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    >>>Quantum Fuel Systems<<< kanadischer Brennstoffzellen-H2-Zulieferer - Rebound möglich - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 27.03.06 10:04:34 von
    neuester Beitrag 04.05.13 17:56:47 von
    Beiträge: 23
    ID: 1.049.992
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      Avatar
      schrieb am 27.03.06 10:04:34
      Beitrag Nr. 1 ()

      Sieht interessant aus:
      Typ: Aktie WKN: 662286
      Rebound Chance, siehe Chart Screenshot vom 27.03.06




      Website: http://www.qtww.com/index.php
      Finanznachrichten: http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-aktien/quantum-f…

      Das Unternehmen arbeite als integrierter Technologieanbieter im Bereich Kraftstoffsysteme, wobei das Spektrum die gesamte Bandbreite von speziellen Speichertechnologien für konventionelle Kraftstoffe bis zu Hybrid- und Brennstoffzellentechnik abdecke. Quantum Fuel verarbeite als Systemintegrator neue Technologien in bereits konkrete Anwendungen - derzeit in erster Linie beim Militär.
      Von operativer Profitabilität sei Quantum zwar noch recht weit entfernt, das Unternehmen könnte sich aber als sehr dynamischer Player in einem absolut wachstumsstarken Zukunftsmarkt bereits jetzt ein höchst wertvolles Standbein schaffen.

      Wie kam der letzte Kurseinbruch zu Stande?
      http://www.stock-world.de/news/article.m?news_id=2040579
      Autozulieferer bricht nach Zahlen ein

      10.03.06 09:13

      Bei dem Automobilzulieferer bzw Fahrzeugentwickler Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide Inc. fiel im dritten Geschäftsquartal ein Nettoverlust von 10,8 Millionen Dollar bzw 20 Cents je Aktie an. Im Vergleichszeitraum des Vorjahres wies das Unternehmen einen Nettoverlust von 2,92 Millionen Dollar bzw 9 Cents je Aktie aus. Die Erlöse schossen von 5,39 auf 36 Millionen Dollar nach oben. Die von Thomson First Call erhobenen durchschnittlichen Analystenschätzungen liegen bei einem Verlust von 9 Cents je Aktie und Erlösen von 51 Millionen DollarQuantum Fuel verbilligten sich nachbörslich um 16,34% auf 3,38 Dollar.
      Avatar
      schrieb am 27.03.06 11:55:28
      Beitrag Nr. 2 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 20.955.789 von XIO am 27.03.06 10:04:34aha, endlich wieder mal eine Partnerschaft mit einem Atomobilhersteller entdeckt :)

      Nissan and Quantum Partner on Second Stage Manufacturing Program

      http://www.qtww.com/files/qtww_press/060228%20Nissan%20and%2…
      Avatar
      schrieb am 28.03.06 09:04:29
      Beitrag Nr. 3 ()
      QTWW Historical stock chart


      QTWW Monthly stock chart


      QTWW Intraday stock chart
      Avatar
      schrieb am 28.03.06 11:43:59
      Beitrag Nr. 4 ()
      Automobilzulieferer der Zukunft



      Nach einer Studie der Oak Ridge National Laboratory aus dem Jahre 2001 ist die gesamte Mobilität für zirka 30% der weltweit konsumierten Energie verantwortlich.

      Mehr als 80% gehen auf das Konto von Straßenfahrzeugen von denen 96% ihre Energie aus Erdölprodukten beziehen. Die Tatsache das der Rohstoff Erdöl nur noch über einen begrenzten Zeitraum verfügbar sein wird, und angesichts eines ständig wachsenden Verkehrsaufkommens (Prognosen zeigen das sich in den nächsten 50 Jahren die Anzahl an Automobilen verdreifachen wird) und den damit verbundenen umweltschädlichen Einflüssen (Emissionen an Stickoxyden (NOx), Kohlenmonoxyden (CO) und Kohlendioxyden (CO2) werden hauptsächlich durch motorisierten Individualverkehr verursacht) sucht die Automobilindustrie in den letzten Jahren verstärkt nach neuen und umweltfreundlichen Energieformen.
      Fuel Cells - Die Brennstoffzelle, stellt nach Ansicht vieler Experten den richtigen Weg für das umweltfreundliche und zugleich wirtschaftliche Auto von Morgen dar.

