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    Ballard, Sofa (Seite 5215)

    eröffnet am 02.11.00 20:58:41 von
    neuester Beitrag 26.04.24 19:14:44 von
    Beiträge: 56.185
    ID: 289.066
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      Avatar
      schrieb am 07.04.06 20:47:42
      Beitrag Nr. 4.045 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 21.126.359 von teecee1 am 07.04.06 20:13:56Bullshit und olle Kamellen.
      Nur nicht verunsichern lassen. :cool:

      Technology Review über die Zukunftstechnologie ohne Zukunft Wasserstoffwirtschaft: "Der Kaiser ist nackt"30.03.2006 - 12:18 Uhr
      Hannover (ots) - Gerade hat die Bundesregierung 500 Millionen Euro
      Fördermittel für umweltfreundliche Wasserstoffautos angekündigt.
      Unabhängige Experten sehen immer weniger Chancen für die
      Wasserstoffwirtschaft, berichtet das Technologiemagazin Technology
      Review in seiner aktuellen Ausgabe 4/06.

      "Der Kaiser ist nackt", sagt Axel Friedrich, Abteilungsleiter für
      Verkehr und Lärm beim Umweltbundesamt (UBA) über die jahrelange
      Begeisterung für die Wasserstoffwirtschaft. In absehbarer Zeit werde
      es weder Wasserstoffautos zu kaufen geben noch ausreichend
      Wasserstoff dafür. Gestützt wird seine Haltung durch eine noch
      unveröffentlichte Studie im Auftrag des UBA: Selbst unter
      optimistischen Annahmen komme Wasserstoff aus erneuerbaren Energien
      darin nicht gut weg.

      Das Grundproblem liegt darin, dass Wasserstoff in der Natur so gut
      wie nie vorkommt und deshalb erst - unter Einsatz von Energie und mit
      Verlusten - gewonnen werden muss. Ein erhebliches Problem ist
      außerdem seine Speicherung, weil das Wasserstoffatom das kleinste und
      damit leichteste aller Atome ist. So kommen nach Berechnungen des
      Ingenieurs und früheren Wasserstofffans Ulf Bossel bei einem
      Wasserstoffauto maximal 25 Prozent der ursprünglichen Energie an den
      Rädern an. Und noch immer sind Brennstoffzellen für Autos pro
      Kilowatt mehr als 100 Mal so teuer wie herkömmliche Motoren.

      Während all diese Probleme in der Vergangenheit schnell als lösbar
      abgetan wurden, mehren sich mittlerweile Stimmen, die die
      Realisierbarkeit der Wasserstoffwirtschaft grundsätzlich in Frage
      stellen. Das Bundeswirtschaftsministerium hat seine
      Wasserstoffförderung bereits fast auf Null zurückgefahren - obwohl
      der Koalitionsvertrag ein "nationales Innovations-programm zu
      Wasserstofftechnologien" vorsieht.

      Laut der Studie seien Effizienzsteigerungen für die nächsten 30
      Jahre die sinnvollste Methode Geld auszugeben, sagt
      UBA-Abteilungsleiter Friedrich. Stephan Ramesohl, als Forscher am
      Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie an der Studie
      beteiligt, sieht in der anhaltenden Unterstützung für Wasserstoff
      auch den Versuch, unbequeme Wahrheiten zu unterdrücken: "Wasserstoff
      und alternative Kraftstoffe werden gern benutzt, um schon heute eine
      gewisse Absolution mit der Aussicht auf ein reuefreies Autofahren in
      der Zukunft zu erteilen."
      Avatar
      schrieb am 07.04.06 20:13:56
      Beitrag Nr. 4.044 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 21.122.839 von etis am 07.04.06 16:33:56mach doch die Augen zu........:look:



      Auf Wiedersehen Wasserstoff

      Die Vision einer sauberen Wirtschaft auf der Grundlage von Wasserstoff erweist sich zunehmend als Hirngespinst.


