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    CARGOLIFTER: Gedankenspiele von Boeing zum Thema ``Lighter-Than-Air``-Technologie - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 07.02.01 20:31:56 von
    neuester Beitrag 27.08.01 23:32:47 von
    Beiträge: 15
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      Avatar
      schrieb am 07.02.01 20:31:56
      Beitrag Nr. 1 ()
      gepostet von cruft im Thread < Cargolifter: Hilfe, ich verliere die Nerven! am 31.01.01 15:39:40 >

      Scheint wirklich so zu sein, das die ``Lighter-Than-Air-``Technologie jetzt auch langsam von den Amerikaner entdeckt wird.
      Wenn nun auch Boeing sich darüber Gedanken macht, was werden dann wohl die großen europäischen Luft-und-Raumfahrtunternehmen
      dann wohl machen ??? ;)

      m.f.g. Ilias
      ______________________________________________________________________________________________________________________

      "Up, up and away in those beautiful new balloons

      Airships could be making a comeback.

      Jon Dootson knew that the controversy surrounding the 1937 Hindenberg airship disaster had kept new airship concepts from
      getting off the ground for many years.

      But Dootson, an industrial engineering manager at Boeing Mesa, Ariz., also knew that advances in lighter-than-air technology now
      make it possible for airships to move everything from passengers to aircraft fuselages.

      Dootson suggested that Boeing consider this technology under the Chairman`s Innovation Initiative, and he was soon asked to form
      the Boeing Lighter-Than-Air Council.

      The 22-member volunteer council chaired by Dootson is composed of upper managers, engineers, business development
      employees and cargo experts. It is tracking developments in lighter-than-air technology worldwide and assessing the viability of
      designs and proposed markets.

      The council will consolidate Boeing`s previous efforts in the area and serve as a clearinghouse for other Boeing innovators who are
      looking into lighter-than-air vehicles.

      There has been a recent upsurge in lighter-than-air technology, with 24 firms worldwide now in the design and testing phases of
      building airships.

      One major change: Modern airships use helium for lift and buoyancy, instead of the explosive hydrogen that figured in the
      Hindenberg disaster.

      Dootson cites several potential uses for the lighter-than-air vehicles. "Boeing Wichita (Kan.) has looked at the possibility of using
      lighter-than-air vehicles to carry airplane fuselages," Dootson says.

      Other reasons that the council is exploring Boeing`s future use of lighter-than-air technology include these:

      The new airships are made using stronger, lighter composites and they come in different, sleeker shapes. Several companies
      designing lighter-than-air vehicles claim airships have cargo capacities 10 times the payload of a jumbo jet. Lighter-than-air vehicles
      have been designed that would use less fuel to fly from Los Angeles to New York than a 747 uses to taxi from the gate to the
      runway. Because the new airships are designed to land in open fields or on water, they don`t require airstrips. This means that
      emerging economies, such as those in India and China, will be better able to afford them.

      For more information about the Lighter-Than-Air Council, e-mail jonathan.r.dootson@boeing.com or call 480-891-2919. A Boeing
      Lighter-Than-Air Council Web page is in development."
      ______________________________________________________________________________________________________________________
      Avatar
      schrieb am 07.02.01 21:04:38
      Beitrag Nr. 2 ()
      Wenn die Boeing Initiative in eine echte Entwicklung übergeht, kann man nur sagen: "hurry up, CL!"
      Avatar
      schrieb am 07.02.01 21:19:41
      Beitrag Nr. 3 ()
      Das ist die Bestätigung für mich nachzukaufen. Hoffentlich geht der Kurs nochmal runter bis 8 Euro. Das ganze kann kein Hirngespinst mehr sein (ja, auch das hatte ich vor 1 1/2 Jahren in meiner Rechnung). Das ist was großes, Jungs!
      Avatar
      schrieb am 07.02.01 22:20:46
      Beitrag Nr. 4 ()
      Was riesengrosses !

      Die Rentner sind wieder einmal übermütig, heute abend.
      Avatar
      schrieb am 07.02.01 22:32:22
      Beitrag Nr. 5 ()
      @ villalumas

      Na, dann man schnell rauf auf die Mutti, solange es noch geht.

