., recently teamed up with supply chain-specialist i2 Technologies Inc. and International Business Machines Corp.
Supply chain support is a key element for linking online marketplaces directly to the computer systems that control a company`s purchase orders, production and inventory -- processes in which SAP specializes. Most of the marketplaces that Ariba and Commerce One have set up so far involve procurement of noncritical supplies such as office materials.
...
ich möchte ja mal nicht hoffen, daß man sich bei der scm-entwicklung an sap orientiert, vielmehr sollte es i2 sein !!! aber ich denke, die leute bei cmrc wissen schon, was sie tun.
The two companies would also work to leverage SAP`s so-called supply chain products that help companies manage the flow of parts and materials from their suppliers, people familiar with the talks said. One of Commerce One`s main rivals, Ariba Inc., recently teamed up with supply chain-specialist i2 Technologies Inc. and International Business Machines Corp.
Supply chain support is a key element for linking online marketplaces directly to the computer systems that control a company`s purchase orders, production and inventory -- processes in which SAP specializes. Most of the marketplaces that Ariba and Commerce One have set up so far involve procurement of noncritical supplies such as office materials.
...
ich möchte ja mal nicht hoffen, daß man sich bei der scm-entwicklung an sap orientiert, vielmehr sollte es i2 sein !!! aber ich denke, die leute bei cmrc wissen schon, was sie tun.
Hallo
Das wird vielleicht den ein oder anderen von euch interessieren:
Online-Ausgabe der Financial Times:
http://news.ft.com/ft/gx.cgi/ftc?pagename=View&c=Article&cid…
...
Under the proposed agreement, Commerce One, which provides online exchanges for businesses, would use SAP software to build and maintain new and existing exchanges. In return, SAP would invest a significant amount in Commerce One, in which it already owns a 1 per cent stake.
...
Grüße
Andy
Das wird vielleicht den ein oder anderen von euch interessieren:
Online-Ausgabe der Financial Times:
http://news.ft.com/ft/gx.cgi/ftc?pagename=View&c=Article&cid…
...
Under the proposed agreement, Commerce One, which provides online exchanges for businesses, would use SAP software to build and maintain new and existing exchanges. In return, SAP would invest a significant amount in Commerce One, in which it already owns a 1 per cent stake.
...
Grüße
Andy
Egal, langfristig natürlich super, aber momentan bei weiter fallender
Nasdaq ein Tropfen auf heissem Stein. falls die nasdaq wirklich bis 2500 oder sogar 2000 einbricht, kannst du C1 für 30$ nachkaufen...
Nasdaq ein Tropfen auf heissem Stein. falls die nasdaq wirklich bis 2500 oder sogar 2000 einbricht, kannst du C1 für 30$ nachkaufen...
du bist ja wohl ein scherzkeks, nasdaq bei 2500, 2000 punkten haha
Andy + Dimstar, danke für die Infos, ist wirklich aufregend die ganze Sache
P.S. Dimstar, das mit SCM hab ich nicht verstanden, was haben die damit zu tun?
P.S. Dimstar, das mit SCM hab ich nicht verstanden, was haben die damit zu tun?
OK, ich hab es gerallt
Wie hoch ist eigentlich der Freefloat von C1? Oder in anderen Worten, wäre eine feindliche Übernahme von C1 durch SAP theoretisch möglich?
Übrigens hatte nicht nur SAP die Möglichkeit, sich C1 einzuverleiben, es gibt noch ein weiteres DAX-Unternehmen, die da dran waren.
Schnee von gestern, eine vertane Riesenchance.
F.D.
Übrigens hatte nicht nur SAP die Möglichkeit, sich C1 einzuverleiben, es gibt noch ein weiteres DAX-Unternehmen, die da dran waren.
Schnee von gestern, eine vertane Riesenchance.
F.D.
DJ Matav, OTP, Compaq, Others Form Elec Mktplace In Hungary
DJ Matav, OTP, Compaq, Others Form Elec Mktplace In Hungary
BUDAPEST (Dow Jones)--A consortium is being formed to establish Hungary`s first business-to-business electronic marketplace.
