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    US AIRWAYS >>> HOPP vs. TOP!!! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 25.03.03 11:54:17 von
    neuester Beitrag 31.03.03 08:32:07 von
    Beiträge: 31
    ID: 712.194
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      Avatar
      schrieb am 25.03.03 11:54:17
      Beitrag Nr. 1 ()
      http://abcnews.go.com/wire/Business/ap20030324_2079.html

      JETZT oder NIE, heisst die Devise!

      Lassen "sie" sich darauf ein???

      In der Nacht die obige Meldung.....sieht gut aus!

      ;)
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 12:05:24
      Beitrag Nr. 2 ()
      ...genau...so wie gestern!!!!!....braaaaaavooooo!!!!!!!
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 12:08:46
      Beitrag Nr. 3 ()
      Bush sagte:...bzgl. der Budgetplanung des Krieges...

      ...die Hilfen für Fluglinien werden nicht durch den krieg beeinflusst! ..bzw. das die für heute angesetzte Bestimmung des Budgets hinsichtlich des Krieges von 75 MILLARDEN Dollar die Hilfen beinhalten werde!

      ;)

      Die werden sich drauf einlassen, da sonst sämtliche Pensionen "FUTSCH" sind....wie sagt man so schön...

      ...Besser einen Spatz in der Hand, als einen Vogel auf dem Dach!

      :D
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 12:10:38
      Beitrag Nr. 4 ()
      :confused: :confused: und wo seht ihr den kurs heute im laufe des tages???

      invest2002
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 12:10:43
      Beitrag Nr. 5 ()
      Egal was die US-Airlines machen um Kosten zu sparen, die Lage konsolidiert sich erst, wenn ein großer Anbieter vom Markt verschwunden ist.

      Die Kapazitäten sind schon jetzt zu hoch, und die Rezession kommt erst noch.

      Wenn z.B. United vom Markt verschwindet, werden AMR und DAL
      überleben können. Ansonsten hängen alle noch ewig an staatlichen Geldinfusionen.

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      Heftige Kursexplosion am Montag?!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 12:27:39
      Beitrag Nr. 6 ()
      ...nun Fakt ist:

      1. NO RISK, NO FUN!
      2. 5 Tage noch...dann entweder oder....
      3. Kursexplosion...min. bei Wiedereintritt in Geschäft EXORBITANTE... 500 %

      4. Wenn nicht...FAST ZOCK! MIN. KZ rd. 0,20
      sprich 100 %...

      SO ODER So RISKFREE is NOTHING!

      ;)
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 12:59:50
      Beitrag Nr. 7 ()
      VORBÖRSE..???

      BID FRA STEIGT unter hohem Volumen!

      ;)
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 13:14:51
      !
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      Avatar
      schrieb am 25.03.03 13:23:28
      Beitrag Nr. 9 ()
      Grundsätzlich erfolgt erstmal die Wiederaufnahme des Handels der REGULÄREN Shares!

      Tippe auf Einigung und Wiederinstandsetzung der Firma die ein Kreditlinie in Höhe von 1,4 Mill. Dollar erwartet!

      nun dann werden wir sehen....

      Wenn ja...habe ich ein Vermögen gemacht....

      ..das ist was interessiert...

      mein Kosten dürften bei schlechtem Ausgang reinkommen...

      so daß sich der RISK Ratio in Grenzen hält...;)
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 13:41:31
      !
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      Avatar
      schrieb am 25.03.03 14:00:08
      Beitrag Nr. 11 ()
      von mir aus...
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 14:01:48
      Beitrag Nr. 12 ()
      USG Aktien werden wertlos, voraussichtlich schon Ende der Woche.

      http://quote.bloomberg.com/fgcgi.cgi?T=marketsquote99_relnew…
      ...Bondholders and other unsecured creditors would own 11 percent of the new shares, representing about a 2 percent recovery of their claims. Existing shareholders would get nothing...