      Viel Spaß ;) und vergess dabei nicht den Computer auszuschalten, das lenkt zusehr ab.

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      Avatar
      schrieb am 07.02.01 22:42:22
      Beitrag Nr. 6 ()
      Der Typ weiss ja nicht mal, wie man "Hindenburg" schreibt...
      Avatar
      schrieb am 07.02.01 23:11:04
      Beitrag Nr. 7 ()
      Interressanter Artikel über ``False Failed Inovations``.

      http://www.dtic.mil/doctrine/jel/jfq_pubs/1223.pdf

      m.f.g. Ilias

      PS: man braucht einen Acrobat Reader !!!
      Avatar
      schrieb am 08.02.01 00:39:46
      Beitrag Nr. 8 ()
      @Bronstein

      ganz deiner Meinung! :rolleyes:


      @feierlei

      die Amis wissen vielleicht nicht, wie man Hindenburg schreibt, oder dass es eine andere Sprache als englisch gibt, aber fuer technologische und oekonomische Entwicklungen haben sie sehr oft ein feines Naeschen!

      Und deshalb...klar doch wird er fliegen...:kiss:.. unser Carli
      vielhundertfach sogar und hoffentlich nicht unter der Regie von Boeing!!

      mfg ottocito
      Avatar
      schrieb am 08.02.01 14:59:56
      Beitrag Nr. 9 ()
      ... wenn da mal Boeing die Rechnung nicht ohne Teegen
      gemacht hat; ich fürchte, der wird wieder ganze Wälder
      abholzen, um Finanzminister Rumsfeld mit Faxen einzudecken.

      (sorry, konnte mal wieder nicht widerstehen )
      Avatar
      schrieb am 08.02.01 20:51:06
      Beitrag Nr. 10 ()
      Ich glaube die meisten haben schon lange begriffen das
      hier nicht Spinner sonder Realisten am Werke sind. Und sich hier eine
      Transporttechnologie entwickelt.Vor allem die klefferen
      kaufen jetzt günstig und verkaufen später zu höchstpreisen.
      Ich meine nicht nur CL auch seine Mitbewerber.Warum wird
      CL so schlecht geredet????? Natürlich um sehr billig an
      Anteile zu gelangen.Das Risiko ist jedemfall 100 mal
      geringer jetzt als vor 3 Jahren.

      Ich kann langfristig nur zuraten im Depot "Leicher als Luft
      -technologie" überzugewichten
      Avatar
      schrieb am 08.02.01 20:55:32
      Beitrag Nr. 11 ()
      http://www.unibw-muenchen.de/campus/LRT14/Part1/ve-course/le…
      http://www.unibw-muenchen.de/campus/LRT14/Part1/ve-course/le…

      http://www.pronetz-online.de/portal/HTMLgen/Luft-undRaumfahr…
      http://www.rz-kl.fh-kl.de/~schanzen/cargolifter.pdf

      False-Failed Innovations
      Many military innovations are technology
      based, though not all. To achieve an innovation,
      an enabling technology must be linked to doctrine
      and organizations able to wield new capabilities.
      The tank and aircraft carrier were successful
      innovations which were based on technology. Efforts
      such as the airship never achieved domi-nance.
      Still others such as gliders succeeded only
      briefly. Then there were innovations such as The myth of the technology tree only looks
      toward a narrow set of possibilities, building on
      what is in use today rather than considering alter-native
      paths such as suitable developments of the
      past that were prematurely committed to oblivion.
      All too frequently discarded technologies are
      ignored. Yet technologies that are inappropriate
      in one age have been resurrected through adap-tive
      methods and organizations to fill essential re-quirements
      at a later time. This process of inno-vation
      demolishes the notion that the predictive
      linear growth of innovations along a single tech-nological
      course is the only road to the future.
      To maximize the capacity to exploit new ca-pabilities,
      innovators must recognize that past
      technology is malleable and may evolve into
      something quite different. And there must be a
      clear grasp of future requirements. Needs drive
      how technology is shaped and used. Only by ana-lyzing
      requirements thoroughly and defining
      them objectively, unconstrained by narrow think-ing
      about how traditionally military capabilities
      have been used, can a failed technology become a
      false-failed innovation. Look first to needs. Revis-ing
      organization and doctrine must follow, then
      identifying available technology. Achieving inno-vations,
      false-failed or otherwise, frequently re-quires
      vision but always calls for hard thinking
      that transcends a didactic, linear conception of
      how technology becomes capability. JFQ
      to achieve an innovation, an enabling
      technology must be linked
      to doctrine and organizations
      Avatar
      schrieb am 27.08.01 23:00:08
      Beitrag Nr. 12 ()
      und nocheinmal, weil es so schön ist. :)