The group of companies includes Hungary`s principal telecoms company Magyar Tavkozlesi Vallalat (MTA), or Matav, Hungary`s largest commercial bank, OTP Rt. (R.OTP), and the local subsidiaries of Compaq Computer Corp. (CPQ) and Andersen Consulting (X.ARS).
Besides being the founders, Matav and OTP will be the first to use the portal, which is expected to be opened up to other companies within a few months.
Companies will be able to cut their procurement costs by as much as 10% by using the site, which will provide financial, IT and business services, the consortium said. Annual turnover via the portal is expected to be 100 billion forints ($1=HUF291.95).
The marketplace will use U.S. software company Commerce One Inc.`s (CMRC) technology. The portal will offer its services in Hungarian language. It will be the first such services in Hungary.
(END) Dow Jones Newswires
DJ Matav, OTP, Compaq, Others Form Elec Mktplace In Hungary
BUDAPEST (Dow Jones)--A consortium is being formed to establish Hungary`s first business-to-business electronic marketplace.
The group of companies includes Hungary`s principal telecoms company Magyar Tavkozlesi Vallalat (MTA), or Matav, Hungary`s largest commercial bank, OTP Rt. (R.OTP), and the local subsidiaries of Compaq Computer Corp. (CPQ) and Andersen Consulting (X.ARS).
Besides being the founders, Matav and OTP will be the first to use the portal, which is expected to be opened up to other companies within a few months.
Companies will be able to cut their procurement costs by as much as 10% by using the site, which will provide financial, IT and business services, the consortium said. Annual turnover via the portal is expected to be 100 billion forints ($1=HUF291.95).
The marketplace will use U.S. software company Commerce One Inc.`s (CMRC) technology. The portal will offer its services in Hungarian language. It will be the first such services in Hungary.
(END) Dow Jones Newswires
Hallo
Gerade aufgestöbert. Bestätigt im Grunde genommen die wieter oben geäußerte Ansicht von DimStar, dass das Ende für mySAP.com eingeläutet ist.
SAP to resell Commerce One b-to-b platform, sources say
By Eugene Grygo
AS SAP KICKS off its Sapphire user conference in Berlin this week, industry sources confirmed that the software giant will be announcing a reselling agreement with Commerce One that fills out SAP`s e-commerce, business-to-business offerings. Sources also said negotiations for this deal have been underway for months.
However, industry observers cautioned that the agreement might prove problematic for SAP`s mySAP.com initiative. Although not denying that an agreement is imminent, officials from both vendors declined to comment upon any aspect of the forthcoming agreement.
An official from SAP competitor Manugistics said the alliance will only cover two-thirds of what`s needed to participate in b-to-b trading exchanges, and it will serve as an admission that the market has rejected the mySAP.com approach.
"What we`re seeing is that`s a failed strategy," said Chad Quinn, Manugistics` vice president of e-business strategy, in reference to mySAP.com, which requires buy-side and sell-side participants in exchanges to use the same proprietary technology from SAP.
If, as anticipated by both SAP and Commerce One, customers adopt the front-end, e-commerce technology from Commerce One and the back-end ERP (enterprise resource planning) software from SAP, they will still need Web-based forward planning, logistics, replenishment, and analytical services, Quinn said.
In addition, the agreement is SAP`s recognition that users "are not looking to SAP for indirect procurement software," said David Yockelson, an analyst with Meta Group, in Stamford, Conn. "[SAP won`t be] snagging the procurement market any time soon [because] mySAP.com is not a credible play for the Net market-marker software market," he said.
While seen as a necessary step by SAP, the integration of the SAP and Commerce One environments will have its challenges, Yockelson said. "[SAP`s R3 is not] flexible, malleable software, [while] to some extent [Commerce One] is more dynamic, easier to work with," he said.
Also, the operating system environments of the two are different -- the Commerce One software "is still only Microsoft Windows NT-based," and not many in the Unix-oriented SAP camp have migrated to NT, Yockelson pointed out. The Unix-NT divergence could be a potential issue, he said.
With the Commerce One agreement, the argument for mySAP.com may be less intense, said Dave Boulanger, an analyst with AMR Research in Boston. The reselling agreement will strengthen and supplant SAP`s b-to-b efforts and will signal to customers that they should use Commerce One for "heavy lifting," Boulanger said. "It also makes a dent in the upgrades for mySAP.com," he said.