      Der große Wasserstoff-Schwindel?
      Experten zweifeln an der sauberen Zukunftstechnik. Alles nur Propaganda der Öl-Industrie?



      hat das irgendjemand schon gelesen, weis nicht wann ich dazu komme???
      Avatar
      schrieb am 07.04.06 20:02:50
      Beitrag Nr. 4.043 ()
      Steht zwar schon im anderen Thread aber doppelt gemoppelt hält besser:D

      DaimlerChrysler Builds First Fuel Cell-Powered Police Car
      Publication Date:07-April-2006
      09:00 AM US Eastern Timezone
      Source: FuelCellWorks

      * Zero-emissions law enforcement comes to Detroit * DaimlerChrysler has the largest fleet of fuel cell vehicles in the world - more than 100 * DaimlerChrysler works with Wayne State University in Michigan to mature fuel cell vehicle technology * More than $1 billion invested in fuel cell technology and more than 1.2 million miles logged
      AUBURN HILLS, Mich.--DaimlerChrysler has introduced the first fuel cell-powered police vehicle to the world. The Wayne State University Police Department in Detroit will operate the Mercedes F-Cell as a supervisor\'s vehicle on and in the immediate vicinity of the campus, located in Detroit\'s Cultural Center.

      Outfitted with a third-generation police radio, decals, lights and sirens, the Wayne State University Police Department F-Cell is a look into the future use of fuel cell vehicles. The demanding operation of a police car will produce valuable data to help develop fuel cell technology.

      "This event exhibits how DaimlerChrysler is taking on the challenge for industries and governments to create viable alternative-fuel solutions," said Mark Chernoby, Vice President, Advance Vehicle Engineering - Chrysler Group. "We\'re pleased to be a driving force in this team effort to develop zero- emissions transportation."

      The Wayne State Police Department F-Cell vehicle will be refueled at NextEnergy\'s new hydrogen fueling station. The car will serve as a learning laboratory for students in WSU College of Engineering Alternative Energy Technology, the nation\'s first master\'s-degree program in alternative energy.

      DaimlerChrysler has spent more than $1 billion in fuel cell vehicle research and development. No other manufacturer has accumulated more data or driven more zero-emissions miles -- more than 1.2 million.

      The DaimlerChrysler fuel cell vehicle fleet is diverse -- in addition to several research vehicles, it also includes medium-duty fuel cell Dodge Sprinter vans and more than 35 Mercedes-Benz Citaro fuel cell buses, which operate in Europe, the United States, Japan, Australia and Singapore. As part of the world\'s largest fleet of fuel cell vehicles, DaimlerChrysler has more than 25 fuel cell vehicles in customer hands in California and more than 100 around the world. No other manufacturer comes close to the efforts of DaimlerChrysler with fuel cell technology.

      The Mercedes F-Cell is a reflection of DaimlerChrysler\'s leadership in fuel cell technology. The entire fuel cell system is housed in the floor of the vehicle, leaving full use of the passenger and cargo spaces. It has a range of approximately 100 miles and a top speed of 85 mph. The electric motor develops 88 hp (65 kW), enabling acceleration from 0 to 60 mph in 16 seconds. The stack has been developed by the DaimlerChrysler cooperation partner, Ballard Power Systems.

      DaimlerChrysler supports Governor Arnold Schwarzenegger\'s efforts and goals. His California Hydrogen Highway Network -- in addition to other programs the company is involved with, including those with the Department of Energy and the Environmental Protection Agency -- enables DaimlerChrysler and its partners to gain extensive operational familiarity with fuel cell vehicles and hydrogen refueling stations.