      Vor allem kanadische und amerikanische Unternehmen haben in den letzten Jahren die Führungsrolle in der Brennstoffzellentechnologie übernommen. Der Markt, in dem diese Firmen agieren ist einer der weltweit größten und vielversprechendsten Zukunftsmärkte, da nicht zuletzt, die Billionenschwere Automobilindustrie verstärkt auf die Brennstoffzelle als Antrieb für die nächste Automobilgeneration setzt. Der große Durchbruch wird jedoch, trotz der ersten vielversprechenden Prototypen, noch mehrere Jahre auf sich warten lassen und weitere Millionen Dollars für Forschung und Entwicklung verschlingen.



      Die in Irvine / Kalifornien beheimatete Quantum Fuel Systems Technologie (Nasdaq: QTWW) ist eines von bereits 16 in den USA börsennotierten Unternehmen, die an neuen Produkten und Lösungen rund um die Brennstoffzelle arbeiten. Dabei hat sich Quantum speziell auf die Herstellung von Wasserstoffdruckbehältern spezialisiert und in den letzten 7Jahren über 85Mio. USD in die Erforschung und Entwicklung investiert. Mit Erfolg, bereits heute gehört das Unternehmen zum führenden Hersteller solcher Druckbehälter.

      Als einer der großen Probleme bei der Entwicklung von wasserstoffbetriebenen Fahrzeugen gilt die Lagerung des Wasserstoffes, das als Gas extrem flüchtig ist und nur eine sehr geringe Dichte aufweist. Um den Wasserstoff an Bord eines Fahrzeuges speichern zu können, ist es jedoch notwendig, eine hohe Energiedichte auf möglichst kleinem Raum zu erzielen, um eine wirtschaftlich vertretbare Reichweite des Fahrzeuges zu erreichen. Die am weitest verbreitete Form Wasserstoff zu speichern, ist die Druckgas-Wasserstoffspeicherung.

      Bisher gab es jedoch nur Wasserstoffdruckbehälter in denen das Wasserstoffgas mit etwa 350 bar (35 MPa) Druck in den Tank gepresst wird. Da der gasförmige Wasserstoff auch im komprimierten Zustand einen sehr hohen Raumbedarf vorweist, stellt ein Druckbehälter für 700bar (70MPa) die Traumlösung für die Automobilbranche dar. Dieser Traum wird nun, Dank der jahrelangen Forschung von Quantum real. Das Unternehmen entwickelte mit dem "TriShield10" den bis heute weltweit ersten 700bar Wasserstoffruckbehälter, der im letzten Jahr vom TÜV auf der Basis europäischer und amerikanischer Standards und Normen zertifiziert wurde. Zusammen mit General Motors, den weltweit größten Automobilhersteller, präsentierte man im Frühjahr 03 mit den HydroGen3 das erste Brennstoffzellenfahrzeug, das mit einem 70MPa Speicherdrucksystem arbeitet. Im Vergleich zu einem gleich großen 35MPa System erhöht die neue 70MPa Tanktechnologie die Reichweite des Fahrzeuges um 60% bis 70%. Zudem läßt sich der Tank innerhalb kürzester Zeit (3Min.) wieder befüllen. Neben der Allianz mit General Motors, die zudem eine signifikante Minderheitsbeteiligung (3,5Mio. Aktien) an Quantum erworben haben, arbeitet das Unternehmen mit zahlreichen Europäischen und Japanischen Automobilherstellern zusammen. So erhielt man vor kurzem einen Auftrag von einem europäischen Automobilhersteller für die Lieferung seiner 70MPa Druckbehälter, die als Stationäre oder Mobile Tanksysteme eingesetzt werden sollen.




      Ebenfalls im Oktober erhielt man einen Auftrag vom U.S. Army TARDEC-NAC (National Automotive Center) für die Errichtung einer mobilen Betankungsanlage für Hydrogen Fahrzeuge. Quantum gehört bereits heute zu den ersten Adressen, wenn es um den Aufbau einer möglichen Wasserstoff- Betankungsinfrastruktur geht. Das Unternehmen hat neben der Entwicklung von Wasserstoffdruckbehältern, noch eine ganze Reihe von elektronischen Bauteilen und Steuertechnologien in seinem Programm, die bei Brennstoffzellenfahrzeugen benötigt werden.

