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    Ballard, Sofa (Seite 5298)

    eröffnet am 02.11.00 20:58:41 von
    neuester Beitrag 11.05.24 15:17:02 von
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      Avatar
      schrieb am 01.07.05 20:41:28
      Beitrag Nr. 3.284 ()
      Platin:
      Eine Feinunze Platin wird gerade bei 872$ gehandelt, Minus 12$. Den heutigen Handel in Australien startete das Edelmetall bei 886$ und gab während der Sitzung in Zürich bis auf 873$ nach. Im New Yorker Handel erholte sich Platin zunächst wieder bis auf 884$ fiel allerdings anschließend auf seinen momentanen Kurs, welcher dem Tagestiefstkurs entspricht, zurück.
      Analysten gehen in ihren Schätzungen davon aus, dass der Markt für Brennstoffzellen Zubehör bereits im Jahr 2013 ein Volumen von sagenhaften 100 Milliarden Dollar erreicht haben wird, ein enormer Zuwachs gegenüber 171 Millionen im Jahr 2004. Hintergrund hierfür ist, dass die weltweite Nachfrage nach Batterien derart stark steigt, dass schleunigst nach besseren Alternativen wie der Brennstoffzelle geforscht werden muss.
      Als der Irakkrieg zu Ende ging hatten die amerikanischen Bataillons nur noch Batteriereserven für drei Tage im Voraus und das obwohl die weltweiten Batteriehersteller schon im 24 Stunden Akkord arbeiteten. Die ganze Operation im Irak wäre also fast an ein „paar“ Batterien gescheitert. Deswegen arbeiten Wissenschaftler und Firmen auf der ganzen Welt mit Hochdruck an einer Verbesserung der Brennstoffzelle und deren Marktreife. Firmen die an dieser Entwicklung profitieren dürften sind. PEMEAS, Johnson Matthey, Solvay, DuPont, W. L. Gore and Associates, Altair Nonomaterials, Asahi Galss, Ballard, Dow Chemical Company, E-TEK, GrafTech International, Hoku Scientific, ICM Plastics`. Des weiteren natürlich auch alle Hersteller von Platin oder Palladium.
      Platin konnte nun nach mehreren Monaten der Ungewissheit und des Wartens den Widerstand bei 880$ überwinden. Charttechnisch ist nun der Weg bis zur Marke von 925$ und 940$ frei. Weitere wichtige Unterstützungen liegen bei 850$ und 815$.
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 17:51:10
      Beitrag Nr. 3.283 ()
      Ballard Inks Sale of German Unit to DaimlerChrysler and Ford

      Completing this sale will have four key benefits to Ballard.

      First , it provides immediate cash benefit to Ballard with recovery of at least US$20 million in expenses incurred since August 2004 and a reduction in annual cash consumption of approximately US$25 million.

      Second , our committed and outstanding share capital is reduced by 14%, on a fully diluted basis.

      Third , it initiates the Fourth Alliance Agreement and the next-generation development agreements with our Alliance Partners, Ford and DaimlerChrysler, under which our partners will fund up to US$59 million for the development of our next generation vehicular fuel cell and electric drive system.

      Finally , by divesting BPSAG to our Alliance Partners, we can focus on our core competency, fuel cell development, and on reaching the targets outlined in our Technology Road Map.

      —Dennis Campbell, Ballard President and CEO
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 17:39:14
      Beitrag Nr. 3.282 ()
      Die Spallinos fahren mit der Konkurrenz. Vielleicht die Teletubbies irgendwann mit Ballard.
      __________________________________


      Honda Leases FCX to First Individual Customers
      29 June 2005

      American Honda Motor today announced the lease of its FCX fuel cell car (earlier post) to the world’s first individual customers, the Spallino family of Redondo Beach, California.

      The Spallinos, who signed a two-year lease, will drive the FCX in everyday normal use, including the work commute from Redondo Beach to Irvine (approximately 41 miles each way over the 405). Honda chose the Spallinos for the test in part because they already own a CNG-fueled Honda Civic GX and are more accustomed to dealing with a limited number of fueling stations.

      The Spallinos will have access to several hydrogen fueling stations (via the California Hydrogen Highway refueling initiative), including one at Honda’s headquarters in Torrance. An additional fueling station is available at LAX, to the north of Redondo Beach.

      The family will pay $500 a month to lease the FCX—considerably cheaper than the $7,300+ per month charged to its Japanese customers (earlier post). The fee includes maintenance and insurance on a car costing more than $1 million.

      Honda intends to lease several more FCXs to individual customers over the next year. Currently, the automaker has a fleet of 13 FCX fuel cell vehicles in regular daily use with six public municipal customers in California, New York and Nevada.

      The FCX is the only hydrogen vehicle to date to be certified by both the US Environmental Protection Agency (EPA) and California’s Air Resources Board (CARB). The EPA certified the 2005 FCX as a Tier-2 Bin 1, and CARB certified the FCX as a Zero Emission Vehicle (ZEV).