      Es ist irrig, zu glauben, daß das "herauskommen" aus ch11 positiv sei. Ch11 ist eine Restrukturierung, die vom Konkursrichter genehmigt werden muß. Teil der restrukturierung ist die Entwertung der commons...
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 14:18:34
      Beitrag Nr. 13 ()
      Ignoranten dürfen mir weiter alles abkaufen, was in ihre dicken Taschen paßt.
      Avatar
      schrieb am 25.03.03 15:07:54
      Beitrag Nr. 14 ()
      Avatar
      schrieb am 26.03.03 11:25:41
      Beitrag Nr. 15 ()
      :D
      Avatar
      schrieb am 26.03.03 17:42:06
      Beitrag Nr. 16 ()
      ...ein paar tage noch...
      Avatar
      schrieb am 26.03.03 18:26:06
      Beitrag Nr. 17 ()
      210.000 0,107 17:46:08
      Avatar
      schrieb am 27.03.03 16:39:44
      Beitrag Nr. 18 ()
      jetzt fängt sie an, abzugluckern - und wird vermutlich bis Freitagabend kaum damit aufhören.
      Wenn übers Wochenende der ch11 Plan genehmigt wird, könnte der Montag der letzte Handelstag sein. Dann wird es wohl vor allem hier ein wenig eng am Ausgang.
      Wer es bis dahin immer noch nicht gerafft hat, kann mit seinen USG Aktien das selbe machen wie mit seinen EXDS oder XOXO Papieren...
      Viel Erfolg mit Euren Investments.
      Avatar
      schrieb am 27.03.03 16:59:34
      Beitrag Nr. 19 ()
      @Hypefighter

      Echt guter Beitrag. Glückwunsch:confused:
      Avatar
      schrieb am 27.03.03 17:08:15
      Beitrag Nr. 20 ()
      mach mich nicht für Dein eigenes Elend mit einer sterbenden Aktie verantwortlich, ich poste meine Meinung.
      Kauf nach, wenn Du schlauer bist, das ändert an der Wahrheit allerdings nichts. Diese ist bei Pleitewerten oft nicht besonders erfreulich - wenn man denn long ist.
      Daß Du anscheinend meinst, daß die Leute besser dumm sterben sollten, finde ich bedenklich. Wo liegt Dein Vorteil, wenn andere ins Unglück gerissen werden?
      Disclaimer: Ich bin short, daß es kracht.
      Avatar
      schrieb am 27.03.03 17:15:13
      Beitrag Nr. 21 ()
      Mach Dir mal über meinen Gemütszustand keine Sorgen. Ich bin auch nicht investiert, verfolge das ganze aber schon mit Interesse. Was mir absolut auf den Sack geht ist dieses großspurige Herumgemaule, Du weißt genauso viel oder genau so wenig, wie andere hier. Wenn das Deine Art eine Meinung zu vertreten, dass herzlichen Beileid.
      Avatar
      schrieb am 27.03.03 17:37:56
      Beitrag Nr. 22 ()
      entschuldigung, großspurig? Es geht darum, ob ein paar Leute hier noch ihre letzten cents retten können.
      Denkst Du, das funktioniert mit einem Hinweis wie "Investitionen in diesen Qualitätswert sind mit einem gewissen Maß an Risiko behaftet"??
      Die Wahrscheinlichkeit ist recht hoch, daß die Aktie Ende des Monats ohne weitere Ankündigung wertlos verfällt! Das steht seit Monaten explizit in den Planungen des Unternehmens. Vielleicht dauert das auch noch länger, mag sein, doch geplant ist Ende März.
      Wenn gerade hier in diesem thread Leute versuchen, diese Gefahr einfach herunterzureden, dann ist das allemal schändlicher als ein deutlicher Hinweis auf die Gefahren. Scheint Dir aber lieber zu sein, Totalverluste sind ja nicht so schlimm.
      Avatar
      schrieb am 29.03.03 07:40:00
      Beitrag Nr. 23 ()
      US Airways Group Inc. Quick Quote: UAWGQ 0.06 (-0.04)




      PBGC Will Not Object to `Follow-On`Pension Plan for US Airways Pilots
      3/28/03





      WASHINGTON, Mar 28, 2003 /PRNewswire via COMTEX/ --
      The Pension Benefit Guaranty Corporation (PBGC) will not object to the defined-contribution pension arrangement that US Airways will set up for pilots whose defined-benefit plan the company intends to terminate. Consistent with the bankruptcy court`s earlier decision, the PBGC also approved US Airways`application for a distress termination of the pilots`pension plan.

      The `follow-on`pension proposal, agreed to by US Airways and its pilots union, consists of a tax-qualified basic defined-contribution plan and a supplemental, non-qualified defined-contribution plan. The PBGC`s decision not to object is part of an agreement with the company and the pilots union that between now and the end of 2008 the benefits and contributions under the new defined-contribution arrangement will not be increased and no new defined- benefit plan will be created.