      Um sich auch in Zukunft seinen technologischen Vorsprung und die Marktführerschaft bei Druckwasserstoffbehältern zu sichern, bedarf es jedoch weiteren Investitionen und mögliche Unternehmenszukäufe. Aus diesem Grund führte Quantum im Oktober 03 eine Kapitalerhöhung (7Mio. Aktien) durch, die zusätzliche 53Mio. USD in die Kasse spülte. Dabei steht das Unternehmen Dank der steigenden Nachfrage und einen hervorragenden Kostenmanagement im Vergleich zur Konkurrenz finanziell hervorragend da. Nicht zuletzt die Zahlen für das 1.Quartal 04 zeigen den deutlichen Fortschritt in Richtung schwarzer Zahlen. Während man im ersten 1.Quartal 03 noch einen Fehlbetrag von 5,1Mio. USD erzielte, schmolz dieser ein Jahr später auf nur noch 1,8Mio. USD (0,08/Aktie) hin. Zeitgleich konnte der Umsatz in den ersten 3Monaten des neuen Geschäftsjahres im Vergleich zum Vorjahreszeitraum um mehr als 70% auf 7,8Mio. USD gesteigert werden.

      Die wachsende Nachfrage seitens vieler Automobilhersteller, die sich nicht der Ballard Power Allianz angeschlossen haben (u.a. Toyota, GM, Suzuki Motor Corporation) lässt das enorme Potenzial, was in den Produkten von Quantum steckt, nur erahnen.

      Angesichts dieser positiven Entwicklung ist es durchaus denkbar, das Quantum Fuel Service Technologie bereits in diesem Geschäftsjahr den Sprung in die Gewinnzone beim operativen Geschäft vollziehen kann.

      http://www.nasdaq-stocks.de/html/quantum_fuel.htm
      Avatar
      schrieb am 28.03.06 11:48:21
      Beitrag Nr. 5 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 20.971.476 von XIO am 28.03.06 11:43:59Quantum Fuel Systems Selling Fleets of Hydrogen Fuel Hybrid Vehicles
      27 February 2006

      Feb. 27--Demand for hybrid vehicles is revving up as businesses seek ways to reduce fuel expense.

      Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide Inc., based in Irvine, is selling fleets of hydrogen-fuel hybrid vehicles, said Andy Abele, executive director of strategic development.

      Riverside became the first city in the Inland Empire to host a hydrogen-vehicle fueling station, which Quantum began operating Jan. 26. The station is used to fuel five hydrogen hybrid vehicles built and sold to the city by Quantum Fuel Systems. The station is available for all hydrogen powered vehicles.

      Quantum also sold five hydrogen hybrid cars to the city of Ontario as a part of South Coast Air Quality Management District's $7 million clean air pilot program.

      Quantum hopes the demonstrations in Riverside and Ontario will attract interest from fleet vehicle purchasers, Abele said. The key to selling the vehicles is teaching potential buyers about the benefits of using of hydrogen hybrid vehicles, he said.

      "We want to demystify hydrogen and get ready to make hydrogen hybrids a much more accepted vehicle," Abele said.

      "We're not looking to sell one or two," he said. "We're looking for fleets [purchasers] that would take about five vehicles--something we can set up a service contract to deal with," Abele said.

      Businesses that use fleets to transport products and goods, such as courier and delivery services, are likely buyers of hybrid vehicles.

      Atlas Courier Service LLC in Riverside subcontracts drivers that use their own cars to transport items. Though the company is small, hybrid vehicles are an appealing option for reducing gasoline and maintenance costs, manager Kathy Jones said.

      Atlas uses three regular cars that cost about $20,000 a year in gas and maintenance, Jones said. But Jones leans toward hybrid electric vehicles because they are more convenient to fuel and less expensive to purchase, she said.

      A hydrogen hybrid vehicle "would have to be realistic for us to use each day," Jones said.

      Quantum's hybrid vehicles make use of an advanced hydrogen storage system and electronic controls, which makes them ultra-low-emissions vehicles. The hybrid's engine includes a turbocharger that enables it to operate as a conventional car.

      Quantum's hybrid vehicles cost $80,000 to $100,000 each. The hydrogen hybrid vehicles are individually built.

      "Hydrogen is not well known. People are used to going to their neighborhood gas station. Since hydrogen is less dense [than gasoline] there is a compromise in the range in refills," Abele said.

      Hydrogen-hybrid fleets can be a hard sell because of their limitations, Abele said.

      Because of the limited availability of hydrogen fuel, costs can spike up to $10 dollars a kilogram.

      One kilogram of hydrogen fuel has about the same amount of energy as a gallon of gasoline.

      The city of Riverside charges about $4.50 a kilogram at its new fueling station. By 2015, the Department of Energy expects hydrogen to cost about the same as gasoline.

      Quantum manufactures only Toyota Prius hybrid electric vehicles that are individually converted to hydrogen electric power. The hydrogen vehicles get about 75 miles per tank of fuel compared with the traditional hybrid electric vehicle that gets about 300 miles per tank of fuel.