"It`s an admission of reality," Boulanger added, because SAP is acknowledging that it cannot create all of the software relevant to its ERP customers. Another reality is that SAP needs to make strides to guarantee that it has a strategic role in the future, he said.
"You could say that 2000 is a make or break year for SAP. If it doesn`t sign up partners like crazy, the rest is going to be history," Boulanger said. SAP must make more partners in the CRM (customer relationship management), b-to-b, and trading exchange platform market spaces, he said.
If SAP is relegated to a non-strategic role, it will "die a long and slow death," Boulanger said. The main reason for SAP`s slip is a shift in ERP`s role, he said. "It`s important, but not strategic," he said, adding that this wasn`t the case five years ago when SAP was a thought leader.
B-to-b procurement, CRM, and supply-chain management have become the strategic focus of SAP`s customer base, and SAP`s users are building these systems around their SAP ERP platforms, Boulanger said.
SAP AG, in Walldorf, Germany, is at www.sap.com Commerce One Inc., in Pleasanton, Calif., is at www.commerceone.com
Eugene Grygo is an InfoWorld senior editor.
Grüße
Andy
Gerade aufgestöbert. Bestätigt im Grunde genommen die wieter oben geäußerte Ansicht von DimStar, dass das Ende für mySAP.com eingeläutet ist.
SAP to resell Commerce One b-to-b platform, sources say
By Eugene Grygo
AS SAP KICKS off its Sapphire user conference in Berlin this week, industry sources confirmed that the software giant will be announcing a reselling agreement with Commerce One that fills out SAP`s e-commerce, business-to-business offerings. Sources also said negotiations for this deal have been underway for months.
However, industry observers cautioned that the agreement might prove problematic for SAP`s mySAP.com initiative. Although not denying that an agreement is imminent, officials from both vendors declined to comment upon any aspect of the forthcoming agreement.
An official from SAP competitor Manugistics said the alliance will only cover two-thirds of what`s needed to participate in b-to-b trading exchanges, and it will serve as an admission that the market has rejected the mySAP.com approach.
"What we`re seeing is that`s a failed strategy," said Chad Quinn, Manugistics` vice president of e-business strategy, in reference to mySAP.com, which requires buy-side and sell-side participants in exchanges to use the same proprietary technology from SAP.
If, as anticipated by both SAP and Commerce One, customers adopt the front-end, e-commerce technology from Commerce One and the back-end ERP (enterprise resource planning) software from SAP, they will still need Web-based forward planning, logistics, replenishment, and analytical services, Quinn said.
In addition, the agreement is SAP`s recognition that users "are not looking to SAP for indirect procurement software," said David Yockelson, an analyst with Meta Group, in Stamford, Conn. "[SAP won`t be] snagging the procurement market any time soon [because] mySAP.com is not a credible play for the Net market-marker software market," he said.
While seen as a necessary step by SAP, the integration of the SAP and Commerce One environments will have its challenges, Yockelson said. "[SAP`s R3 is not] flexible, malleable software, [while] to some extent [Commerce One] is more dynamic, easier to work with," he said.
Also, the operating system environments of the two are different -- the Commerce One software "is still only Microsoft Windows NT-based," and not many in the Unix-oriented SAP camp have migrated to NT, Yockelson pointed out. The Unix-NT divergence could be a potential issue, he said.
With the Commerce One agreement, the argument for mySAP.com may be less intense, said Dave Boulanger, an analyst with AMR Research in Boston. The reselling agreement will strengthen and supplant SAP`s b-to-b efforts and will signal to customers that they should use Commerce One for "heavy lifting," Boulanger said. "It also makes a dent in the upgrades for mySAP.com," he said.
"It`s an admission of reality," Boulanger added, because SAP is acknowledging that it cannot create all of the software relevant to its ERP customers. Another reality is that SAP needs to make strides to guarantee that it has a strategic role in the future, he said.
"You could say that 2000 is a make or break year for SAP. If it doesn`t sign up partners like crazy, the rest is going to be history," Boulanger said. SAP must make more partners in the CRM (customer relationship management), b-to-b, and trading exchange platform market spaces, he said.