      When an underfunded pension plan is terminated and taken over by the PBGC, the agency reviews any proposed `follow-on`plan to determine whether it constitutes an abuse of the pension insurance system. If the combined benefits of the follow-on plan and PBGC`s guaranteed amounts produce substantially the same benefits as the original plan, the follow-on plan is deemed abusive. The Supreme Court endorsed PBGC`s follow-on policy in its 1990 decision in the LTV Steel case.

      `The PBGC`s policy against abusive follow-on plans is crucial to preserving the financial integrity of the pension insurance system,`said Executive Director Steven A. Kandarian.

      Without a follow-on policy, firms in severe financial distress could terminate their pension plans, transfer the obligations to the PBGC, and set up follow-on plans that build on PBGC`s guaranteed benefits to substantially replicate the old benefits. Participants might not object if their combined benefits were substantially the same as under the old plan, and companies would have far lower pension costs going forward. The result could be a flood of additional losses for the PBGC.

      After recording a $7.7 billion surplus at the end of fiscal year 2001, the PBGC slid into a deficit of $3.6 billion at the end of fiscal year 2002, mostly due to the termination of several very large and highly underfunded pension plans. The $3.6 billion figure does not include losses for any airline company pension plans, which are estimated to be underfunded by more than $18 billion industry-wide. Losses suffered by the insurance program must be covered by premiums paid by other companies that sponsor defined benefit pension plans. The PBGC receives no general tax revenue and is not backed by the full faith and credit of the U.S. government.

      A federal corporation created under the Employee Retirement Income Security Act of 1974, the PBGC currently guarantees payment of basic pension benefits earned by 44 million American workers and retirees in about 32,500 private-sector defined benefit pension plans
      Avatar
      schrieb am 29.03.03 10:21:24
      Beitrag Nr. 24 ()
      was bedeutet das? kann mal jemand übersetzen?

      danke,
      niedersachsen
      Avatar
      schrieb am 29.03.03 13:01:21
      Beitrag Nr. 25 ()
      Court Says US Airways` Can Cut Pilot Pensions, Emerge from Bankruptcy

      Mar 29, 2003 (Pittsburgh Post-Gazette - Knight Ridder/Tribune Business News via COMTEX) -- A federal bankruptcy court judge yesterday gave his final approval to US Airways` termination of its pilots` pension plan, clearing the way for the carrier to emerge from Chapter 11 on Monday.

      U.S. Bankruptcy Judge Stephen Mitchell acted a few hours after the Pension Benefit Guaranty Corp. said it would not object to US Airways` terminating the pilots` current plan and replacing it with a new, less generous plan agreed to by the airline and the pilots union. The PBGC, a federal agency, guarantees the private pensions of 44 million Americans.

      Specifically, the PBGC approved US Airways` application to terminate the pilots` current defined pension plan on the grounds that the company was in severe financial distress.

      The agency also said it would not object to the replacement plan, which is modeled after a 401(k).

      The changes will reduce retirement benefits for pilots by 25 percent to 50 percent, depending on their years of service.

      The airline, which filed for bankruptcy protection last August, had asked for permission to terminate the pilots pension plan, saying it needed to cut its pension costs over the next seven years in order to obtain federal loan guarantees and private financing to exit Chapter 11.

      Had the PBGC not approved the termination, the airline would have had $2 billion in underfunded obligations for the pilots` pension plan. By allowing the company to terminate the current plan, the airline will be able to lower its obligations to about $900 million.

      Earlier this month, Mitchell, whose court sits in Alexandria, Va., approved the airline`s request to terminate the plan, provided an alternative plan was approved by the PBGC and agreed to by the pilots union and the airline.

      The PBGC will now take over the old underfunded pension plan and distribute benefits up to the legally allowed limit. The takeover is likely to cost the agency about $500 million over the next seven years.

      When an underfunded pension is terminated and taken over by the PBGC, the agency reviews the proposed follow-up plan to see whether it complies with the agency`s regulations.

      If the combined benefits of the old plan and the follow-up plan are substantially the same as the original plan, the PBGC won`t approve a company`s request to terminate the old plan and transfer the obligations to the agency.

      The agency`s rationale: Companies would be able to offer their own employees substantially the same benefits at a lower cost, since they would have transferred much of the cost of providing those benefits to the government.