      "Up, up and away in those beautiful new balloons

      Airships could be making a comeback.

      Jon Dootson knew that the controversy surrounding the 1937 Hindenberg airship disaster had kept new airship concepts from
      getting off the ground for many years.

      But Dootson, an industrial engineering manager at Boeing Mesa, Ariz., also knew that advances in lighter-than-air technology now
      make it possible for airships to move everything from passengers to aircraft fuselages.

      Dootson suggested that Boeing consider this technology under the Chairman`s Innovation Initiative, and he was soon asked to form
      the Boeing Lighter-Than-Air Council.

      The 22-member volunteer council chaired by Dootson is composed of upper managers, engineers, business development
      employees and cargo experts. It is tracking developments in lighter-than-air technology worldwide and assessing the viability of
      designs and proposed markets.

      The council will consolidate Boeing`s previous efforts in the area and serve as a clearinghouse for other Boeing innovators who are
      looking into lighter-than-air vehicles.

      There has been a recent upsurge in lighter-than-air technology, with 24 firms worldwide now in the design and testing phases of
      building airships.

      One major change: Modern airships use helium for lift and buoyancy, instead of the explosive hydrogen that figured in the
      Hindenberg disaster.

      Dootson cites several potential uses for the lighter-than-air vehicles. "Boeing Wichita (Kan.) has looked at the possibility of using
      lighter-than-air vehicles to carry airplane fuselages," Dootson says.

      Other reasons that the council is exploring Boeing`s future use of lighter-than-air technology include these:

      The new airships are made using stronger, lighter composites and they come in different, sleeker shapes. Several companies
      designing lighter-than-air vehicles claim airships have cargo capacities 10 times the payload of a jumbo jet. Lighter-than-air vehicles
      have been designed that would use less fuel to fly from Los Angeles to New York than a 747 uses to taxi from the gate to the
      runway. Because the new airships are designed to land in open fields or on water, they don`t require airstrips. This means that
      emerging economies, such as those in India and China, will be better able to afford them.

      For more information about the Lighter-Than-Air Council, e-mail jonathan.r.dootson@boeing.com or call 480-891-2919. A Boeing
      Lighter-Than-Air Council Web page is in development."
      Avatar
      schrieb am 27.08.01 23:07:31
      Beitrag Nr. 13 ()
      @all

      kann mir mal jemand verraten, wo der Kurs steht, wenn
      Morgen bekannt gegeben WÜRDE (nur reine Annahme), das Boeing sich mit einem Kleckerbetrag von ... Millionen bei CL engagiert?!?

      m.f.g. Ilias

      PS: und dabei gibt es doch ausser Boeing noch soooo viele andere Interessenten. Aber warten wir mal ab WER zum Zuge kommt.
      Avatar
      schrieb am 27.08.01 23:17:13
      Beitrag Nr. 14 ()
      ja, lange müssen wir ja nicht mehr warten,
      das Geld ist bald zu Ende.

      wer mit WENN und WÜRDE argumentiert,
      sollte besser beim Sparbuch bleiben. ;-)
      Avatar
      schrieb am 27.08.01 23:32:47
      Beitrag Nr. 15 ()
      @svenHamm

      war nur eine rein retorische Frage, mehr nicht !!!

      und ist es nicht so, das man versucht sich Aktien zuzulegen, die noch eine große Zukunft vor sich haben.

      Es gibt bei CL soviele Wenn und Würde oder besser ausgedrückt "Varianten", die eintreten können.
      Ich denke es ist es Wert darüber mal nachzudenken, mehr nicht.

      m.f.g. Ilias


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