      DaimlerChrysler pioneered fuel cell vehicle technology more than a decade ago. Fuel cells release energy from the reaction of hydrogen with a catalyst and oxygen. This clean technology operates at a high level of efficiency and is true zero-emissions. Hydrogen-powered fuel cell vehicles emit only pure water vapor as exhaust. Fuel cell vehicles are part of DaimlerChrysler\'s advanced propulsion technology umbrella, which includes efficient gasoline engines, advanced diesels, Flex-Fuel and hybrid power-train systems.
      Avatar
      schrieb am 07.04.06 16:33:56
      Beitrag Nr. 4.042 ()
      BALLARD POWER SYS
      10:16:56 8.69 CAD 8.33 8.36 8.67 8.69 +0.36 +4.32%


      Hab Höhenangst:laugh::lick::look::kiss::cry::confused:;)
      Avatar
      schrieb am 07.04.06 07:13:39
      Beitrag Nr. 4.041 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 21.113.069 von XIO am 07.04.06 00:05:45Finde ich auch bedauerlich, daß sich momentan so wenige hier beteiligten.

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      Avatar
      schrieb am 07.04.06 00:05:45
      Beitrag Nr. 4.040 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 21.112.776 von axelito1 am 06.04.06 23:22:59>>>Mir reicht ein Thread. Warum bleiben nicht alle einfach bei Ballard, Sofa?<<<

      ich beacker lieber die Solarfuzzies, und die treiben sich nun mal lieber in der Rubrik Grüne Aktien rum.
      Deswegen hab ich meinen Thread auch dort aufgemacht.
      Der Sofa Thread hier läuft unter Nasdaq und ist fast eingeschlafen, wenn nicht ein paar hier die Fahne hochhalten würden.
      Blätter doch mal zurück, wer hier noch so schreibt.
      Das doppel Geposte geht mir auch auf den Zünder, aber was tut man nicht alles für die Kohle :laugh::laugh::laugh:
      Avatar
      schrieb am 06.04.06 23:22:59
      Beitrag Nr. 4.039 ()
      Mag ja sein, daß andere Werte auch gut laufen.
      Wenn man aber den Verlauf seit Jahreswechsel betrachtet fällt doch auf, daß Ballard im Verlgleich zu den anderen Werten (mit denen ich vergleiche) eine wesentlich bessere Performance aufweist.
      Leider habe ich nicht die Zeit, alle in Frage kommenden Werte genauer zu verfolgen und zu analysieren.
      Die für micht interessanten Werte sind u.a.: BLDP, QTWW, HYGS. Andere, wie z.B. MCEL oder Linde für mich derzeit uninteressant.
      Quantum, z.B. ist zwischenzeitlich auch mal sehr gut gelaufen, aber dann plötzlich wieder stark eingebrochen. Steigt zwar auch wieder, aber prozentual eben wesentlich weniger als Ballard (hat sich gegenüber QTWW im gleichen Zeitraum quasi verdoppelt).
      Ist doch nicht ganz normal. HYGS dümpelt nur so vor sich hin, -mal auf, mal ab, -obwohl eigentlich auch ein gutes Investment.
      Die bisherigen Nachrichten, so schön diese auch sind, sind doch eher allgemeiner Natur, den gesamten Sektor odere andere Firmen betreffend.
      Warum aber reagiert ausgerechnet BLDP (erfreulicherweise) so konstant und überproportional positiv? Werden z.B. QTWW und HYGS das nachholen und nach oben ausbrechen?

      Ich hatte ja gehofft, jemand hier kann dazu eine vernünftige Erklärung oder wenigsten seine Meinung abgeben.
      Was ist da im Busch mit BLDP??

      Danke & Gruß

      axelito

      PS:
      Mir reicht ein Thread. Warum bleiben nicht alle einfach bei Ballard, Sofa?
      Avatar
      schrieb am 06.04.06 22:37:44
      Beitrag Nr. 4.038 ()
      after hours: $ 7,25 :kiss:

      außerdem bin ich auch deshalb sehr positiv gestimmt, da ich in einem vortrag jeremy rifkin live erleben konnte. er sprach über den "europäischen traum", also über soziales, nachhaltigkeit etc.