      By Frank Reeves and Jim McKay
      Avatar
      schrieb am 29.03.03 13:05:01
      Beitrag Nr. 26 ()
      US Airways Wins Approval for Lower-Cost Pilot Pension Plan

      Mar 29, 2003 (The Washington Times - Knight Ridder/Tribune Business News via COMTEX) -- US Airways won final approval from a federal judge in Alexandria yesterday for a lower-cost pension plan for its pilots, paving the way for the airline to emerge from bankruptcy by its self-imposed deadline of Monday.

      The pension was the last major segment of the airline`s restructuring plan that needed to be resolved before US Airways could reduce its costs enough to operate profitably.

      "I don`t want to jinx it but I`m highly confident we will close on time," said David Siegel, US Airways` chief executive officer, as he stepped out of the courtroom.

      Other issues must be resolved, such as a new agreement with a company that processes the airline`s credit-card transactions, but US Airways officials described them as relatively minor.

      "The weekend is going to be spent executing literally hundreds of transactions," said Chris Chiames, US Airways` vice president of corporate affairs. "The focus is on completing them by Monday."

      He said the company hoped to announce its formal emergence from bankruptcy Monday afternoon.

      The airline has wrung $1.9 billion in cost concessions from its unions, vendors and lessors since it declared bankruptcy in August.

      The Air Line Pilots Association (ALPA) agreed last week to forfeit its defined benefit plan and replace it with a defined contribution plan.

      Pensions for the pilots would then depend on the amount of money the airline contributes to the plan annually, rather than a fixed formula based on their years of service.

      The pilots` annual pensions would drop from between $50,000 and $70,000 per year to about $28,500.

      "We engaged in difficult and painful negotiations over these last few weeks," Richard Seltzer, ALPA attorney, said during the court hearing.

      US Airways said it had no other choice. The $1.6 billion in payment obligations over the next seven years required by the defined benefit plan would have prevented the airline from emerging from bankruptcy.

      The new plan reduces US Airways` contributions to roughly $1 billion over the next seven years.

      The Pension Benefit Guaranty Corp., the federal agency that regulates pensions, said before the hearing it would not object to the new pension agreement between US Airways and its 3,700 pilots.

      At the end of the testimony, Judge Steven Mitchell said, "I`m going to go ahead and grant the motion."

      At the end of the testimony, Judge Steven Mitchell said, "I`m going to go ahead and grant the motion."

      The federal Air Transportation Stabilization Board made emergence from bankruptcy a condition for US Airways to receive $900 million in loan guarantees. The government would agree to repay the loans if the airline defaults on them.

      The loan guarantees are a condition of private investors who are offering $1.24 billion in loans and equity investments. Airline officials said the cost-cutting helped but the financing also is needed to keep US Airways operating.

      The pilots were skeptical of US Airways` estimate on the amount their pension plan was underfunded until they hired their own actuaries, who agreed with the airline`s assessment.

      US Airways` other cost-cutting ventures have included laying off about one-third of its pre-September 11 work force of 46,000 employees. Employees also agreed to $1 billion per year in wage concessions.

      The company said when it filed for bankruptcy protection that it lost $2 billion in 2001. Industry analysts initially said the airline`s prediction of emerging from bankruptcy protection by March 31 was unrealistic.

      By Tom Ramstack
      To see more of The Washington Times, or to subscribe to the newspaper, go to www.washtimes.com
      Avatar
      schrieb am 29.03.03 18:02:36
      Beitrag Nr. 27 ()
      @niedersachsen

      nun der richter hat die letzte hürde (RENTENVERSICHERUNG DES PERSONAL)(STARKE KÜRZUNG) zur weiterführung der ag genehmigt ,damit steigen die möglichkeiten das UAWGQ weiter machen kann.montag ist dann der beschluß und der ist dann entgültig.ich denke 70:30 für eine weiterführung der ag.´(PERSÖNLICHE MEINUNG)(habe aber kein aktien von denen)

      grüße t.1
      Avatar
      schrieb am 29.03.03 19:28:30
      Beitrag Nr. 28 ()
      @t.1

      vielen dank für die erklärung.
      was meinst du, was der kurs machen wird????????

      gruss,
      niedersachsen
      Avatar
      schrieb am 30.03.03 23:15:26
      Beitrag Nr. 29 ()
      Zitat aus dem Yahoo-Board, Quelle Reuters:

      Reuters
      US Airways Set to Exit Ch. 11 Monday
      Sunday March 30, 4:03 pm ET
      By Jonathan Stempel


      NEW YORK (Reuters) - US Airways is poised to exit Chapter 11 on Monday, becoming the first major U.S. carrier to make it through the bankruptcy process since the Sept. 11 attacks depressed air travel.
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      The Arlington, Virginia-based airline entered bankruptcy as the No. 6 U.S. carrier and will exit as No. 7, with plans to deploy more regional jets, a greater focus on the East Coast, and $1.9 billion of annual cost savings. The bankruptcy process will have taken fewer than eight months.