      Because hydrogen hybrids are still in testing, it is unclear whether the vehicles are mechanically more efficient than gasoline-powered cars, Abele said.

      United Parcel Service's Ontario distribution center uses alternative fuels spokeswoman Heather Robinson said.

      UPS operates 469 compressed natural gas vehicles in California. The Ontario distribution center uses 45 compressed natural gas vehicles in its fleet.

      UPS has spent $15 million on alternative fuel programs nationally since 1998, Robinson said.

      The Ontario center is one of two UPS locations with hydrogen vehicles, which are still being tested.

      The lack of hydrogen fueling stations is a challenge, Robinson said.

      The U.S. Department of Energy hopes traditional gasoline stations will dispense hydrogen fuel when the combustible fuel becomes widely available to consumers, said Thomas Welch, a spokesman for the department.

      If hydrogen hybrid vehicles are to become a viable, alternative vehicle for commercial use, an infrastructure that supports hydrogen vehicles must be in place, which includes more fueling stations and incentive programs, Abele said.

      The Press-Enterprise of Riverside, Calif., contributed to this report.

      http://www.fuelcelltoday.com/FuelCellToday/IndustryInformati…

      Copyright (c) 2006, The Business Press, San Bernardino, Calif.

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      Avatar
      schrieb am 28.03.06 16:52:48
      Beitrag Nr. 6 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 20.971.539 von XIO am 28.03.06 11:48:21Die BSZ-Werte schlagen sich ja heute tapfer, wenn man die schlechte Nachricht über die Umsatzwarnung von Hydrogenics bedenkt. Aber als lanfgristiger Anleger interessieren mich ja nicht heutige Umsätze, sondern die in der Zukunft. Allerdings muss natürlich der Cash-Burn beachtet werden.
      Avatar
      schrieb am 29.03.06 19:32:40
      Beitrag Nr. 7 ()
      BUYINS.NET: QTWW, UCPJ, UNSP, VRDM, XDSL, LGND Have Also Been Removed From Naked Short Lists Today

      Mar 29, 2006 (M2 PRESSWIRE via COMTEX) --

      BUYINS.NET, www.buyins.net, announced today that these select companies have been removed from the NASDAQ, AMEX and NYSE naked short threshold lists: Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc. (NASDAQ: QTWW), United Companies Corporation (OTCBB: UCPJ), United Specialties, Inc. (OTC: UNSP), Veridium Corporation (OTCBB: VRDM), mPhase Technologies, Inc. (OTCBB: XDSL), Ligand Pharmaceuticals Incorporated (OTC: LGND). For a complete list of companies on the naked short lists please visit our web site. To find the SqueezeTrigger Price before a short squeeze starts in any stock, go to www.buyins.net.

      http://www.stockhouse.ca/pfolio.asp?page=displaynews&portid=…
      Avatar
      schrieb am 30.03.06 23:01:34
      Beitrag Nr. 8 ()
      QTWW: Unveils Hydrogen Escape Hybrid w/U.S. Army [delayed]

      Ridgeland, MS, MAR 30, 2006 (EventX/Knobias.com via COMTEX) --

      The U.S. Army and Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc. (QTWW) unveiled a hydrogen-hybrid demonstration vehicle at the 2006 SAE World Congress in Detroit.

      Under this collaborative agreement, the NAC and Quantum are developing an advanced hydrogen storage system, a fuel injection system, and electronic controls that are required for the Hydrogen Escape Hybrid. The complete Hydrogen Hybrid package will include: an electronic, multi-point hydrogen injection system; a turbocharger and intercooler for increased performance and efficiency; compressed hydrogen fuel storage modules equipped with a pressure regulation system; and, a hydrogen fuel delivery system that uses hydrogen compatible components.

      GET KNOBIAS IN REAL-TIME: Delivery of this proprietary Knobias alert has been delayed by at least 10 minutes. To get all Knobias alerts in real-time daily, visit http://www.knobias.com/cmtx

      ABOUT KNOBIAS: Knobias is a premier financial information provider of trading and investing data covering all U.S. equities for investors and security professionals. Knobias is best described by its three major components: Real-time desktop applications providing quotes, charts, level 2, analysis etc.; Knobias RAiDAR providing thousands of real-time news stories, alerts and documents daily; Knobias fundamentals providing a comprehensive database of fundamental research information.