If SAP is relegated to a non-strategic role, it will "die a long and slow death," Boulanger said. The main reason for SAP`s slip is a shift in ERP`s role, he said. "It`s important, but not strategic," he said, adding that this wasn`t the case five years ago when SAP was a thought leader.
B-to-b procurement, CRM, and supply-chain management have become the strategic focus of SAP`s customer base, and SAP`s users are building these systems around their SAP ERP platforms, Boulanger said.
SAP AG, in Walldorf, Germany, is at www.sap.com Commerce One Inc., in Pleasanton, Calif., is at www.commerceone.com
Eugene Grygo is an InfoWorld senior editor.
Grüße
Andy
Der Kreis schliesst sich:
23.5.2000
Poet und SAP
INTERVIEW: Poet Software peilt 2000 einen Umsatz von 20 Mio USD an
BERLIN (dpa-AFX) - Der US-Softwarehersteller Poet-Holding will im Geschäftsjahr 2000 seinen Umsatz auf 20 Mio. USD verdoppeln und ein Joint-Venture mit der Walldorfer SAP starten. Das sagte Robert Helgerth, Geschäftsführer Sales und Marketing im Gespräch mit dpa-AFX am Dienstag in Berlin. Im ersten Quartal steigerte Poet den Umsatz um 17% auf 2,8 Mio. USD. Das Ergebnis war mit 1,7 Mio USD Verlust allerdings negativ. 50% des Umsatzes wurden 1999 allein in den USA erzielt.
SAP werde eine Schnittstelle zwischen den Programmen beider Unternehmen zertifizieren, sagte Helgerth. Mit dieser Schnittstelle erfolge über die Sprache XML (eXtensible Market Language) eine technische Anbindung an SAP-Module, damit Kataloginhalte von Poet in Einkaufssysteme von SAP einfließen können. Mit der eCatalog Suite biete Poet ein Katalog-Management-System, das die Produktangebote von Lieferanten mit der Beschaffungssoftware von Käufern verbindet.
Viele Unternehmen hätten gerade begonnen, elektronische Beschaffungssysteme zu installieren. SAP habe diese Entwicklung "etwas verschlafen" und hole eigene Rückstände gegenüber Konkurrenten wie Commerce One und Ariba auf, sagte Helgerth. Während SAP mit der Poet-Technologie diesen Rückstand aufholen wolle, erwarte sich das seit 1999 am Neuen Markt notierte Unternehmen durch diese Allianz "eine Flut neuer Projekte".
Zukünftig erwartet der Manager das stärkste Wachstum im Lizenzgeschäft. Dabei werde das e-Commerce-Business stärker als bisher in den Vordergrund rücken. Für die kommenden Jahre sieht Helgerth hier Wachstumsraten von rund 25%. Damit führe Poet gleichzeitig den Anteil des Serviceumsatzes, der 1999 noch 25% am Gesamtumsatz ausmachte, allmählich zurück./kg/ub/mr
23.5.2000
Poet und SAP
INTERVIEW: Poet Software peilt 2000 einen Umsatz von 20 Mio USD an
BERLIN (dpa-AFX) - Der US-Softwarehersteller Poet-Holding will im Geschäftsjahr 2000 seinen Umsatz auf 20 Mio. USD verdoppeln und ein Joint-Venture mit der Walldorfer SAP starten. Das sagte Robert Helgerth, Geschäftsführer Sales und Marketing im Gespräch mit dpa-AFX am Dienstag in Berlin. Im ersten Quartal steigerte Poet den Umsatz um 17% auf 2,8 Mio. USD. Das Ergebnis war mit 1,7 Mio USD Verlust allerdings negativ. 50% des Umsatzes wurden 1999 allein in den USA erzielt.
SAP werde eine Schnittstelle zwischen den Programmen beider Unternehmen zertifizieren, sagte Helgerth. Mit dieser Schnittstelle erfolge über die Sprache XML (eXtensible Market Language) eine technische Anbindung an SAP-Module, damit Kataloginhalte von Poet in Einkaufssysteme von SAP einfließen können. Mit der eCatalog Suite biete Poet ein Katalog-Management-System, das die Produktangebote von Lieferanten mit der Beschaffungssoftware von Käufern verbindet.