      The 2005 FCX model uses Honda own fuel cell stack (Honda FC Stack). The 2005 FCX carries an EPA city/highway rating of 62/51 miles per gallon gasoline equivalent and a range of 190 miles. (More specs here.)

      Honda’s announcement came on the same day that GM released a survey on American’s Views of Emerging Automotive Technologies from which the company concluded, among other things, that:

      ...while the survey shows that Americans support the same goals that are at the heart of GM’s overall advanced technology strategy for improving efficiency [i.e., hydrogen], it’s troubling what little credit we’re getting. Clearly we’ve got our work cut out for us in communicating GM’s accomplishments and our commitment to developing advanced technologies.

      Honda just widened that gap. While the leasing of the car to a private family will likely provide useful engineering and design feedback, the publicity attendant to it will further strengthen the popular perception of Honda as one of the leaders of emerging technology.

      Avatar
      schrieb am 30.06.05 17:10:31
      Beitrag Nr. 3.281 ()
      Senate Passage of Energy Bill Offers Tentative Victory for Renewable Energy
      by Jesse Broehl, Editor, RenewableEnergyAccess.com

      June 29, 2005
      Washington, D.C. On Tuesday, the United States Senate passed their version of a broad energy bill by a vote of 85-12. The comprehensive legislation contains many helpful policy items for renewable energy technologies. This includes the first federal residential and commercial tax credit for solar energy since 1982, the first-ever national renewable energy requirement on utilities and the first-ever federal policy to foster ocean and tidal energy technologies.
      ...
      In summary, like many comprehensive bills enacted by Congress, there seems to be something for everyone (including many fossil and nuclear energy items, which will not be addressed here). The real challenge for renewable energy technologies is for these policy items to survive the far more secretive process of consolidation between the House and Senate energy versions of the energy bill.
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 17:00:52
      Beitrag Nr. 3.280 ()
      Daimler-Chrysler: Brennstoffzellenplan
      Der Autokonzern Daimler-Chrysler setzt weiter auf die Brennstoffzellen-Technik und will im Jahr 2015 auf einen jährlichen Absatz von etwa 100.000 schadstofflosen Fahrzeugen kommen.

      Mit der endgültigen Serienreife sei voraussichtlich zwischen 2012 und 2015 zu rechnen, sagte der zuständige Forschungsleiter Herbert Kohler am Montag (27.6.) in Singapur.

      Aber auch in zehn Jahren würden in erster Linie Großkunden wie Logistik-Unternehmen im Stadtverkehr auf die Null-Emissions-Fahrzeuge (keine Abgase) zurückgreifen. Ob eine flächendeckende Durchsetzung bei privaten Autofahrern gelingen kann, wird in der Branche als problematisch eingeschätzt. Ungewiss ist vor allem auch der Aufbau eines bundesweiten Netzes mit Wasserstoff-Tankstellen, den der Gasespezialist Linde plant. Auch die Entwicklung der Benzinpreise wird die mögliche Akzeptanz der Technik beeinflussen.

      Daimler-Chrysler kündigte in Singapur eine neue Generation von Brennstoffzellen-Pkw an. Demnächst werde eine neue B-Klasse den Antrieb einsetzen. Die Reichweite sei von 200 auf 400 Kilometer verdoppelt worden, sagte Kohler. In Singapur hat der Konzern seit genau einem Jahr mehrere A-Klasse Fuel Cell-Autos im Alltagstest. Insgesamt sind derzeit 60 A-Klassen, 34 Citaro-Stadtbusse und drei Sprinter in Deutschland, USA, Japan und Singapur auf der Straße.
      ...
      http://auto-motor-und-sport.de/d/85989

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      Avatar
      schrieb am 30.06.05 13:26:31
      Beitrag Nr. 3.279 ()
      Schon mal gepostet ?

      Kalifornische Umweltschutzbehörde stellt Masterplan für Wasserstoffautobahn vor
      HyWeb, 14.06.2005: Ende Mai stellte die California Environmental Protection Agency offiziell den Masterplan für ein kalifornisches Netz aus Wasserstofftankstellen vor, die den Aufbau einer Wasserstoffinfrastruktur und die Einführung von Wasserstofffahrzeugen beschleunigen soll. Mit Ende der ersten Phase im Jahr 2010 sollen demnach 100 Wasserstofftankstellen und 2.000 Wasserstofffahrzeuge in Kalifornien vorhanden sein. Mehr als vierzig Wasserstofftankstellen existieren bereits in Kalifornien oder befinden sich in konkreter Planung. Die Kalifornische Umweltschutzbehörde empfielt eine Finanzierung im Rahmen einer Public-Private-Partnership. Mit Abschluss aller drei Aufbauphasen wird es für Autofahrer in Kalifornien möglich sein, ihre umweltfreundlichen Autos im ganzen Land mit den gleichen Komfortmerkmalen zu betanken wie heute mit konventionellen Kraftstoffen.