      Knobias.com, LLC 601-978-3399 601-978-3675 info@knobias.com www.knobias.com/cmtx
      Copyright 2004 Knobias.com, LLC, All rights reserved. ********************************************************************** As of Sunday, 03-26-2006 23:59, the latest Comtex SmarTrend(SM) Alert, an automated pattern recognition system, indicated a DOWNTREND on 03-10-2006 for QTWW @ $3.42. (C) 2006 Comtex News Network, Inc. All rights reserved.
      Avatar
      schrieb am 01.04.06 04:28:12
      Beitrag Nr. 9 ()
      www.streetinvesting.com: Market Notification for Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc.

      Mar 31, 2006 (M2 PRESSWIRE via COMTEX) --

      Streetinvesting.com is the acclaimed online financial newsletter with a distinguished aggressive research division. We have initiated this Market Notification for the Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc., Irvine, Calif., (Nasdaq: QTWW), after they unveiled a hydrogen-hybrid demonstration vehicle at the 2006 SAE World Congress in Detroit with the U.S. Army. Streetinvesting.com will be tracking this company attentively for the subsequent weeks because of their most recent development and keep interested investors and shareholders posted on any new findings and behind-the-scenes update. For a complimentary and comprehensive report on our current analysis and opinions of companies in this, or other sectors, please visit www.streetinvesting.com for a free membership subscription.

      Using a Ford Hybrid Escape as the demonstrator platform, the Army's Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC), with its National Automotive Center (NAC), and industry partner Quantum, is working to pair hybrid electric vehicles with a hydrogen delivery and storage system. Part of the 21st Century Base Initiative, this technology has the potential to offer a cost effective alternative to full fuel cell powered vehicles.

      "Currently one of the biggest vehicle technology focuses for the Army is alternative energy, both hybrid and fuel cell. Although the Army has set standards for Future Fleet hybrid energy use, we [Army] are looking at many industry solutions to infuse into the Current Fleet," said Paul Skalny, Acting Director of TARDEC's NAC. "The NAC has numerous agreements with top automotive suppliers and research companies, and we are continually exploring the uses of commercial fuel cell and hybrid platforms for both tactical and combat vehicles."

      Quantum and its subsidiary, Tecstar Automotive Group, are leaders in powertrain engineering, system integration, and manufacturing of packaged fuel systems and accessories for specialty vehicles and applications including fuel cells, hybrids, alternative fuels, hydrogen refueling, new body styles, mid-cycle vehicle product enhancements and high performance engines and drive trains for OEMs and consumers of aftermarket parts and accessories. Quantum also designs and manufactures hybrid and fuel cell vehicles. More information can be found about Quantum's products and services at http://www.qtww.com .
      Avatar
      schrieb am 03.04.06 10:16:49
      Beitrag Nr. 10 ()


      Army Unveils Hydrogen-Fueled Ford Escape Hybrid

      Source: Quantum
      [Mar 31, 2006]

      SYNOPSIS: Under collaborative agreement, the NAC and Quantum are developing an advanced hydrogen storage system, a fuel injection system, and electronic controls that are required for the Hydrogen Escape Hybrid.

      The U.S. Army and Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc., Irvine, Calif., (Nasdaq: QTWW), unveiled a hydrogen-hybrid demonstration vehicle today at the 2006 SAE World Congress in Detroit.

      Using a Ford Hybrid Escape as the demonstrator platform, the Army's Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC), with its National Automotive Center (NAC), and industry partner Quantum, is working to pair hybrid electric vehicles with a hydrogen delivery and storage system. Part of the 21st Century Base Initiative, this technology has the potential to offer a cost-effective alternative to full fuel cell powered vehicles.

      "Currently one of the biggest vehicle technology focuses for the Army is alternative energy, both hybrid and fuel cell. Although the Army has set standards for Future Fleet hybrid energy use, we [Army] are looking at many industry solutions to infuse into the Current Fleet," said Paul Skalny, Acting Director of TARDEC's NAC. "The NAC has numerous agreements with top automotive suppliers and research companies, and we are continually exploring the uses of commercial fuel cell and hybrid platforms for both tactical and combat vehicles."

      Weiter: http://www.evworld.com/rssnews.cfm?section=communique&rssid=…
      Avatar
      schrieb am 03.04.06 21:18:46
      Beitrag Nr. 11 ()
      QTWW: Acquires Stake in Advanced Lithium Ion Battery Company [delayed]

      Ridgeland, MS, APR 03, 2006 (EventX/Knobias.com via COMTEX) --

      Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc. (QTWW) announced that it has acquired a 19.9% stake in Vancouver, British Columbia-based Advanced Lithium Power Inc. (ALP), a newly formed company developing leading-edge lithium ion and advanced battery control systems whose primary asset is intellectual property.