Viele Unternehmen hätten gerade begonnen, elektronische Beschaffungssysteme zu installieren. SAP habe diese Entwicklung "etwas verschlafen" und hole eigene Rückstände gegenüber Konkurrenten wie Commerce One und Ariba auf, sagte Helgerth. Während SAP mit der Poet-Technologie diesen Rückstand aufholen wolle, erwarte sich das seit 1999 am Neuen Markt notierte Unternehmen durch diese Allianz "eine Flut neuer Projekte".
Zukünftig erwartet der Manager das stärkste Wachstum im Lizenzgeschäft. Dabei werde das e-Commerce-Business stärker als bisher in den Vordergrund rücken. Für die kommenden Jahre sieht Helgerth hier Wachstumsraten von rund 25%. Damit führe Poet gleichzeitig den Anteil des Serviceumsatzes, der 1999 noch 25% am Gesamtumsatz ausmachte, allmählich zurück./kg/ub/mr
den letzten abschnitt in der aussage des analysten halte ich für ganz besonders bemerkenswert:
B-to-b procurement, CRM, and supply-chain management have become the strategic focus of SAP`s customer base, and SAP`s users are building these systems around their SAP ERP platforms, Boulanger said.
das hätte man sich vor ein paar monaten noch kaum vorstellen können. das argument für oracle und sap lautete ja, daß die große zahl von firmen, die alles aus einer hand bekommen möchten, zunächst auf die erp-anbieter zugehen, da diese software überall bereits installiert ist und bislang im mittelpunkt der operationen lag. ist dies nun vorbei ? gut möglich. wenn man dann sagt, daß das beste b2b (c1/arba) oder crm (siebel) oder scm-system (i2) wichtiger als erp ist, wird nur noch ein erp-system gesucht, was damit am besten kooperiert. denkbar, daß sap aus diesem grund keine umwege gegangen ist. die scm-sparte bei sap scheint mir im vergleich zu i2 um Jahrzehnte zurück. cmrc hat ja mittlerweile auch nicht gerade wenige mitarbeiter für einige eigenentwicklungen, aber die best-of-breed-lösung wird weiterhin von i2 kommen. ich denke, an dieser kooperation führt über kurz oder lang nichts vorbei.
B-to-b procurement, CRM, and supply-chain management have become the strategic focus of SAP`s customer base, and SAP`s users are building these systems around their SAP ERP platforms, Boulanger said.
das hätte man sich vor ein paar monaten noch kaum vorstellen können. das argument für oracle und sap lautete ja, daß die große zahl von firmen, die alles aus einer hand bekommen möchten, zunächst auf die erp-anbieter zugehen, da diese software überall bereits installiert ist und bislang im mittelpunkt der operationen lag. ist dies nun vorbei ? gut möglich. wenn man dann sagt, daß das beste b2b (c1/arba) oder crm (siebel) oder scm-system (i2) wichtiger als erp ist, wird nur noch ein erp-system gesucht, was damit am besten kooperiert. denkbar, daß sap aus diesem grund keine umwege gegangen ist. die scm-sparte bei sap scheint mir im vergleich zu i2 um Jahrzehnte zurück. cmrc hat ja mittlerweile auch nicht gerade wenige mitarbeiter für einige eigenentwicklungen, aber die best-of-breed-lösung wird weiterhin von i2 kommen. ich denke, an dieser kooperation führt über kurz oder lang nichts vorbei.
Bei SAP scheint einiges los zu sein im Moment, unter anderem auch Kooperation mit CPTH
http://www.wallstreetonline.de/community/board2/ws/thread/13…
http://www.wallstreetonline.de/community/board2/ws/thread/13…
Du hast recht. Bei SAP ist eine Menge los.
Vor allem mit ihrer Software.
Wenn diese alle Geschäftsprozesse eines ganzen Konzerns widerspiegeln muß, gibt es immer wieder massive Probleme.
Die Software ist dann nur noch ein Moloch. Richtig durchblicken tut keiner mehr.