      "They`ve done a very good job of managing through the process for a company in that industry, of that size, and with the complexities they have," said Joseph Luzinski, senior vice president at Development Specialists Inc., a New York-based management consulting company specializing in bankruptcy.

      US Airways` parent, holding company US Airways Group Inc., cleared its last major hurdles to exiting Chapter 11 on Friday.

      On that date, the government`s Pension Benefit Guaranty Corp. and Judge Stephen Mitchell of the U.S. Bankruptcy Court in Alexandria, Virginia, approved a plan to terminate the company`s pilot pension plan and replace it with a cheaper one.

      Spokesman Chris Chiames told the judge the airline would spend the weekend conducting hundreds of transactions to prepare for its bankruptcy exit.

      Like other big airlines, US Airways has struggled with rising costs and shrinking revenues because of the Sept. 11 attacks and a weak economy, and now the Iraq war. Like most rivals, it expects to lose money this year.

      STILL CUTTING

      Last week, US Airways said it would temporarily cut about 4 percent of flights, though that`s less than several rivals.

      It also told employees it would defer 5 percent of their wages for up to 18 months because of the war and a "significant double digits" percentage decline in bookings.

      US Airways is poised to receive $240 million from lead investor Retirement Systems of Alabama once it emerges from Chapter 11. It will also receive a $900 million federal loan guarantee, which will back $1 billion of private financing.

      The carrier, however, is coming out of bankruptcy at a time its sector is under severe duress.

      No. 2 U.S. carrier United Airlines Inc., a unit of UAL Corp., is in Chapter 11, as is No. 12 carrier Hawaiian Airlines Inc., a unit of Hawaiian Holdings Inc.

      AMR Corp.`s American Airlines Inc., the world`s largest carrier, may join them as soon as this week, people familiar with the matter said.

      Some industry experts said if business doesn`t improve, US Airways might actually be a candidate to return to Chapter 11.

      "The prize at the end of the rainbow was the government guarantee, but you couldn`t be coming out at a worse time," said Thomas Boland, managing director at Seneca Financial Group Inc., a Greenwich, Connecticut, financial restructuring company.

      "If we don`t see revenue growth similar to what we saw pre-9/11 there`s a good possibility US Airways may go back in," he added.

      US Airways shares closed Friday at 6.4 cents.



      Ja, wird jetzt weiter gehandelt oder nicht ?
      Wenn ja, dann müsste es doch ein Kurs-Feuerwerk geben, oder nicht ?

      MfG
      marterpfahl
      Avatar
      schrieb am 31.03.03 08:10:00
      Beitrag Nr. 30 ()
      @niedesersachsen
      nun zu deiner frage vom kurs heute....
      es ist erstmal die frage ob die aktie zum handel heute zugelassen wird,normal wird sie ausgesetzt bis es zu einem richter beschluß kommt.danach muß es sich auch erstmal zeigen was mit den akionären gemacht wird die noch aktien halten.(VERTRÄGE MIT DEN GELDGEBERN) es ist nicht ausgeschlossen das man eine ag saniert und sie vorher von der börse genommen wird(DELISTING).das muß nicht sein kann aber gegenstand der verträge sein.wenn du glück haben solltest wird die aktie gehandelt ...ganz normal und der beschluß auf weiterführung kommt noch heute zu börsenhandel..dann geht das ding ab wie eine rakete.was mich etwas nachdenklich stimmt sind die 25 millionen stück die noch am freitag gehandelt wurden mit kurseinbruch von 36,5%.
      dir eine glückliche hand bei deiner spekulation bei us airways

      grüße t.1
      Avatar
      schrieb am 31.03.03 08:32:07
      Beitrag Nr. 31 ()
      @ t.1

      danke für die guten wünsche und deine meinung.
      wollen wir mal das beste hoffen.

      gruss

      niedersachsen


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