      ALP is developing state-of-the-art lithium ion battery and control systems that control state-of-charge and provide for thermal management, resulting in high-performance energy storage. ALP's breakthrough technology has significant opportunities and applications in hybrid electric vehicles, fuel cell vehicles, uninterruptible power supplies, and energy storage for renewable energy, such as solar photovoltaic applications.

      GET KNOBIAS IN REAL-TIME: Delivery of this proprietary Knobias alert has been delayed by at least 10 minutes. To get all Knobias alerts in real-time daily, visit http://www.knobias.com/cmtx

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      Knobias.com, LLC 601-978-3399 601-978-3675 info@knobias.com www.knobias.com/cmtx

      http://www.stockhouse.ca/pfolio.asp?page=displaynews&portid=…
      Avatar
      schrieb am 04.04.06 14:15:40
      Beitrag Nr. 12 ()
      Quantum Fuel Invests in Battery Maker
      Monday April 3, 9:37 am ET
      Quantum Fuel Takes 19.9 Percent Stake in Canadian Maker of Lithium Batteries

      IRVINE, Calif. (AP) -- Quantum Fuel Systems Technologies, a parts supplier for alternative-fuel vehicles, on Monday acquired a 19.9 percent stake in privately held lithium battery developer Advanced Lithium Power Inc.

      Terms were not disclosed.

      The two companies will work together to develop lithium battery packs to be used in hybrid electric vehicles, uninterruptible power supplies and solar energy systems.

      Quantum, which makes accessories used in fuel cells, said in a press release that ALP's primary asset is its designs for developing lithium batteries that are smaller and lighter than the nickel metal hydride batteries now commonly used in hybrid cars.

      ALP is based in Vancouver, British Columbia.

      http://biz.yahoo.com/ap/060403/quantum_fuel_equity_stake.htm…
      Avatar
      schrieb am 04.04.06 14:19:01
      Beitrag Nr. 13 ()
      dazu passt nachfolgender Bericht:
      http://www.my-esm.com/techfocus/story/OEG20010125S0046
      Avatar
      schrieb am 04.04.06 14:24:16
      Beitrag Nr. 14 ()
      Zitat von der QTWW Site:

      ALP’s technology enables the inherent advantages of lithium ion batteries, high specific energy, no memory and limited self-discharge, to be implemented in today’s mainstream hybrid electric vehicles, coming plug-in hybrid electric vehicles, and future fuel cell vehicles.

      ALP’s advanced lithium ion battery packs are designed to be smaller and lighter than current nickel metal hydride batteries used in hybrid electric vehicles, thus providing the opportunity to increase vehicle fuel efficiency by reducing vehicle weight and improving packaging flexibility.

      The technology has the potential to play a major role in future fuel cell vehicles by enabling the use of smaller, more cost-effective fuel cells in a hybrid configuration and, thereby, allow for significant cost reductions in fuel cell vehicles.

      Working in concert with ALP, Quantum will utilize its strong automotive OEM skills in packaging, integration, and manufacturing expertise to develop integrated advanced lithium ion battery packs for near-term applications, including hybrid electric vehicles, uninterruptible power supplies, and solar photovoltaic energy systems, as well as emerging fuel cell vehicles.

      Quantum will be able to integrate ALP’s lithium ion battery technology with its state-of-the-art hydrogen storage systems to provide complete energy storage solutions for fuel cell vehicles.

      This technology supports Quantum’s strategic initiatives in hybrid electric and fuel cell vehicles and complements our growing military applications,” said Alan P. Niedzwiecki, President and CEO of Quantum.

      We believe that this is an important technology with enormous potential to penetrate into today’s hybrid electric vehicle market as well as solar photovoltaic energy systems, and uninterruptible power supplies. It also positions Quantum to be a single source for energy storage solutions for hydrogen hybrid and fuel cell vehicles

      http://www.qtww.com/files/qtww_press/060403%20QT%20Acquires%…
      Avatar
      schrieb am 04.04.06 22:47:04
      Beitrag Nr. 15 ()
      First Quantum target price raised
      Monday, April 03, 2006 10:28:47 AM ET
      TD
      NEW YORK, April 03 (newratings.com) - Analysts at TD have raised their target price for First Quantum (FM.TOR) from C$44 to C$53.