      liebe grüsse
      Avatar
      schrieb am 06.04.06 20:47:22
      Beitrag Nr. 4.037 ()
      HONDA TO USE SOLAR FOR HYDROGEN
      by: kw33040e
      Long-Term Sentiment: Strong Buy 04/05/06 05:02 pm
      Msg: 69447 of 69464

      Honda Motor Enters Solar Cell Market

      "We are serious about solar cells, and in the future will be making hydrogen with them," said Takeo Fukui, president and chief executive officer (CEO) of Honda Motor Co Ltd of Japan in his regular year-end press conference in December 2005. Instead of the Si solar cells in common use today, the firm has chosen solar cells using Cu-In-Ga-Se (CIGS) compound thinfilms. A new plant with an annual production capacity of 27.5MW will be constructed at the company's Kumamoto Plant, beginning production in 2007 (see Fig).

      President Fukui explained that part of the reason for the decision to enter the solar cell industry was because "Automobiles will not survive the way things are going today." The firm apparently hopes to use its entry into the solar cell business to erase the negative image of automobiles as products that consume energy in vast quantities while emitting CO2. Honda Motor has already productized cogeneration systems, but these too emit CO2 in operation. Solar cells, of course, do not emit any CO2 when used. In addition, CIGS solar cells only require about half as much energy to manufacture as conventional Si solar cells, allowing Honda Motor to stress how they are easy on the environment from the manufacturing stage. In the future, the company hopes to manufacture hydrogen by electrolysis of water using power generated by solar cells.

      The initial production scale of 27.5MW is "only a very small amount" compared to solar cell manufacturing churning out several hundred MW annually, according to senior managing director Michiyoshi Hagino of Honda Motor, but he added that actual production will probably exceed capacity very quickly, and demand a succession of capacity increases.

      Compared to the Si solar cell industry, which has been suffering from a chronic shortage of Si raw material, manufacturing cost is lower. If Honda Motor's entry into the field acts as a market catalyst, it could trigger a major price drop in solar cells.

      Auto Technology Used
      Honda Motor transferred the CIGS solar cells developed by Honda R&D Co Ltd of Japan to Honda Engineering Co Ltd of Japan, which is in charge of production technology development. Engineers had a difficult time achieving large-size panels, but finally applied automotive surface treatment and other technologies to improve the uniformity of compounds composition and film thickness to the commercial level.

      Module conversion efficiency is about 12%, close to the level of existing Si cells. Researchers say they know how to get as high as about 15% in the lab. For users, though, the crucial spec is the equipment cost per kW output, and conversion efficiency is not necessarily a key factor as long as manufacturing cost can be reduced.

      Recently Showa Shell Sekiyu KK of Japan also announced plans to volume produce Cu-In-Se (CIS) compound solar cells from 2007. Engineers at existing solar cell manufacturers welcome the newcomers, feeling it will energize the industry, but at the same time mention a number of their concerns: the move might boost the manufacturing cost of In, which is also used in transparent electrodes in liquid crystal televisions and other devices; there might be possible difficulties in ensuring long-term reliability; and combustion gases from Se in the event of fire. One solar cell manufacturer revealed that it considered compound thinfilm solar cells but gave up on the idea because of difficulties in ensuring long-term reliability. Honda Motor says that the ratio of In to total manufacturing cost is very small, and it has no concerns about long-term reliability.

      by Motonobu Kawai

      (April 2006 Issue, Nikkei Electronics Asia)

      Siehe auch: http://www.wallstreet-online.de/community/thread/1043284-1.h…
      Avatar
      schrieb am 06.04.06 20:42:54
      Beitrag Nr. 4.036 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 21.109.799 von axelito1 am 06.04.06 19:57:38>>>Was ist mit den anderen Werten?<<<

      kuck auf Quantum und in mein Musterdepot, bzw. ich hab dazu einen Thread, wo viele Werte erfasst sind. (Posting Nr. 1): http://www.wallstreet-online.de/community/thread/1043284-1.h…
      Fuel Cell Energy läuft ebenfalls sehr gut.
      Syngas auch.
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