      Wasserstoff-Korridor für Norwegen
      HyWeb, 14.06.2005: Norwegens Minister für Verkehr und Kommunikation, Torild Skogsholm, hat am 20. Mai verkündet, dass Gelder in der Größenordnung von 50 Millionen NOK (ca. 6,3 Millionen EUR) bereitgestellt werden um alternative Kraftstoffe und umweltfreundliche Technologien zu testen. Davon sollen etwa 30,2 Millionen NOK (ca. 3,8 Millionen EUR) allein an das Projekt HyNor gehen, einer nationalen Initiative um Wasserstoff in den norwegischen Verkehrssektor einzuführen. Ziel von HyNor ist es bis 2008 einen so genannten Wasserstoff-Korridor zwischen Oslo und Stavanger zu realisieren, Wasserstofffahrzeuge zu entwickeln und Wasserstofftankstellen zu bauen.

      Grafik: Hydro
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 12:47:28
      Beitrag Nr. 3.278 ()
      WirtschaftsWoche 26/2005

      TECHNIK+WISSENSCHAFT
      110 SPEZIAL ENERGIEAusstieg aus dem Ausstieg: Die Kernenergie bleibt. Trotzdem geht es nicht ohne Sonne, Wind und Wasser | Der Preis für Emissionsrechte zieht kräftig an | Solaranlagen und exzellente Dämmung dämpfen den Energiehunger von Eigenheimen | Uranbrennstoff aus Deutschland ist weltweit gefragt

      war ne pdf datei, kann`s aber nicht mehr lesen.
      es ging um den einsatz von bz in der haustechnik, wann es serienreif ist, spätestens 2008
      sulzer hexis bringt 2006 gallileo anlage für 1-2 fam. haus auf den markt.
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 10:20:46
      Beitrag Nr. 3.277 ()
      hi zusammen,

      ich habe mich kürzlich nochmals mit ballard-aktien eingedeckt. ganz ehrlich gesagt, ist mir auch noch nicht klar, wie es weitergeht. jedoch hoffe ich, dass nun endlich eine nachricht aus japan bzüglich der 1 kw-anlagen kommt! genau solche meldungen fehlen doch momentan. kann mir gut vorstellen, dass es dann wirklich mal kurzfristig stark nach oben gehen wird. was meint denn ihr zum japanmarkt?
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 10:11:27
      Beitrag Nr. 3.276 ()
      Fuel cell cars face bumpy road despite $60 oil

      Publication Date:29-June-2005
      01:55 PM US Eastern Timezone
      Source:Michael Shields-Reuters
      FRANKFURT -- Astronomical costs for delivering hyddrogen-powered cars and the network to run them mean clean vehicles are years away from competing against today`s polluting rivals, even if oil prices stay at record highs.
      Proponents of the technology still insist that 5 million to 10 million cars running on hydrogen-fed fuel cells and emitting only water vapour could be on the road within 15 years, with the number ballooning to 350 million by 2050.

      But the dream will only come true if the companies driving the change can make fuel cells better and cheaper, while securing the billions of dollars needed to finance comprehensive hydrogen infrastructure at a time of stretched public coffers.

      "I am very, very confident that that kind of technology will come and that we will have the chance to drive with that kind of technology and fuel, but it needs a little bit more time," said Herbert Kohler, DaimlerChrysler`s head of body and powertrain research and the group`s chief environmental officer.
      ...
      "We will expect to have a (commercial) start-up in 2012, 2015," Kohler said in a telephone interview. "We would be glad to have 100,000 (fuel cell) cars in 2015."
      ...
      GM aims by 2010 to have fuel cell cars run for 5,500 hours -- the equivalent of driving 160,000 to 240,000 km (100,000 miles to 150,000) -- and cost $50 per kilowatt of power versus $30-$70 now for conventional combustion engines, Thiesen said.
      ...
      German industrial gases group Linde AG sponsored one study that found it would cost just 3.5 billion euros ($4.24 billion) over 15 years to build 2,800 hydrogen filling stations across Europe in urban areas and along motorways.
      The study aimed to explode the idea that hydrogen infrastructure was unaffordable, spokesman Stefan Merz said. The main challenge now is one of organization, he said.
      Linde plans to build its own fuel stations along a ring of German autobahns linking Berlin, Leipzig, Munich, Stuttgart and Cologne, forming a giant test track for fuel cell cars.

      Jeremy Bentham, chief executive of Shell Hydrogen, estimated it would cost around $20 billion to supply hydrogen to an area the size of Europe or the United States.
      ...
      http://www.fuelcellsworks.com/Supppage2951.html
      Avatar
      schrieb am 30.06.05 09:57:16
      Beitrag Nr. 3.275 ()
      @wmpf...Ähem? Das war doch ein seriöser Link. US Senate immerhin.

      Das Forum entwertet höchstens jemand der solche, kleinen nach vielen Jahren FC-Hype doch wohl offensichtlich ironisch gemeinten Sätze die auf "...the future is hydrogen." enden überhaupt ernst nimmt. "Die Erde ist eine Scheibe" - Ach ja, nenn mir die Quelle"

      Die Nachricht ist der Link!!!!! Mehrere Seiten, die Du offensichtlich nicht bereit warst zu lesen und Dir selbst eine Meinung zu bilden.
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