      :):):)
      Avatar
      schrieb am 04.04.06 22:51:52
      Beitrag Nr. 16 ()
      Kommando zurück, verkehrte Quantum erwischt. Sorry
      :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 10.04.06 21:39:35
      Beitrag Nr. 17 ()


      Hybrid Sales in US Climbed 7.5% in March
      5 April 2006

      Aggregate sales of hybrid light-duty vehicles climbed in March to a total of 17,861 units, up 7.5% from 16,619 in March 2005. Total light-duty vehicle sales in the US dropped 2.9% for the same period. (Although total sales of passenger cars and light trucks both declined year-on-year, light trucks increased their percentage market share by .4 percentage points.)

      The hybrid sales in March were up 19.4% from February, and represented the best month for the segment so far this year.

      Sales of Toyota’s Prius were 7,922—up from February but down 23% from March 2005. The Highlander Hybrid turned in its best results yet, posting 2,987 units—up 14% from February. The Lexus Rx 400h had a similar strong month, with 2,470 units sold, up 37% from February. Neither the Rx 400h nor the Highlander Hybrid were on the market in March 2005.

      Ford’s sales of the Escape and Mariner hybrids climbed 19% from February to 1,590 units. That’s up a slight 1.3% from 2005.

      Sales of the Honda Civic Hybrid climbed 25% from February to 2,232 units; that represents a 23% drop from the 2,896 units sold in March 2005, however. Results for the Accord Hybrid were weak, with only 581 units sold, down 26% from February, and down 69% from sales in March 2005. The Insight, with 79 units, had its best month of the year, up 41% from 2005.

      Overall, hybrids represented 6.2% of Toyota’s total vehicle sales in March. 2.2% of Honda’s and 0.5% of Ford’s.

      For those models that have hybrid and non-hybrid versions, the Highlander and Rx 400h hybrids represented 25.7% and 22.5% of sales respectively. Ford’s Escape and Mariner Hybrids and Honda’s Civic both represented 7.7% of total model sales. The Accord Hybrid represented 2.0% of total model sales



      Avatar
      schrieb am 24.04.06 11:38:00
      Beitrag Nr. 18 ()
      Hier sind einige Nachrichten vom Wochenende:

      President Touts Hydrogen-Powered Cars:
      http://news.yahoo.com/s/ap/20060422/ap_on_go_pr_wh/bush

      Bush: \'Hydrogen is the fuel of the future\'
      http://edition.cnn.com/2006/POLITICS/04/22/bush.hydrogen.ap/…

      Bush promotes fuel cells on Earth Day
      http://www.msnbc.msn.com/id/12436113/

      President Pushes Alternative Fuel Development
      http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/04…
      Avatar
      schrieb am 24.04.06 13:39:24
      Beitrag Nr. 19 ()
      Nach dem Statement von Bush am letzten Wochenende, in dem er sich wieder als Verfechter des Wasserstoff Antriebes outete, gehe ich mal ruhigen Gewissens davon aus, daß die gesteckten Kursziele erreicht werden :D


      http://www.stock100.com/plotForecast.asp?symbol=qtww&history…


      Bush will Wasserstoff: :D:D:D

      Händler suchen weiterhin neue Impulse für die Preisfindung. Aber die Nachrichtenlage ist dünn. Die Kurse legten am Freitag kaum spürbar zu. Selbst der so munter zunehmende Dollar trat auf der Stelle.

      Im Irak sehen sich die USA zunehmend mit Problemen konfrontiert. Das interessiert die Ölmärkte kaum noch. Sie haben den einstigen Großlieferanten weitgehend abgehakt und machen ihre Rechung ohne das Land. Georg Bush hingegen wird mit dem Thema auf unangenehme Weise konfrontiert. Um den Schaden zu begrenzen, haben ihm seine Berater ein positives Stichwort gegeben. Er soll die Wasserstoffwirtschaft voranbringen, damit die USA zukünftig wieder unabhängig von fremden Ressourcen ihrem Lebensgefühl nachgehen können.

      Die Regierung hat ein 1,7 Mrd.-Dollar-Programm aufgelegt. Das soll die Wasserstoffwirtschaft als die nächste große Energiequelle für die USA nutzbar machen. Dieses Mal verspricht George Bush seinem Volk Autos ohne schadstoffhaltige Abgase. Er ruft seine Wissenschaftler auf, die Fahrzeuge endlich aus den Laboratorien zu holen und sie in die Verkaufsräume zu stellen. Das Programm hat in den Augen amerikanischer Umweltschützer allerdings ein großes Manko. Es verfolgt die Gewinnung des Wasserstoffs aus fossilen Quellen wie Erdgas, Öl, Kohle und sogar Atomenergie. Sie werfen dem Präsidenten vor, dass er erneut seine Freunde in den Ölgesellschaften mit dem angekündigten Programm in Position bringt. Für Sonnenenergie wird über die derzeit 80 Mio. Dollar hinaus kein zusätzlicher Cent freigemacht. Zuschüsse für Windenergie werden um 5,5% gekürzt. Bei der Geothermie werden 3,8% und bei der Energiegewinnung aus Biomasse werden sogar 18,9% eingespart.