Sogar für kleine, eher unbedeutende Upgrades sind wochenlange Test von nöten. In einem Konzern verwaltet die SAP auch schnell an die 30.000 Datenbanken. Zwar verteilt auf diverse Maschinen und Modulen, aber mit der entsprechenden Undurchsichtigkeit.
Damit man mich nicht mißversteht. Ich will keineswegs die Software von SAP schlecht machen, auch wenn ich oft genug darüber fluchen muß, aber wenn die Jungs schon Probleme mit ihrer Softwarephilosophie haben, mit der sie groß geworden sind, wie sollen die denn dann noch die zusätzlichen Herausforderungen mit B2B gemeistert bekommen ?
Antwort: Garnicht. Deshalb die Anbandelung mit CMRC.
Ronny
Vor allem mit ihrer Software.
Wenn diese alle Geschäftsprozesse eines ganzen Konzerns widerspiegeln muß, gibt es immer wieder massive Probleme.
Die Software ist dann nur noch ein Moloch. Richtig durchblicken tut keiner mehr.
Sogar für kleine, eher unbedeutende Upgrades sind wochenlange Test von nöten. In einem Konzern verwaltet die SAP auch schnell an die 30.000 Datenbanken. Zwar verteilt auf diverse Maschinen und Modulen, aber mit der entsprechenden Undurchsichtigkeit.
Damit man mich nicht mißversteht. Ich will keineswegs die Software von SAP schlecht machen, auch wenn ich oft genug darüber fluchen muß, aber wenn die Jungs schon Probleme mit ihrer Softwarephilosophie haben, mit der sie groß geworden sind, wie sollen die denn dann noch die zusätzlichen Herausforderungen mit B2B gemeistert bekommen ?
Antwort: Garnicht. Deshalb die Anbandelung mit CMRC.
Ronny
SAP`s Plattner sees no pressure for acquisitions
BERLIN, May 24 (Reuters) - German software maker SAP AG is under no pressure to make new acquisitions and is well positioned in business-to-business (B2B) software, Chief Executive Hasso Plattner said on Wednesday.
Speaking at the opening of SAP`s Sapphire trade fair in Berlin, Plattner did not rule out cooperating with an outside partner but declined to comment on rumours that SAP may acquire or take a stake in U.S. rival Commerce One (NasdaqNM:CMRC - news).
Europe`s largest business software group has seen its share price fall sharply since the beginning of the year, as worries about its Internet and B2B strategy have compounded the effects of a global tech selloff.
Analysts have expressed concerns the company may not be quick-footed enough to compete in the B2B space with U.S. rivals like Commerce One and Ariba Inc.
Plattner said that recent share price declines in the U.S. have made acquisitions a more attractive proposition and noted that approval for a capital increase at the recent AGM would allow the company to raise funds for an Internet buy. But he said there were no firm plans at present.
The SAP chief said the company`s e-business product mySAP.com was extremely well positioned and had the potential to double software sales through its existing client base alone.
Siemens AG said earlier that it had agreed a strategic cooperation partnership with SAP to develop applications for business over mobile telephones.
BERLIN, May 24 (Reuters) - German software maker SAP AG is under no pressure to make new acquisitions and is well positioned in business-to-business (B2B) software, Chief Executive Hasso Plattner said on Wednesday.
Speaking at the opening of SAP`s Sapphire trade fair in Berlin, Plattner did not rule out cooperating with an outside partner but declined to comment on rumours that SAP may acquire or take a stake in U.S. rival Commerce One (NasdaqNM:CMRC - news).
Europe`s largest business software group has seen its share price fall sharply since the beginning of the year, as worries about its Internet and B2B strategy have compounded the effects of a global tech selloff.
Analysts have expressed concerns the company may not be quick-footed enough to compete in the B2B space with U.S. rivals like Commerce One and Ariba Inc.
Plattner said that recent share price declines in the U.S. have made acquisitions a more attractive proposition and noted that approval for a capital increase at the recent AGM would allow the company to raise funds for an Internet buy. But he said there were no firm plans at present.
The SAP chief said the company`s e-business product mySAP.com was extremely well positioned and had the potential to double software sales through its existing client base alone.
Siemens AG said earlier that it had agreed a strategic cooperation partnership with SAP to develop applications for business over mobile telephones.
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