      http://www.esyoil.com/newsarchiv/bush_will_wasserstoff_30_06…
      Avatar
      schrieb am 24.04.06 13:48:04
      Beitrag Nr. 20 ()
      Vereinigte Staaten
      Bush bereitet Autofahrer auf „harten Sommer“ vor :D:D:D

      http://www.faz.net/s/Rub28FC768942F34C5B8297CC6E16FFC8B4/Doc…

      23. April 2006
      Dem wegen seiner Irak-Politik heftig kritisierten amerikanischen Präsidenten George W. Bush macht wenige Monate vor den Kongreßwahlen nun auch der hohe Benzinpreis zu schaffen. Bush bereitete die Autofahrer am Samstag auf einen „harten Sommer“ vor, während ihn die oppositionellen Demokraten zum sofortigen Handeln aufforderten.


      Solche Spritpreise sind Amerikaner nicht gewohnt

      „Die Krise ist im Anmarsch“, sagte der demokratische Senator Billionen Nelson aus Florida in einer Radio-Ansprache. „Und deshalb muß Amerika genau jetzt etwas tun, bevor die steigenden Preise und die Abhängigkeit der Vereinigten Staaten von ausländischem Öl unsere Wirtschaft und unser Militär abwürgen.“ Gefordert sei ein „dramatisches Handeln“ der Regierung Bush. Eine Möglichkeit dazu sei, Motoren mit einem hohen Benzinverbrauch zu verbieten.

      Ein ernsthaftes Problem“
      Bush setzt auf Wasserstoff

      Die Demokraten, die bei der Wahl im November auf eine Mehrheit im Kongreß hoffen, verwiesen nach dem jüngsten Anstieg des Ölpreises auf ein Rekordhoch von 75 Dollar zudem auf enge Verbindungen von Bush's Republikanern zu großen Öl-Firmen. „Ich weiß, daß viele von ihnen derzeit besorgt sind“, sagte Nelson an die amerikanischen Bürger gerichtet. „Und die Amerikaner sind frustriert und angewidert und haben es satt, daß die Ölfirmen Milliarden-Zuwendungen bekommen, während die Benzinpreise stark steigen.“

      Bush selbst erklärte am „Tag der Erde“ („Earth Day“;), er wisse auch, daß die Bürger unter den hohen Sprit-Kosten litten. „Wenn die Benzinpreise ansteigen, ist das ein ernsthaftes Problem, gegen das wir etwas tun müssen.“

      Bush setzt auf Wasserstoff

      Bush hat bereits in der Vergangenheit gefordert, die Vereinigten Staaten müßten ihre Abhängigkeit vom Öl verringern. Er kann aber kaum etwas tun, um kurzfristig fallende Preise zu bewirken. So trat Bush am Wochenende vor allem für neue Technologien ein. „Ich glaube fest daran, daß Wasserstoff der Brennstoff der Zukunft ist“, sagte er.

      Dies sei kein törichter Traum. Experten sehen darin aber keine Antwort auf kurzfristige Fragen. Sie verweisen darauf, daß es 20 oder 30 Jahre dauern wird, bis Fahrzeuge mit Brennstoff-Zellen für den breiten Gebrauch verfügbar sind.

      Naja, wir werden sehen.....:cool:
      Avatar
      schrieb am 15.06.12 10:07:29
      Beitrag Nr. 21 ()
      Guten Morgen @all

      auf Wunsch reiße ich diesen Thread wieder aus seinem jahrelangen Dornröschenschlaf.

      Gruß
      CaveModem :)
      1 Antwort
      Avatar
      schrieb am 01.08.12 13:54:23
      Beitrag Nr. 22 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.286.739 von CaveModem am 15.06.12 10:07:29die Aktie scheint auf 0 Interesse zu stossen.

      Wer und warum sollte der Thread denn wiederbelebt werden.

      Die Entwicklung und Produktivität des Geschäftszweigs steht wohl noch auf zu tönernen Füssen und dauert zu lange in der Entwicklung.

      Man muss hier sicher in 5-10 Jahreszielen denken ......
      Avatar
      schrieb am 04.05.13 17:56:47
      Beitrag Nr. 23 ()
      Mal sehen ob diese Aktie wieder belebt wird.


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